Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. április 16. szerda, 20:08

Digitális pedagógus konferencia 2014

Az új nemzedék – digitális tanárjelöltek

Szekcióvezető: Buda András, Debreceni Egyetem

Malmos Edina – Jász Erzsébet:

Tegyük IKT-vá a tanórát!

Az IKT jelenléte a magyar közoktatási rendszer minden szintjén egyre elterjedtebb, Előadásunkban arra a kérdésre próbálunk választ adni, hogy a különböző hagyományos tanítási módszerek miként egészíthetők ki az információs és kommunikációs technológiákkal. Vajon hogyan mozdulhat a hagyományos pedagógus a digitális-pedagógusi lét irányába, és milyen eszközöket vonhat be az óráiba annak érdekében, hogy az oktatási folyamat során a tanulókat részben (vagy teljesen) meghagyja digitális világukban?

Csont István:

P-P-P az oktatásban

Előadásomban kiemelt területként vizsgálom a digitális eszközökkel történő prezentálást, mely megjelenhet valamennyi tantárgy oktatási során. A címben említett „P-P-P” három prezentációs lehetőséget jelent, melyek vagy a számítógépre telepített programként vagy online érhetőek el. A Microsoft PowerPoint talán a legismertebb és legelterjedtebb a három lehetőség közül. Számítógépről futtathatjuk, segítségével egy lineáris vezetésű prezentációt készíthetünk tantárgyakhoz. A Prezi és a Prowise programok viszont az interneten keresztül, online érhetőek el egy gyors és egyszerű regisztrációt követően. Előadásomban a fent említett három programot, azok különbségeit, értékeit hasonlítom össze.

Nagyházi Anna:

Modern inspiráció és szemléltetés az oktatásban, avagy miből tanul a diák és miből a tanár

Az elmúlt években már nem egyedi eset, hogy a hallgatók és az oktató nem tartózkodik egy légtérben, sőt talán még egy országban sem, a tudás áramlása mégis töretlen, az előadó és a hallgatóság közötti interakció zavartalan. Ezt a forradalmi megoldást a videó portálok is elősegíthetik, ilyenek például a TED.com, amerikai konferencia portál és a Teacher Tube videó portál, ami szintén az USA-ból származik. Az előadásomban a két oldal jellegzetességeinek feltárását és azok összehasonlítását állítom a középpontba.

Katona József:

A jövő iskolája

A Debreceni Egyetem tanár szakos hallgatói számos dolgozatot készítettek a Pedagógiai folyamat 1. tantárgy keretein belül „A jövő iskolája” címmel. Előadásomban 36 dolgozat tartalomelemzésének tapasztalatait szeretném bemutatni..

A Digitális Pedagógus Konferencia 2014 programja itt érhető el, regisztrálni pedig itt lehet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep