|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
A Telekom diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt, az érintettekkel közösen kimunkált anyagok létrehozása, amelyek egyszerre illeszkednek a tanmenethez és az iskolások - már eleve digitális - ismeretszerzési szokásaihoz.
A Budapest International Documentary Festival, a BIDF (Budapest Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál), amelyet 2022. január 22-30-ig immár 8. alkalommal rendezünk meg, Magyarország legnagyobb nézőszámot elért nemzetközi filmfesztiválja, ahol a világ legrangosabb, legfrissebb, sokszorosan díjnyertes premier filmjei versenyeznek. Az idei kínálatból három filmet ajánlok, melyeket diákoknak is vetítünk a Mammut Moziban, egyiket pedig országszerte is! Filmjeink eredeti nyelven szólnak, angol és magyar felirattal. Minden vetítés után az alkotókkal, szakértőkkel beszélgethet a közönség. (Mangoldné Szentgyörgyi Tünde, programmenedzser)
A 2021. év sok szempontból más volt, mint a többi, és ez az OFOE honlap működésén is érzékelhető. Viszonylag kevesebb poszt jelent meg, mint a korábbi években és az olvasottabb írások (hasonlóan az előző évhez) többnyire a járványhelyzethez, illetve annak iskolai következményeihez kapcsolódtak. A lelassuláshoz nyilván az is hozzájárul, hogy a civil szervezetek lehetőségei beszűkültek, olykor mi magunk is meglepődünk azon, hogy egyesületként egyáltalán életben vagyunk még. Ennek fényében örvendetes, hogy az OFOE portálon (és az általunk működtetett két Facebook csoportban) nem csökkent a látogatottság. (Szekszárdi Júlia)
Szeretettel invitálunk január 26-án a Láthatáron Csoport legújabb előadására, az ismét nagyon fontos témát érintő és feldolgozó Ketrecharc című részvételi színházi bemutató előadásra, amelyet most kimondottan felnőtt nézőinknek szánunk. Célunk, hogy minél több pedagógushoz és szülőhöz eljusson az előadás híre. A darabot a továbbiakban iskolákban fogjuk játszani. A komplex színházi-nevelési előadás az általános iskola 7-8. évfolyamának készült, ezen belül is kiemelt figyelmet szentel a hátrányos helyzetű közösségek elérésére.
A 3D-s tanulás az e-learning iparág izgalmas, fejlődő területe. A technológia mára már elég éretté vált ahhoz, hogy bekerüljön a mindennapi képzési formák közé, sőt az iskolákba is. Ezért van nagy jelentősége annak, hogy az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán idén elindul a 3D tanulás szakirányú továbbképzési szak, amire január 20-g lehet jelentkezni.
József Attila versével kívánunk valamennyi kedves látogatónknak kellemes karácsonyi ünnepeket.
Ranschburg Jenő a mai napon lenne 86 éves. 10 éve hagyott itt bennünket, de valójában nem halt meg, hiszen – mint ő maga mondta – az örök élet titka, hogy az ember tovább él a gyerekeiben, és azok gyerekeiben. Születésnapján egy rádióinterjúval (Gáspár Sarolta és Szily Nóra beszélgetése a Rádió Bézsben) és az egyik utolsó előadása részletével emlékezünk rá. A „zöldfülő pszichopatákról” szóló gondolatai ma aktuálisabbak, mint valaha.
Az EU mind a 24 hivatalos nyelvén elérhető Tanulósarok több száz, az Unióval kapcsolatos interaktív oktatási segédanyagot tartalmaz. 12 olyan fontos témát ölel fel, amelyek meghatározóak az Európai Unió számára, így többek között a kultúrát és az EU történelmét, az éghajlatváltozást és a környezetet, az élelmezést, a mezőgazdaságot és a halászatot, valamint a tudományt és a kutatást. Sorozatunk 3. részében középiskolásoknak szánt oktatási segédanyagokat és játékokat adunk közre.
A filmes tartalomra és egy vibráló, dinamikus felületre épülő Smashed Online egy utazásra viszi a tanulókat, és arra ösztönzi őket, hogy feltegyék maguknak a kérdést: „Mit tennék én egy hasonló helyzetben?”. A barátság, a család, az iskola, a társadalmi dinamika és a csoportnyomás témakörét három tinédzser barát történetén és az általuk hozott döntéseken keresztül tárja fel. Tanárok és diákok három fiatal karakter történetén keresztül ismerhetik meg a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeit és a felelős magatartás fontosságát.