Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. április 16. szerda, 20:08

Digitális pedagógus konferencia 2014

Az új nemzedék – digitális tanárjelöltek

Szekcióvezető: Buda András, Debreceni Egyetem

Malmos Edina – Jász Erzsébet:

Tegyük IKT-vá a tanórát!

Az IKT jelenléte a magyar közoktatási rendszer minden szintjén egyre elterjedtebb, Előadásunkban arra a kérdésre próbálunk választ adni, hogy a különböző hagyományos tanítási módszerek miként egészíthetők ki az információs és kommunikációs technológiákkal. Vajon hogyan mozdulhat a hagyományos pedagógus a digitális-pedagógusi lét irányába, és milyen eszközöket vonhat be az óráiba annak érdekében, hogy az oktatási folyamat során a tanulókat részben (vagy teljesen) meghagyja digitális világukban?

Csont István:

P-P-P az oktatásban

Előadásomban kiemelt területként vizsgálom a digitális eszközökkel történő prezentálást, mely megjelenhet valamennyi tantárgy oktatási során. A címben említett „P-P-P” három prezentációs lehetőséget jelent, melyek vagy a számítógépre telepített programként vagy online érhetőek el. A Microsoft PowerPoint talán a legismertebb és legelterjedtebb a három lehetőség közül. Számítógépről futtathatjuk, segítségével egy lineáris vezetésű prezentációt készíthetünk tantárgyakhoz. A Prezi és a Prowise programok viszont az interneten keresztül, online érhetőek el egy gyors és egyszerű regisztrációt követően. Előadásomban a fent említett három programot, azok különbségeit, értékeit hasonlítom össze.

Nagyházi Anna:

Modern inspiráció és szemléltetés az oktatásban, avagy miből tanul a diák és miből a tanár

Az elmúlt években már nem egyedi eset, hogy a hallgatók és az oktató nem tartózkodik egy légtérben, sőt talán még egy országban sem, a tudás áramlása mégis töretlen, az előadó és a hallgatóság közötti interakció zavartalan. Ezt a forradalmi megoldást a videó portálok is elősegíthetik, ilyenek például a TED.com, amerikai konferencia portál és a Teacher Tube videó portál, ami szintén az USA-ból származik. Az előadásomban a két oldal jellegzetességeinek feltárását és azok összehasonlítását állítom a középpontba.

Katona József:

A jövő iskolája

A Debreceni Egyetem tanár szakos hallgatói számos dolgozatot készítettek a Pedagógiai folyamat 1. tantárgy keretein belül „A jövő iskolája” címmel. Előadásomban 36 dolgozat tartalomelemzésének tapasztalatait szeretném bemutatni..

A Digitális Pedagógus Konferencia 2014 programja itt érhető el, regisztrálni pedig itt lehet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep