Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. április 15. kedd, 7:09
Címkék:

Digitális pedagógus konferencia 2014

Filmkészítés a magatartásproblémával küzdő gyermekek körében

A 2013-as Digitális Nemzedék Konferencia „Képnyelven könnyebb” című szekciója után újabb szakmai műhely bizonyítja, hogy a film és a pedagógia házassága izgalmas, tartalmas és más eszközökkel pótolhatatlan szakmai munkának nyit teret. Ezúttal Csuja László rendező1 és Fehér Beáta pszichopedagógus2 Zirzen Janka Gyermekotthonban végzett tevékenységével ismerkedhetnek meg az érdeklődők.

Betekintést nyerhetünk a folyamatba, amelyben a forgatókönyvtől kezdve a színészi munkán, a rendezői és operatőri tevékenységen át egészen a vágásig, minden munkafázisért a fiatalok felelősek. Miközben a projektben dolgozó szakemberek jelenléte a szakmai ismeretek átadásán messze túlmutató modell szerepet is jelentett.

A filmes műhely egy komplex kábítószerprevenciós program részeként valósult meg, ahol a fiatalok megszólításának új alternatívájaként merült fel a filmes műhely ötlete. Különlegességét az adta, hogy az irányítás a résztvevő gyerekek dolga volt: ők írták a történetet, ők maguk voltak a film szereplői, rendezői, operatőrei, világosítói, technikusai, vágói. A projektben közreműködő rendező, operatőr, vágó elsősorban abban segített, hogy ötleteiket a rendelkezésre álló eszközökkel formába öntsék.

Hogy a filmkészítés mennyire erős eszköz a magatartásproblémákkal küzdő fiatalok motiválásában, pozitív énképük erősítésében, és ezzel együtt szociális- és eszközjellegű kompetenciáik fejlesztésében, azt számos jó gyakorlat bizonyítja az elmúlt évek tapasztalatai alapján. Hogy mi a nyitja a sikernek, arra választ adnak majd a szekciót vezető szakemberek, akik nemcsak az eredményekről, de a nehézségekről is beszámolnak.

Annyi bizonyos, hogy a filmes és pedagógiai szakember találkozása széleskörű és elmélyült értelmezést tesz lehetővé. A szekció vezetői műhelybeszélgetésre invitálják az érdeklődőket: azokat, akiknek már van hasonló tapasztalata, és azokat is, akik még nem kezdtek bele, de érzik a kamera és a gyerekek kapcsolatában rejlő lehetőséget.

A Digitális Pedagógus Konferencia 2014 programja itt érhető el, regisztrálni pedig itt lehet.

1Csuja László rendező, dramaturg az Erdélyi Vándorszínház alapító rendezője, a Nekem Budapest című szkeccsfilm rendezője.

2Fehér Beáta, addiktológus, aki a Kék Pont Drogkonzultációs Központ és Ambulancia, a Ferencvárosi Általános Iskola Pressley Ridge magatartás-módosító program és a Thalassa Ház Drogambulancia munkatársa is volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.06.23.
Sok pedagógus dolgozik árufeltöltőként a nyári szünetben
Az alacsony fizetés miatt egyre több pedagógus kényszerül arra, hogy a vakáció alatt is munkát vállaljon – erről beszélt az Indexnek a Pedagógusok Szakszervezetének két vezetője. Szab...
(Forrás: index)
--
2022.06.23.
Elfogadták a gyermekvédelmi szabályozást Romániában
A román parlament kedden elfogadta a gyermekek szexuális felvilágosításáról – hivatalos megfogalmazásban: egészségügyi neveléséről – szóló törvényt, amelynek végleges formájár...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.06.23.
Pintér Sándor „racionalizálást” hirdetett, több száz iskola kezdhet félni
Tíz év alatt több mint másfélszeresére nőtt azoknak az általános iskolásoknak az aránya, akik száz főnél kisebb létszámú iskolákba járnak az állami oktatásban. Nem véletlen tehá...
(Forrás: Népszava)
--
2022.06.23.
Lista: ezekből a középiskolákból jutott be a legtöbb diák az irodalom és nyelvtan OKTV döntőjébe
A szolnoki Verseghy Ferenc Gimnáziumból jutott be a legtöbb diák az irodalom OKTV döntőjébe, míg a nyelvtanból szervezett versenyre a veszprémi Vetési Albert Gimnáziumból. Mutatjuk az Orsz...
(Forrás: Eduline)
--
2022.06.23.
Színes, szagos és illegális, de egyre több tini szívja
Viharos sebességgel terjed a tinédzserek, sőt már az általános iskolások között is „a dohányzás legújabb generációjaként” reklámozott, eldobható elektromos cigaretta, az Elf Bar,...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.22.
„A rendőrséget lehet így hatékonyan szervezni, az oktatást viszont nem!”
A magyar oktatási rendszer aktuális teljesítményéről a minisztériumban sincs rendes visszajelzés, nem tudjuk, mi történik az iskolákban, és arról sincs konszenzus, mit várunk az iskolát...
(Forrás: g7.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep