Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. április 15. kedd, 7:09
Címkék:

Digitális pedagógus konferencia 2014

Filmkészítés a magatartásproblémával küzdő gyermekek körében

A 2013-as Digitális Nemzedék Konferencia „Képnyelven könnyebb” című szekciója után újabb szakmai műhely bizonyítja, hogy a film és a pedagógia házassága izgalmas, tartalmas és más eszközökkel pótolhatatlan szakmai munkának nyit teret. Ezúttal Csuja László rendező1 és Fehér Beáta pszichopedagógus2 Zirzen Janka Gyermekotthonban végzett tevékenységével ismerkedhetnek meg az érdeklődők.

Betekintést nyerhetünk a folyamatba, amelyben a forgatókönyvtől kezdve a színészi munkán, a rendezői és operatőri tevékenységen át egészen a vágásig, minden munkafázisért a fiatalok felelősek. Miközben a projektben dolgozó szakemberek jelenléte a szakmai ismeretek átadásán messze túlmutató modell szerepet is jelentett.

A filmes műhely egy komplex kábítószerprevenciós program részeként valósult meg, ahol a fiatalok megszólításának új alternatívájaként merült fel a filmes műhely ötlete. Különlegességét az adta, hogy az irányítás a résztvevő gyerekek dolga volt: ők írták a történetet, ők maguk voltak a film szereplői, rendezői, operatőrei, világosítói, technikusai, vágói. A projektben közreműködő rendező, operatőr, vágó elsősorban abban segített, hogy ötleteiket a rendelkezésre álló eszközökkel formába öntsék.

Hogy a filmkészítés mennyire erős eszköz a magatartásproblémákkal küzdő fiatalok motiválásában, pozitív énképük erősítésében, és ezzel együtt szociális- és eszközjellegű kompetenciáik fejlesztésében, azt számos jó gyakorlat bizonyítja az elmúlt évek tapasztalatai alapján. Hogy mi a nyitja a sikernek, arra választ adnak majd a szekciót vezető szakemberek, akik nemcsak az eredményekről, de a nehézségekről is beszámolnak.

Annyi bizonyos, hogy a filmes és pedagógiai szakember találkozása széleskörű és elmélyült értelmezést tesz lehetővé. A szekció vezetői műhelybeszélgetésre invitálják az érdeklődőket: azokat, akiknek már van hasonló tapasztalata, és azokat is, akik még nem kezdtek bele, de érzik a kamera és a gyerekek kapcsolatában rejlő lehetőséget.

A Digitális Pedagógus Konferencia 2014 programja itt érhető el, regisztrálni pedig itt lehet.

1Csuja László rendező, dramaturg az Erdélyi Vándorszínház alapító rendezője, a Nekem Budapest című szkeccsfilm rendezője.

2Fehér Beáta, addiktológus, aki a Kék Pont Drogkonzultációs Központ és Ambulancia, a Ferencvárosi Általános Iskola Pressley Ridge magatartás-módosító program és a Thalassa Ház Drogambulancia munkatársa is volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep