|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
Egy olyan vertikális kapcsolatokra épülő, autokrata társadalomban élünk, ahol a gyerek már korán megtanulja, melyek azok a játszmák és szerepek, amelyek a saját útjukon előre haladási lehetőséget biztosíthatnak (= tetszés a környezetnek). De lehet (csak) erre személyiséget építeni? A demokrácia felé induláshoz fontosnak tartom a saját személyiség megismerését, amely sok-sok kérdés feltevéséből, alternatívák körüljárásából épülhet. Én a jelenlegi keretek között leginkább a dráma tantárgyban látok lehetőséget a demokrácia tanítására. (Vatai Éva írása, foglalkozásvázlatokkal)
Egy másik, mára ordító probléma, hogy elfogyunk. Nincs utánpótlás, a bent ragadók munkaterhe kezelhetetlen, minőségi munkát végezni képtelenség. Az úgynevezett szakos ellátottság adatai nem követhetőek. Ha augusztus 30-án a történelemtanár bevállalja még a kémiaórákat is, egész évre biztosított a „szakszerű tanítás”. A regnáló pedagógusokat nemes egyszerűséggel lenézi, kiröhögi és bűnbakká tupírozza az állam. S igen, a tanári minőség, ami döntő a tanulás folyamatában, egyre gyorsabb tempóban hanyatlik. (Benedekné Fekete Hajnalka)
A most induló 2. virtuális kongresszus apropója és vitaindítója egy kerekasztal-beszélgetés az oktatás lehetséges jövőjéről egy olyan időszakban, amikor a hazai közoktatás hatalmas válságot él át, miközben világméretű kultúraváltás részesei is vagyunk. Közös felelősségünk, hogy ezen a nehezített pályán kijelöljük az iskola dolgát. Arra kérünk Benneteket, hogy akár a közölt szövegre reflektálva, akár másképp kapcsolódva, minél többen mutassátok meg a közösségnek a saját nézőpontotokat és megéléseteket, hozzunk létre együtt egy igényes, az emberi dimenzióból táplálkozó szakmai diskurzust. (Földes Petra, Szekszárdi Júlia)
Lanszki Anita, a korábbi digitális konferenciák egyik fontos szereplője a digitális történetmeséléssel kapcsolatos tevékenységéről ismert pedagóguskörökben. A digitális történetmesélésnek a nevelési-oktatási folyamatban játszott szerepéről 2017-ben jelent meg az általa szerkesztett kötet. Most egy új, egészen más témájú könyvére szeretném felhívni a figyelmet. Címe: A Hollywoodi filmmusical története ée műfaji sajátosságai
Régóta nem tudtuk folytatni programunk azon sorozatát, amelyben a diákok kortárs magyar filmek alkotóival találkoznak. Most visszatér a SuliMozi Extra!
Méghozzá egy egészen különleges, megható alkotással: Kis Hajni elsőfilmje szívhez szóló, megrendítően őszinte apa-lánya történet. A Külön falka számos fesztiválon szerepelt sikerrel, s a magyar mozikban is megszolgálta a nézők szeretetét. A vetítés után vendégünk lesz az író-rendező, Kis Hajni és a film egészen kiváló, amatőr főszereplői, Horváth Zorka és Dietz Gusztáv. A beszélgetést Kovács Gellért Filmszerész moderálja.
A program időpontja: 2022. február 25., péntek 10 óra. (Tóth Hajna)
A beszélgetés eredetileg a 2021-es Digitális Tér online konferencián, az OFOE által szervezett szekcióban hangzott el. Az ÚPSz már ekkor tervezte a beszélgetés megjelentetését, ám a konferenciát szervező Tempus Közalapítvány arról tájékoztatott, hogy a Zoom felvétel eltűnt a Felhőből, és így a megjelenése lehetetlenné vált. Ezért újraszerveztük a társaságot, hogy együtt újraalkossuk az oktatási víziókhoz kapcsolódó gondolatokat. A beszélgetés résztvevői: Lannert Judit, Knausz Imre, Szekszárdi Júlia és Tarné Éder Marianna, vezetője Földes Petra.
A meghirdetett pedagógussztrájk előtti utolsó hétvége. A tiltakozás indokoltságához nem fér kétség, sőt ahhoz képest, hogy milyen súlyos problémák terhelik a hazai közoktatást, viszonylag apró gesztusnak tűnik a mindössze két órásra tervezett figyelmeztető sztrájk. Bármilyen apró is azonban, meglehetős viharokat kavar a tervezett, a jogszabályi kereteket szigorúan betartani igyekvő esemény. Honlapunkon rövid körképet adunk az utóbbi napok sajtójából. (Szekszárdi Júlia)
A héten zajlik a Budapest Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál a fővárosban és néhány vidék városban is. A Remény iskolája című film nagykövete L. Ritók Nóra, őt kértük meg arra, hogy írjon nekünk erről a filmről: „Más világ. Mikor megnéztem, ez volt az első gondolatom. Aztán próbáltam párhuzamot vonni azokkal a gyerekekkel, akiket itthon halmozottan hátrányos helyzetűnek hívunk. Akik reménytelen helyzetben élnek szintén… mégsem tudom elképzelni, hogy naponta bármelyikük tíz kilométert gyalogoljon azért, hogy a mai iskolarendszerben megtanuljon olvasni. Vajon miért nincs meg ez a motiváció? Mi változott, mikor, és miért?”
A T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete kezdeményezésére 2021-ben végzett kutatást. A kutatás elsődleges célja a magyarországi pedagógusellátottság témájának körbejárása volt, de kitért a magyar köznevelésben dolgozó pedagógusok munkaterhelésére és bérezésére is. Január 20-án a kutatás vezetői online sajtótájékoztatót tartottak, honlapunkon ennek anyagából emelünk ki néhány gondolatot. (Szekszárdi Júlia)