Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. november 11. péntek, 18:35

Szekciók a Digitális Konferencián

Digitális Témahét – digitális projektpedagógia a gyakorlatban I-II. (I/5. és II/4.)

A digitális készségek fejlesztése, a digitális nevelés egyre nagyobb szerepet kap a XXI. század társadalmában. Az EMMI kezdeményezésére a köznevelésben 2016. április 4-8. között első alkalommal került sor a Digitális Témahétre a digitális pedagógia terjesztésének jegyében. A Digitális Témahéten a köznevelési intézmények a képzési célokhoz köthető szabadon választott témával vehettek részt. Nem elsősorban az informatikai eszközök használatán volt a hangsúly, az elsődleges cél a korszerű készségek, a digitális írástudás fejlesztése volt valamennyi évfolyamon és minden tantárgy keretén belül a választott témához kapcsolódóan.

A konferencián két szekcióban is hallhatnak a résztvevők egy válogatást a témahéten bemutatott projektek gyakorlati tapasztalataiból. Szekcióvezető dr. Főző Attila, az IVSZ oktatási programkoordinátora.

A szekció programja

Tisza Géza (IVSZ): A jövő iskolája a jelen diákjainak – a Digitális Témahét helye és szerepe a köznevelésben.

Az első Digitális Témahét közel 5000 tanár, 75 ezer diák, valamint IT cégek, könyvtárak, kiállító terek, felsőoktatási intézmények részvételével valósult meg. A program ajánlásként bekerült a 2016-17-es tanév rendjébe. Az elért eredmények fényében helye van a számvetésnek, és ideje az előre tekintésnek.

Tóth Éva (Ceglédi SzC Nagykátai Ipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája): Csonka Fashion Days – DTH a szakiskolában

A projekt célja a divat megismerése, a cégalkotás feladatai és a kreativitás felhasználása a szakmai és elméleti tantárgyak ötvözése során. A projekt során megannyi IKT eszköz segítségével igyekeztünk a diákok olyan 21. századi készségeiket fejleszteni mint a kezdeményezőképesség vagy a felelősségvállalás és a csoportmunka.

Bognár Amália (Csornai Általános Iskola és AMI): 4 nap alatt a Föld körül, avagy a hidegháborús kémek nyomában

A hidegháborús kémek világa számtalan rejtély, titok, történelmi esemény alakulására világít rá. A tanulók az ő bőrükbe bújva megismerkedhetnek a világ helyzetét befolyásoló információkkal. A projekt céljai között szerepel a digitális alkotás, a digitális tolltartó bővítése, valamint a benne lévő programok használata, a történelmi ismeretek feldolgozása, az irodalmi, magyar nyelvi készségek fejlesztése, és a másság elfogadása. Kerettörténet biztosítja a tananyag feldolgozásának játékos megközelítését, a pontok szerzése pedig elősegíti a számonkérés által kiváltott szorongás oldását.

Dr. Tóth-Mózer Szilvia (ELTE): Mesés filmszemle – segítő beszélgetés bemutatása animációs filmeken

A bemutató témája pedagógiai és családsegítő munkatárs szakképzésben tanuló 13. évfolyamosok projektje, ami közös nevezőre hozza a mesék világát, az empátia kifejezésének technikáit, a nézőpontváltás gyakorlását, és számos digitális produktummal járul hozzá a témakör jobb megértéséhez.

Nádori Gergely (AKG): Digitális időszalag a folyosón

A Föld története a folyosónkon, hogyan készítettek digitális és valós időszalagot a diákok a földi élet történetéből a Digitális Témahét során.

Jánossy Zsolt (Gödöllői Török Ignác Gimnázium): Világos?!… – (Nem csak) egy természettudományos projekt története

A Digitális Témahét 2016 egyik díjazott projektötletén keresztül a hallgatóság betekintést nyerhet abba, hogyan lehet egy több tantárgyon átívelő természettudományos témájú projekt megvalósítása során fejleszteni a tanulók digitális írástudását. Mindeközben minden bizonnyal néhány, a digitális pedagógia időszerű kérdéseit boncolgató kérdés is felmerül majd. Közülük néhányra talán választ is kapnak a jelenlevők.

Nemes-Nagy Erika (Szegedi SzC József Attila Általános Iskolája és Szakképző Iskolája): Mit rejt az emberi test?

A projekt során a diákok az emberi test működését és a szervrendszereket tanulmányozzák csoportokban, más osztályokkal együttműködve. Az elkészített feladatokból, videókból, tervekből egy közös OneNote jegyzetfüzetet hoznak létre, a megtervezett szerveket 3D nyomtató segítségével kinyomtatják.

Dr. Főző Attila László (IVSZ): Nem mind projekt, ami rémlik!
Hogyan tervezzünk oktatási projektet? Mi projekt, mi projektszerű és mi nem projekt? Trendek a technológiával segített oktatásban.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.08.08.
Egész karokat szervezhetnek ki a szegedi egyetemből
2020. július 1-ével hat magyarországi egyetemet adott át az állam egy szándékosan erre a célra létrehozott vagyonkezelő alapnak. A Miskolci Egyetem, a Moholy-Nagy László Művészeti Egyetem...
(Forrás: szegeder)
--
2020.08.08.
Kréta és gumibot – Stefanik Krisztina pszichológus: Gyermeki agresszióra agresszióval felelni erkölcsi csőd
Gyülekeznek a frissen kiképzett iskolaőrök. Szeptembertől – ha lesz tanévkezdés – több száz iskolában, tanintézetben gumibottal, spray-vel felszerelt „rendügyi szakemberek” vigyáznak...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.08.08.
Száz izgalmas magyar pedagógiai programot gyűjtöttek össze, hogy ne kelljen keresgélned
Második éve gyűjti az Edisonplatform azokat a Magyarországon elérhető innovatív pedagógiai programokat, amelyek elsősorban az általános iskolás korú gyerekeket és szüleiket célozzák meg...
(Forrás: Qubit)
--
2020.08.08.
Sikeres a tíz napja elindított játékos ismeretterjesztő program
Július 28-án indult útjára a #maradjitthon kampányhoz csatlakozva a Vakációzzunk a múzeumokkal! virtuális múzeumpedagógiai mozgalom, mely hazánk négy legnagyobb tavát mutatja be főként...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.08.08.
Óriási nyereményakciót hirdet pedagógusoknak az Emmi: akár elismerő oklevelet is nyerhetnek
A minisztérium pályázatot hirdetett „EMMI tanmenet pályázat 2020” címmel, amire várják a „legeredetibb, a tanulók fejlődését szolgáló” és a központi tartalomszabályozókkal ö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.08.08.
Megint új diákhitelt vezetnek be Magyarországon
A felnőttképzés és a szakképzés megújításának újabb lépéseként a Kormány a két évtizedes múltra visszatekintő, nemzetközi szinten is elismert magyar diákhitelezés kibővítésér...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep