Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. április 17. csütörtök, 15:20

Digitális pedagógus konferencia 2014

Lájk és/vagy fejsímogatás

A digitális nemzedék kütyükön nő fel. Már kétévesen nyomogatja az okostelefont és ki tudja keresni kedvenc mesefilmjét, videoklipjét, számítógépen játszik, tévét néz. A gépek mindent biztosítanak: sikerélményt-kudarcélményt, kihívást-monotoniát, újat-régit, elfogadást-elutasítást, de vajon egy fejsimogatást helyettesíthet-e egy like, egy új „élet”, egy virtuális győzelem?

A workshop során arra keressük a választ, hogy miben helyettesíthetik a kütyük a személyes kapcsolatokat és miben nem. Virtuális fejlesztést és problémamegoldást hasonlítunk össze emberi kapcsolatokra épülő eljárásokkal.

A Kolozsvári Nemzetközi Feuerstein Intézetben a gyermekek fejlesztésével foglalkozunk – hangsúlyt fektetve mind az értelmi, mind az érzelmi, mind a viselkedéses összetevőkre. Felhasználjuk a modern technikát is, nem zárkózunk el a kütyüktől, de azt valljuk, hogy még a mai világban is a gyermekek inkább preferálnak egy közös játékot, egy személyes fejlesztést, mint egy lájkot. Úgy gondoljuk és úgy tapasztaljuk, hogy a digitális világ monopolizálása helyett a hangsúly inkább a komplementaritáson van. Igen, a mai nemzedék digitális világba születik bele és abban él, de az emberi szükségletei megmaradnak. A szociális interakciókat, a megerősítéseket, a személyes visszajelzéseket nem helyettesíti, és nem pótolja a digitális világ.

A mai nemzedéknek arra van szüksége, hogy ezeket a különböző igényeket kielégítse, hogy megtanulja egyensúlyba helyezni a saját szükségleteit és a társadalom (digitális világ) követelményeit. Egyikről sem kell vagy lehet lemondani, vagy akár ellentétbe helyezni, a kihívás sokkal inkább az integrálási lehetőségek feltárásában és mediálásában van. Az általunk szervezett workshop betekintést szeretne nyújtani egy egészséges digitális-perszonális interakcióba.

János Réka, Maior Edit, Fărcaș Zsuzsanna
Babeș-Bolyai Tudományegyetem,
Pszichológia és Neveléstudományok Kar

Az ismertető teljes szövege a Tani-tani portálon olvasható.

A Digitális Pedagógus Konferencia 2014 programja itt érhető el, regisztrálni pedig itt lehet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.05.
Rekordkevesen jelentkeztek az egyetemekre az emelt szintű követelmények miatt
Dr. Fendler Judittal, a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) kancellárjával beszélgettünk az online oktatás tapasztalatairól, az egyetemek helyzetéről, és arról, hogy vajon miért esett vissza id...
(Forrás: mfor.hu)
--
2020.07.05.
\"A folyóson futni tilos, az iskolaőr lefújhat gázspray-val\"
A parlament 155 igen, 17 nem szavazattal, 21 tartózkodás mellett fogadta el az iskolai erőszak megszüntetése és megelőzése érdekében szükséges törvénymódosításokról szóló jogszabá...
(Forrás: civilhetes)
--
2020.07.05.
Fülöp Attila: gyerekvédelmi területen hangsúlyos szerepet kapnak az egyházak
A kormánynak 2010 óta stratégiai partnerei az egyházak, amelyek jelentős szerepet töltenek be a szociális ellátórendszerben - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyek...
(Forrás: gondola.hu)
--
2020.07.03.
Temetés az oviban
Odakint harminc fok, a szűk, levegőtlen, sötét teremben viszont már negyven, plusz ugyanennyi elkínzott szülő, meg húsz gyerek fekete-fehér ünneplőben: kezdődik a szívatás, gyerekek. Hat...
(Forrás: Népszava)
--
2020.07.03.
BOTRÁNYOS KÉRDŐÍVEKET TÖLTETNEK KI A GYEREKEKKEL AZ ERZSÉBET-TÁBOROKBAN
Úgy gondoljuk, már az sincs egészen rendben, hogy a rászoruló gyerekek táboroztatását egy az egyben egy világnézetileg határozottan elkötelezett, adófizetői pénzekből gigantikusra duzzasztott...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.07.03.
Szakvizsga nélkül is kezdhetnek az iskolaőrök
Az iskolai erőszak megfékezésére megelőző programok is kellenek, az iskolaőrség bevezetése önmagában barbárság – mondta a Népszavának a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének eln...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep