Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 10:59

Erőszak nélkül – Konstruktív konfliktuskezelés: 15. rész

A gyerekek véleménye a „konfliktusórákról”

A tanév végén az egyre sűrűsödő programok miatt már nem tudtunk osztályfőnöki órát szánni arra, hogy hosszasan beszélgessünk a foglalkozások tapasztalatairól, ezért a kirándulások alkalmával mondták el véleményüket a gyerekek. Majd egy kérdőívet is kitöltöttek a témával kapcsolatban. Az alábbiakban vázolom ennek összegzését.
Tíz tanuló írta le gondolatait. (Kitti betegség miatt nem töltötte ki az értékelőlapot.)

Kérdőív

Kérlek, hogy a foglalkozások összegzéséhez töltsd ki az alábbi kérdőívet.
Írj „I” betűt az állítás mellé, ha igaznak tartod, „N” betűt, ha nem tartod igaznak!

1. Megtanulhattam, hogy a problémákat erőszak nélkül is eredményesen meg lehet
oldani.
(10 igen )

2. Különféle problémamegoldó módszereket tanultam.
(8 igen – 2 nem)

3. Örülök annak, hogy ezeken az órákon együtt lehettem a társaimmal.

( 7 igen – 2 nem )

4. Jobban megismertem társaimat és önmagamat.
(7 igen – 4 nem)

5. Legtöbbször jól éreztem magam.
(10 igen – 1 nem)

6. Legtöbbször jókat játszottunk.
(10 igen)

7. Jó, hogy az osztályfőnöki órákon tartottuk a foglalkozásokat, nem délután.

( 9 igen – 1 nem )

8. Legtöbbször érdekelt a téma.
(9 igen – 2 nem)

9. Elkeserített, amikor társaim zavarták az órát.
(8 igen – 2 nem)

10. Hasznosnak tartottam ezeket az órákat.
(10 igen)

11. Az itt tanult problémamegoldó módszert megpróbálom alkalmazni a jövőben.

(7 igen – 3 nem)

12. Értékelem, hogy ebben az iskolában ilyen foglalkozásokon is részt vehettem.

(9 igen – 1 nem)

Egyéb:

Visonta, 1999. 05. 31.

A tanulók egyöntetűen úgy vélekedtek, megtanulhatták, hogy a problémákat erőszak nélkül is eredményesen meg lehet oldani. Legtöbbször jól érezték magukat, jókat játszottak. Mind a tízen hasznosnak tartották ezeket az órákat. Kilencen írták, hogy érdekelte őket a téma, s értékelik, hogy iskolánkban ilyen foglalkozásokon is részt vehettek. Nyolc fő elégedett azzal, hogy különféle problémamegoldó módszereket tanulhatott. Az órák szervezésével kapcsolatban legtöbbjüknek megfelelt az osztályfőnöki óra kerete, de elégedetlenek voltak azzal, mikor egy-két társuk megzavarta a foglalkozások menetét.

Legpozitívabban Teca, Ulrike és Apollónia vélekedett. Ketten (Fatime és Virág) gondolták úgy, hogy önmaguk és társaik megismerésében nem adott pluszt ez a tréning. Vivien hamisnak találta a kérdőív azon állítását, hogy: „Örülök annak, hogy ezeken az órákon együtt lehettem a társaimmal.” A kérdőív kitöltésének pillanatában éppen nézeteltérése volt a lányokkal.

Legnegatívabban Krisztián, Norbert és Gerzson vélekedett a „konfliktusórákról”. Krisztián és Norbert azon a véleményen vannak, hogy nem tanultak meg különféle problémamegoldó módszereket, s nem is akarnak ezzel a témával a jövőben foglalkozni. Gerzson több állításra is azt írta, hogy igaz is, nem is. (4. 5. 8. 11.)

Az a meglátásom, hogy ezeknek a fiúknak az érdeklődési körüktől igen távol áll ez a téma, nem voltak eléggé motiváltak a feldolgozására, hosszabb időre lett volna szükségem, hogy a hozzáállást meg tudjam változtatni. Mindettől függetlenül Norbert értékeli, hogy ebben az iskolában ilyen foglalkozásokon is részt vehetett.

Végezetül álljon itt néhány tanulói vélemény szó szerint:

Volt értelme ezeknek az óráknak.

(Fatime)

Jól éreztem magam ezeken az órákon, de Gerzson és Krisztián nagyon idegesítettek!!! Ez közös érdek volt! Ezek az órák mindenki számára érdekesek és jók voltak!!! Akit nem érdekelt, azt én elküldtem volna!

(Vivien)

Azért néha egy picivel érdekesebb témákat is lehetett volna választani, de szerintem így is tökéletesek voltak ezek az órák.

(Ulrike)

Jók voltak ezek az órák, és érdekesek!!! Soha nem felejtem el őket.

(Teca)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.12.01.
Rossz álom és józan ész – „A puszta hatalmi őrjöngésen kívül semmilyen alapja nincs a félév érvénytelenítésének”
Az egészségügyi helyzet miatt kihirdetett statárium árnyékában, sunyi módon meghozott \"lex SZFE\" pontosan illeszkedik a hatalom durva és folyamatos támadásainak sorába, 155 éves egyetem...
(Forrás: Népszava)
--
2020.12.01.
“Nem mondjuk ki hangosan: ég a ház!” – egy diák véleménye az oktatásról
A tanár választhat: vagy a kerettantervben foglaltakat tanítja meg, vagy az életre készít fel. Ez a választás, ahogy sok minden más kimeríti őt: amikor a fő tantárgyat tanító pedagógus...
(Forrás: Adom diákmozgalom)
--
2020.12.01.
Az iskolát be kell záratni, annyi fertőzött tanár volt- mutatjuk a tanárszűrés tapaszlatait
A lap megkereste a Pedagógusok Szakszervezetét (PSZ) a tesztelés kapcsán, Gosztonyi Gábor alelnök szerint vegyes a kép: sok helyen akadtak olyan tanárok, akik nem vállalták az önkéntes tesztel...
(Forrás: Hírhugó)
--
2020.12.01.
Hajnal Gabriella: Büszke vagyok a pedagógusaink helytállására
Az utóbbi időben számottevően javult az iskolák informatikai felszereltsége, az eszközpark több tíz milliárd forintos támogatásból bővülhetett – mondta lapunknak Hajnal Gabriella. A Klebelsberg...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.12.01.
Fullajtár Andrea egy különös SZFE-s tárgyalásról: „Azóta is hányingerem van”
A Színház- és Filmművészeti Egyetem tanárai szerint fenyegető trükkel érték el az új vezetők, hogy tárgyalóasztalhoz üljenek velük az oktatók: azokat rendelték be elbeszélgetésre,...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.12.01.
\"Miközben ellenállunk, adjunk is valamit\" – az SZFE-sek tévéjével elviselhetőbb a bezártság
Az ellenállás és a sztrájk egyik formája lett az online nézhető Sztrájktévé, amelyen hazai filmes nagyágyúk, esztéták, újságírók szabad egyetemi előadásait nézhetjük meg. Ha már...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep