|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
Ahhoz, hogy valóban vonzó béreket tudjunk ajánlani a jövendő pedagógusainak, a pazarló struktúrához hozzá kell nyúlni. Ehhez valós adatokon nyugvó, transzparens elemzések kellenek a pedagógusszükségletről – csakhogy ehhez most hiányoznak a megfelelő közgazdasági-statisztikai elemző területek és az oktatáskutatással foglalkozó háttérintézetek. (Honlapunkon Lannert Judit. Magyar Narancsban megjelent tanulmányából közlünk részleteket.)
Készíts egy barátaidnak szóló meggyőző, maximum 3 perces videót arról, hogy miért legyenek ők is az internet ászai! Beküldési határidő: 2021. december 15., éjfél. A beérkezett munkákat szakmai zsűri bírálja el. A győztesek pénzjutalomban részesülnek és értékes díjakat kapnak, valamint részt vehetnek egy közös kisfilm elkészítésében.
A Tanulósarok weboldaláról ezűttal az általános iskolásoknak ajánlunk játékokat és kiadványokat. Amikor kisgyermekeket arról tanítunk, hogy mi is az az EU, és hogyan érinti a mindennapi életünket, fontos az egyszerűség és a szórakozás. Az általános iskolások szívesebben fedezik fel az Uniós működést érdekes játékokon keresztül, illetve könnyen érthető szövegek segítségével. Mitől különleges az EU, és hogyan épül fel? Hogyan befolyásolja mindennapi életünket – a mezőgazdaságtól a tudományig?
Az ELTE PPK és a Tempus Közalapítvány közös szervezésében 2021-ben is megrendezésre kerül a Digitális Tér konferencia. A rendezvényről, illetve az erre történő regisztráció módjáról a rendezvény honlapján található részletes tájékoztatás. Honlapunkon az OFOE által szervezett Oktatási vízióink kultúraváltás idején című szekciót harangozzuk be. A szekciót Antaliné Miss Lilla moderálja, a beszélgetés résztvevői: Béndek Ábris, Knausz Imre Lannert Judit és Tarné Éder Mariann.
A koronavírus-járvány által életre hívott digitális tanulási környezet bebizonyította, hogy a tanulás és a tanítás terén egyaránt hatékonyabb online eszközökre van szükség. Ezért szeretnénk felhívni a figyelmét egy olyan tanulási eszközre, amely véleményünk szerint különösen értékes a tanárok, a diákok és szüleik számára: az EU Tanulósarok webhelyére. Sorozatunk első részében az éghajlattal és a környezettel kapcsolatos segédanyagokat és játékokat mutatjuk be.
„Ami ilyen pillanatban a legrosszabb volna: bárki részvéte, csak egy tekintet, egy szó is. Rögtön másfelé nézni, vagy elhallgattatni a szólót, mert kell az az érzés, hogy érthetetlen és megoszthatatlan, amit épp átélek: csak úgy hihetem, hogy az iszonyat értelmes és igaz. Amint beszélni kezdenek róla, tüstént elfog megint az unalom, máris tárgytalan megint az egész. Itt-ott mégis emlegetem ennek-annak anyám halálát, pedig nincs értelme, s mérgelődöm, ha az elbeszélésemhez megjegyzéseket mernek fűzni. Olyankor tudniillik leginkább azt szeretném, ha elterelnék a figyelmemet, és ugratnának valamivel.”
Összesen 35 szervezet tud évközi élmény- és művészetterápiás fejlesztő foglalkozásokat, illetve téli és évközi táborokat megvalósítani a mintegy 40 millió forintos támogatás felhasználásával a MOL Gyermekgyógyító Programja keretében 2021-ben. A művészeti, mese- és drámapedagógia mellett egyre növekvő tendenciát mutat az állatasszisztált, azaz a speciálisan képzett kutyák és lovak bevonásával végzett terápiák száma, de van olyan szervezet, amely fal- és sziklamászással vagy a természeti kihívásokkal való megküzdéssel segíti és támogatja a krónikusan beteg, fogyatékkal élő vagy a lelki egészség szempontjából veszélyeztetett gyerekek gyógyulását, rehabilitációját.
Tanárhiány van. Állítólag. Ezt nem a hivatal állítja, csak azok, akik mások helyett is tanárok, szaktól függetlenül. Különösen sújtja a nem létező hiány a természettudományos tárgyakat, matematika és informatika szakosok sem nézelődnek hosszan az oktatási csatamezőn, felmérik az eleve vesztett csata összes következményét, majd biztosítók, elemző cégek, informatikai rendszerek üzemeltetése irányába távoznak.(Szabó Anna)