Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. április 17. csütörtök, 15:20

Digitális pedagógus konferencia 2014

Lájk és/vagy fejsímogatás

A digitális nemzedék kütyükön nő fel. Már kétévesen nyomogatja az okostelefont és ki tudja keresni kedvenc mesefilmjét, videoklipjét, számítógépen játszik, tévét néz. A gépek mindent biztosítanak: sikerélményt-kudarcélményt, kihívást-monotoniát, újat-régit, elfogadást-elutasítást, de vajon egy fejsimogatást helyettesíthet-e egy like, egy új „élet”, egy virtuális győzelem?

A workshop során arra keressük a választ, hogy miben helyettesíthetik a kütyük a személyes kapcsolatokat és miben nem. Virtuális fejlesztést és problémamegoldást hasonlítunk össze emberi kapcsolatokra épülő eljárásokkal.

A Kolozsvári Nemzetközi Feuerstein Intézetben a gyermekek fejlesztésével foglalkozunk – hangsúlyt fektetve mind az értelmi, mind az érzelmi, mind a viselkedéses összetevőkre. Felhasználjuk a modern technikát is, nem zárkózunk el a kütyüktől, de azt valljuk, hogy még a mai világban is a gyermekek inkább preferálnak egy közös játékot, egy személyes fejlesztést, mint egy lájkot. Úgy gondoljuk és úgy tapasztaljuk, hogy a digitális világ monopolizálása helyett a hangsúly inkább a komplementaritáson van. Igen, a mai nemzedék digitális világba születik bele és abban él, de az emberi szükségletei megmaradnak. A szociális interakciókat, a megerősítéseket, a személyes visszajelzéseket nem helyettesíti, és nem pótolja a digitális világ.

A mai nemzedéknek arra van szüksége, hogy ezeket a különböző igényeket kielégítse, hogy megtanulja egyensúlyba helyezni a saját szükségleteit és a társadalom (digitális világ) követelményeit. Egyikről sem kell vagy lehet lemondani, vagy akár ellentétbe helyezni, a kihívás sokkal inkább az integrálási lehetőségek feltárásában és mediálásában van. Az általunk szervezett workshop betekintést szeretne nyújtani egy egészséges digitális-perszonális interakcióba.

János Réka, Maior Edit, Fărcaș Zsuzsanna
Babeș-Bolyai Tudományegyetem,
Pszichológia és Neveléstudományok Kar

Az ismertető teljes szövege a Tani-tani portálon olvasható.

A Digitális Pedagógus Konferencia 2014 programja itt érhető el, regisztrálni pedig itt lehet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.15.
Tízezrek dilemmája: Menjen-e iskolába a gyerek, ha kötelező, de nem biztonságos?
Mert nagyot mondani Orbán Viktor, amikor arra hivatkozott, hogy a magyarok többsége a nemzeti konzultáción azt kérte, nyissák ki az iskolákat: a témakört firtató kérdés ugyanis nem szerepelt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.15.
Maruzsa: Ha nagyon rosszul sikerül az írásbeli érettségi, lehet javítani szóbelin
Maruzsa Zoltán közoktatásért felelős államtitkár az operatív törzs pénteki tájékoztatóján beszélt az iskolákat érintő járványügyi intézkedések változásairól. Elmondta, az óvod...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.15.
Maruzsa: Nem lesz kötelező a gyerekeket visszavinni az óvodába és az iskolába
Az államtitkár elmondta, hogy az óvodák és az alsó tagozatok megnyitása mellett az is szólt, hogy e két csoportban alacsonyabb volt a fertőzöttek aránya. Hozzátette, hogy az alsó tagozaton...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.14.
Biztonságos-e az iskolák jövő heti újranyitása Magyarországon?
Hétfőn újranyitnak az általános iskolák a kormány döntése alapján, ezért megvizsgáltuk, hogy járványügyi szempontból indokolható-e az újranyitás. Amikor a kabinet március végén d...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.04.13.
Koronavírus és iskolanyitás: a diákoknak könnyebb, a tanároknak nehezebb lesz otthon maradni
Egyfelől tehát valós igény, hogy újrainduljon a jelenléti oktatás, másfelől valós járványügyi veszély is a nyitás. Mint a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke lapunknak elmondta, hozzájuk is...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.13.
Oroszi Beatrix: Amíg nem telik el két hét a tanárok második oltása után, maszkban kellene tanítani
Az esetszámokat tekintve túl vagyunk a harmadik hullám csúcsán, de továbbra sem dőlhetünk hátra, mondta Oroszi Beatrix epidemiológus, a kormánynak tanácsokat adó minisztériumi elemzőcsapat...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep