|  | Sajtófigyelő 
        2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) -- 
        2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) -- 
        2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) -- 
        2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) -- 
        2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) -- 
        2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkékagresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep | 
 „Minél több a tilalom és a szabály, a nép annál szegényebb, minél több a fegyver, a nép annál nyugtalanabb, minél több a rendelet, annál nagyobb a felfordulás, minél több a törvény, annál több a tolvaj és a rabló.” Lao-ce gondolatát 14 évesnél idősebb tanulócsoportoknak ajánljuk.
„Minél több a tilalom és a szabály, a nép annál szegényebb, minél több a fegyver, a nép annál nyugtalanabb, minél több a rendelet, annál nagyobb a felfordulás, minél több a törvény, annál több a tolvaj és a rabló.” Lao-ce gondolatát 14 évesnél idősebb tanulócsoportoknak ajánljuk. Kocsis Ágnes Friss levegő című alkotását január 4-e óta játsszák a fővárosi mozik. A film az elmúlt évben már több díjat nyert, világszerte érdeklődnek iránta, félő azonban, hogy idehaza a megérdemeltnél kevesebb figyelem övezi. Pedig ez az a film, amelyet minden, kamaszokkal foglalkozó pedagógusnak meg kellene néznie.
Kocsis Ágnes Friss levegő című alkotását január 4-e óta játsszák a fővárosi mozik. A film az elmúlt évben már több díjat nyert, világszerte érdeklődnek iránta, félő azonban, hogy idehaza a megérdemeltnél kevesebb figyelem övezi. Pedig ez az a film, amelyet minden, kamaszokkal foglalkozó pedagógusnak meg kellene néznie.   A Szabadtéri Néprajzi Múzeum március végén 60 órás akkreditált  tanár-továbbképzéseket indít pedagógusoknak „A hon- és népismeret szemléltető tanítása”, „Az ember és fa közös világa”, „Néphagyomány-éltetés az óvodai nevelésben” címmel.
A Szabadtéri Néprajzi Múzeum március végén 60 órás akkreditált  tanár-továbbképzéseket indít pedagógusoknak „A hon- és népismeret szemléltető tanítása”, „Az ember és fa közös világa”, „Néphagyomány-éltetés az óvodai nevelésben” címmel.   A honlap tanácsadóját szerkesztő Baranyai Imre közoktatási szakértő alábbi cikkében a leggyakrabban feltett munkajogi kérdéseket és az azokra adott válaszokat gyűjtötte össze. Írását különösen ajánljuk azoknak a kollégáinknak, akik munkajogi problémájukkal hozzánk fordulnának. Elképzelhető ugyanis, hogy kérdésükre a cikkben is megtalálják a választ...
A honlap tanácsadóját szerkesztő Baranyai Imre közoktatási szakértő alábbi cikkében a leggyakrabban feltett munkajogi kérdéseket és az azokra adott válaszokat gyűjtötte össze. Írását különösen ajánljuk azoknak a kollégáinknak, akik munkajogi problémájukkal hozzánk fordulnának. Elképzelhető ugyanis, hogy kérdésükre a cikkben is megtalálják a választ...    A kiegészítő füzet számos olyan írást tartalmaz, amely érdeklődésre számíthat a kollégák körében, hiszen a jelenlegi magyar valóság kérdéseivel történő szembesülésre ad lehetőséget. Bagdi Erzsébet két iskola példáján keresztül szemléltet jellegzetes oktatásügyi folyamatokat, izgalmas tanulmány olvasható továbbá a Zöld Kakas Líceum mindennapjairól az iskola vezetője tollából.
A kiegészítő füzet számos olyan írást tartalmaz, amely érdeklődésre számíthat a kollégák körében, hiszen a jelenlegi magyar valóság kérdéseivel történő szembesülésre ad lehetőséget. Bagdi Erzsébet két iskola példáján keresztül szemléltet jellegzetes oktatásügyi folyamatokat, izgalmas tanulmány olvasható továbbá a Zöld Kakas Líceum mindennapjairól az iskola vezetője tollából.   A következő (nem szigorúan karácsonyi) cikkel szeretnénk békés, boldog ünnepeket kívánni minden olvasónknak. Szávai Géza írása eredetileg a Fordulópont 34. számában jelent meg. A „fanton” pedig nem elírás.
A következő (nem szigorúan karácsonyi) cikkel szeretnénk békés, boldog ünnepeket kívánni minden olvasónknak. Szávai Géza írása eredetileg a Fordulópont 34. számában jelent meg. A „fanton” pedig nem elírás.   A következő írás szerzője egy olyan fővárosi iskolában tanít, ahol már kilenc éve működik eredményesen a Montessori-adaptációs program. Segítségével tanúi lehetünk annak, hogy a kooperatív technikák rendszeres alkalmazásával milyen módon kezelik a kiskamaszok konfliktusait egy valóban gyermekközpontú intézményben.
A következő írás szerzője egy olyan fővárosi iskolában tanít, ahol már kilenc éve működik eredményesen a Montessori-adaptációs program. Segítségével tanúi lehetünk annak, hogy a kooperatív technikák rendszeres alkalmazásával milyen módon kezelik a kiskamaszok konfliktusait egy valóban gyermekközpontú intézményben. Minden tagjának, olvasójának, látogatójának, partnerének és előremozdítójának boldog karácsonyt kíván az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete. Éljenek a hóemberek!
Minden tagjának, olvasójának, látogatójának, partnerének és előremozdítójának boldog karácsonyt kíván az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete. Éljenek a hóemberek!   Napjainkban, amikor annyira nehéz hiteles példaképeket állítani a fiatalok elé, különösen örvendetes a „szegények bankárának” felbukkanása. A 2006-os Nobel-békedíj kitüntetettje,  Muhammad Junusz, egy olyan pénzintézetet hozott létre, amely a legszegényebbeknek nyújt hitelt, mégpedig fedezet nélkül, kizárólag a bizalmi tőkére alapozva...
Napjainkban, amikor annyira nehéz hiteles példaképeket állítani a fiatalok elé, különösen örvendetes a „szegények bankárának” felbukkanása. A 2006-os Nobel-békedíj kitüntetettje,  Muhammad Junusz, egy olyan pénzintézetet hozott létre, amely a legszegényebbeknek nyújt hitelt, mégpedig fedezet nélkül, kizárólag a bizalmi tőkére alapozva...