| 2007. március 21. szerda, 17:27 Megújul a tanácsadó – de előtte egy kicsit leáll  A nyári szünet idejére – egészen pontosan 2007. július 1-jétől augusztus 16-ig – leállítjuk a tanácsadó kérdezőfelületét. Ez annyit jelent, hogy ebben az időszakban nem fogadunk több kérdést. Az elmaradásainkat azonban igyekszünk pótolni. | Sajtófigyelő 
        2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) -- 
        2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) -- 
        2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) -- 
        2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) -- 
        2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) -- 
        2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkékagresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep | 
 „A nem beszélő, nem kommunikáló gyerekek saját magányosságukba zártan élnek. Nehezen elviselhető érzés lehet. Ugyanakkor különös, igen archaikus módon érzékelik a körülöttük lévő világot.” A szerző, Laurent Danon-Boileau pszichoanalitikus-terapeuta, nyelvész tanulmánya a Pont Kiadó gondozásában jelent meg.
„A nem beszélő, nem kommunikáló gyerekek saját magányosságukba zártan élnek. Nehezen elviselhető érzés lehet. Ugyanakkor különös, igen archaikus módon érzékelik a körülöttük lévő világot.” A szerző, Laurent Danon-Boileau pszichoanalitikus-terapeuta, nyelvész tanulmánya a Pont Kiadó gondozásában jelent meg.  Az alábbi óraterv az első darabja annak az új sorozatnak, melyben szociális kompetenciák fejlesztését célzó jó gyakorlatokat adunk közre. Ezek az óra- és modulleírások ötleteket adhatnak az osztályfőnöki, a társadalomismeret és etikaórákhoz, illetve a tanítási órán kívüli foglalkozásokhoz is. Török Ildikó óratervét 14 éven felüli diákoknak ajánljuk feldolgozásra.
Az alábbi óraterv az első darabja annak az új sorozatnak, melyben szociális kompetenciák fejlesztését célzó jó gyakorlatokat adunk közre. Ezek az óra- és modulleírások ötleteket adhatnak az osztályfőnöki, a társadalomismeret és etikaórákhoz, illetve a tanítási órán kívüli foglalkozásokhoz is. Török Ildikó óratervét 14 éven felüli diákoknak ajánljuk feldolgozásra.  
 2006. november 25-én került sor a vitára a Taní-tani 38. száma bemutatójának keretei közt, az OFOE szakmai napjának egyik programjaként. A beszélgetés azt a polémiát folytatta, amelyet T. István György tanár indított el a Gyógytornászok ideje: Tanári töprengés az iskolai erőszakról és erőszakmentességről című cikkével. A lap 37. és 38. számában Fenyő D. György és Achs Károly tanárok reagáltak az írásra. A 2006. november 25-i vitán mindhárman jelen voltak.
2006. november 25-én került sor a vitára a Taní-tani 38. száma bemutatójának keretei közt, az OFOE szakmai napjának egyik programjaként. A beszélgetés azt a polémiát folytatta, amelyet T. István György tanár indított el a Gyógytornászok ideje: Tanári töprengés az iskolai erőszakról és erőszakmentességről című cikkével. A lap 37. és 38. számában Fenyő D. György és Achs Károly tanárok reagáltak az írásra. A 2006. november 25-i vitán mindhárman jelen voltak.   A nevelés-oktatás iránt elkötelezett társadalmi és szakmai szervezetek 15 év elteltével újra országos kongresszust szerveznek, hogy a civil szféra, az iskolafenntartók, az állam, az érintett szakmák elméleti és gyakorlati képviselői együtt teremtsenek alkalmat a nevelésügyért, az oktatásért közvetlen felelősséget viselők eszmecseréjére, együttműködésének erősítésére. Az OFOE csatlakozott a VII. Nevelésügyi Kongresszust előkészítő szervezetekhez.
A nevelés-oktatás iránt elkötelezett társadalmi és szakmai szervezetek 15 év elteltével újra országos kongresszust szerveznek, hogy a civil szféra, az iskolafenntartók, az állam, az érintett szakmák elméleti és gyakorlati képviselői együtt teremtsenek alkalmat a nevelésügyért, az oktatásért közvetlen felelősséget viselők eszmecseréjére, együttműködésének erősítésére. Az OFOE csatlakozott a VII. Nevelésügyi Kongresszust előkészítő szervezetekhez.
   A Kék Vonal Gyermek- és Ifjúsági Telefonszolgálat intenzív képzést tart 2007. július 2. és 8. között önkéntes telefonos munkát vállalóknak. A képzés célja, hogy a résztvevő a tréning elvégzése után a Gyermek és Ifjúsági Telefonszolgálat önkéntes segítőjeként dolgozhasson.
A Kék Vonal Gyermek- és Ifjúsági Telefonszolgálat intenzív képzést tart 2007. július 2. és 8. között önkéntes telefonos munkát vállalóknak. A képzés célja, hogy a résztvevő a tréning elvégzése után a Gyermek és Ifjúsági Telefonszolgálat önkéntes segítőjeként dolgozhasson.  Bár a 13. havi bér kifizetésének határideje (2007. január 16.) már jócskán elmúlt, még mindig sok kérdés érkezik hozzánk ebben a témában. Az alábbi cikkben összegyűjtöttük az ezzel kapcsolatos tudnivalókat, és példákon keresztül igyekszünk még érthetőbbé tenni a törvény szövegét.
Bár a 13. havi bér kifizetésének határideje (2007. január 16.) már jócskán elmúlt, még mindig sok kérdés érkezik hozzánk ebben a témában. Az alábbi cikkben összegyűjtöttük az ezzel kapcsolatos tudnivalókat, és példákon keresztül igyekszünk még érthetőbbé tenni a törvény szövegét.   „És a pedagógusok nem sírnak, csendben, de dühösen és elkeseredetten teszik a dolgukat a fent említett körülmények között. Nem igazából a keresetem az, ami mélységesen felháborít és elkeseredetté tesz, hanem az a mellőzöttség, melyben élünk és dolgozunk. A társadalmi megbecsülés hiánya. Mert két dologhoz mindenki ért: a focihoz és a pedagógiához.” – Leiner Károly írása.
„És a pedagógusok nem sírnak, csendben, de dühösen és elkeseredetten teszik a dolgukat a fent említett körülmények között. Nem igazából a keresetem az, ami mélységesen felháborít és elkeseredetté tesz, hanem az a mellőzöttség, melyben élünk és dolgozunk. A társadalmi megbecsülés hiánya. Mert két dologhoz mindenki ért: a focihoz és a pedagógiához.” – Leiner Károly írása.