Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 10:59

Erőszak nélkül – Konstruktív konfliktuskezelés: 15. rész

A gyerekek véleménye a „konfliktusórákról”

A tanév végén az egyre sűrűsödő programok miatt már nem tudtunk osztályfőnöki órát szánni arra, hogy hosszasan beszélgessünk a foglalkozások tapasztalatairól, ezért a kirándulások alkalmával mondták el véleményüket a gyerekek. Majd egy kérdőívet is kitöltöttek a témával kapcsolatban. Az alábbiakban vázolom ennek összegzését.
Tíz tanuló írta le gondolatait. (Kitti betegség miatt nem töltötte ki az értékelőlapot.)

Kérdőív

Kérlek, hogy a foglalkozások összegzéséhez töltsd ki az alábbi kérdőívet.
Írj „I” betűt az állítás mellé, ha igaznak tartod, „N” betűt, ha nem tartod igaznak!

1. Megtanulhattam, hogy a problémákat erőszak nélkül is eredményesen meg lehet
oldani.
(10 igen )

2. Különféle problémamegoldó módszereket tanultam.
(8 igen – 2 nem)

3. Örülök annak, hogy ezeken az órákon együtt lehettem a társaimmal.

( 7 igen – 2 nem )

4. Jobban megismertem társaimat és önmagamat.
(7 igen – 4 nem)

5. Legtöbbször jól éreztem magam.
(10 igen – 1 nem)

6. Legtöbbször jókat játszottunk.
(10 igen)

7. Jó, hogy az osztályfőnöki órákon tartottuk a foglalkozásokat, nem délután.

( 9 igen – 1 nem )

8. Legtöbbször érdekelt a téma.
(9 igen – 2 nem)

9. Elkeserített, amikor társaim zavarták az órát.
(8 igen – 2 nem)

10. Hasznosnak tartottam ezeket az órákat.
(10 igen)

11. Az itt tanult problémamegoldó módszert megpróbálom alkalmazni a jövőben.

(7 igen – 3 nem)

12. Értékelem, hogy ebben az iskolában ilyen foglalkozásokon is részt vehettem.

(9 igen – 1 nem)

Egyéb:

Visonta, 1999. 05. 31.

A tanulók egyöntetűen úgy vélekedtek, megtanulhatták, hogy a problémákat erőszak nélkül is eredményesen meg lehet oldani. Legtöbbször jól érezték magukat, jókat játszottak. Mind a tízen hasznosnak tartották ezeket az órákat. Kilencen írták, hogy érdekelte őket a téma, s értékelik, hogy iskolánkban ilyen foglalkozásokon is részt vehettek. Nyolc fő elégedett azzal, hogy különféle problémamegoldó módszereket tanulhatott. Az órák szervezésével kapcsolatban legtöbbjüknek megfelelt az osztályfőnöki óra kerete, de elégedetlenek voltak azzal, mikor egy-két társuk megzavarta a foglalkozások menetét.

Legpozitívabban Teca, Ulrike és Apollónia vélekedett. Ketten (Fatime és Virág) gondolták úgy, hogy önmaguk és társaik megismerésében nem adott pluszt ez a tréning. Vivien hamisnak találta a kérdőív azon állítását, hogy: „Örülök annak, hogy ezeken az órákon együtt lehettem a társaimmal.” A kérdőív kitöltésének pillanatában éppen nézeteltérése volt a lányokkal.

Legnegatívabban Krisztián, Norbert és Gerzson vélekedett a „konfliktusórákról”. Krisztián és Norbert azon a véleményen vannak, hogy nem tanultak meg különféle problémamegoldó módszereket, s nem is akarnak ezzel a témával a jövőben foglalkozni. Gerzson több állításra is azt írta, hogy igaz is, nem is. (4. 5. 8. 11.)

Az a meglátásom, hogy ezeknek a fiúknak az érdeklődési körüktől igen távol áll ez a téma, nem voltak eléggé motiváltak a feldolgozására, hosszabb időre lett volna szükségem, hogy a hozzáállást meg tudjam változtatni. Mindettől függetlenül Norbert értékeli, hogy ebben az iskolában ilyen foglalkozásokon is részt vehetett.

Végezetül álljon itt néhány tanulói vélemény szó szerint:

Volt értelme ezeknek az óráknak.

(Fatime)

Jól éreztem magam ezeken az órákon, de Gerzson és Krisztián nagyon idegesítettek!!! Ez közös érdek volt! Ezek az órák mindenki számára érdekesek és jók voltak!!! Akit nem érdekelt, azt én elküldtem volna!

(Vivien)

Azért néha egy picivel érdekesebb témákat is lehetett volna választani, de szerintem így is tökéletesek voltak ezek az órák.

(Ulrike)

Jók voltak ezek az órák, és érdekesek!!! Soha nem felejtem el őket.

(Teca)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.23.
Kásler múlt héten teljes táppénzt ígért a tanároknak, nem lett belőle semmi
A miniszter szavaival szemben a valóság az, hogy csak abban az esetben kapják meg a tanárok a teljes összeget, ha a tankerület vagy intézményvezető is úgy akarja. A Pedagógusok Demokratikus...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.09.23.
Teljesen megbénítja a házi gyermekorvosok munkáját az iskolákban bevezetett járványügyi szabályozás
Két egyszerű mondat a köznevelési intézményekre vonatkozó járványügyi eljárásrendből, aminek következményeként lehetetlen helyzet alakult ki a háziorvosi rendszerben. A nevelési-oktat...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.09.23.
Tanítás nélküli munkanapok is lehetnek az őszi érettségi idején
A szokásosnál több lesz az emelt szintű érettségi, és most vizsgáznak azok is, akik előre hozott érettségit akartak tenni tavasszal, de akkor nem lehetett azokat megtartani. A nagy vizsgáz...
(Forrás: Infostart)
--
2020.09.23.
Az iskolai menzákon is változik a gyakorlat a járvány miatt MTI
A menza az iskola egyik legnagyobb közösségi tere, ahol fennáll a osztályok keveredésének és a vírus továbbadásának veszélye – mutatott rá a KDNP alelnöke. Hozzátette: az iskoláknak...
(Forrás: magyar nemzet)
--
2020.09.23.
Kockázatosnak minősítették a fogmosást a pécsi óvodákban
Szeptembertől felfüggesztették a fogmosást a pécsi óvodákban. Az óvodai vezetők közösen döntöttek így, azt gondolván, hogy az egymás mellett fogat mosó gyerekek fröcskölése, a fogkef...
(Forrás: Népszava)
--
2020.09.23.
77 szegedi egyetemi tanár írta alá a Színművészetit támogató nyilatkozatot
A Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának 77 oktatója írta alá azt a dokumentumot, ami támogatásáról biztosítja a Színház- és Filmművészeti Egyetemet...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep