Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 10:59

Erőszak nélkül – Konstruktív konfliktuskezelés: 15. rész

A gyerekek véleménye a „konfliktusórákról”

A tanév végén az egyre sűrűsödő programok miatt már nem tudtunk osztályfőnöki órát szánni arra, hogy hosszasan beszélgessünk a foglalkozások tapasztalatairól, ezért a kirándulások alkalmával mondták el véleményüket a gyerekek. Majd egy kérdőívet is kitöltöttek a témával kapcsolatban. Az alábbiakban vázolom ennek összegzését.
Tíz tanuló írta le gondolatait. (Kitti betegség miatt nem töltötte ki az értékelőlapot.)

Kérdőív

Kérlek, hogy a foglalkozások összegzéséhez töltsd ki az alábbi kérdőívet.
Írj „I” betűt az állítás mellé, ha igaznak tartod, „N” betűt, ha nem tartod igaznak!

1. Megtanulhattam, hogy a problémákat erőszak nélkül is eredményesen meg lehet
oldani.
(10 igen )

2. Különféle problémamegoldó módszereket tanultam.
(8 igen – 2 nem)

3. Örülök annak, hogy ezeken az órákon együtt lehettem a társaimmal.

( 7 igen – 2 nem )

4. Jobban megismertem társaimat és önmagamat.
(7 igen – 4 nem)

5. Legtöbbször jól éreztem magam.
(10 igen – 1 nem)

6. Legtöbbször jókat játszottunk.
(10 igen)

7. Jó, hogy az osztályfőnöki órákon tartottuk a foglalkozásokat, nem délután.

( 9 igen – 1 nem )

8. Legtöbbször érdekelt a téma.
(9 igen – 2 nem)

9. Elkeserített, amikor társaim zavarták az órát.
(8 igen – 2 nem)

10. Hasznosnak tartottam ezeket az órákat.
(10 igen)

11. Az itt tanult problémamegoldó módszert megpróbálom alkalmazni a jövőben.

(7 igen – 3 nem)

12. Értékelem, hogy ebben az iskolában ilyen foglalkozásokon is részt vehettem.

(9 igen – 1 nem)

Egyéb:

Visonta, 1999. 05. 31.

A tanulók egyöntetűen úgy vélekedtek, megtanulhatták, hogy a problémákat erőszak nélkül is eredményesen meg lehet oldani. Legtöbbször jól érezték magukat, jókat játszottak. Mind a tízen hasznosnak tartották ezeket az órákat. Kilencen írták, hogy érdekelte őket a téma, s értékelik, hogy iskolánkban ilyen foglalkozásokon is részt vehettek. Nyolc fő elégedett azzal, hogy különféle problémamegoldó módszereket tanulhatott. Az órák szervezésével kapcsolatban legtöbbjüknek megfelelt az osztályfőnöki óra kerete, de elégedetlenek voltak azzal, mikor egy-két társuk megzavarta a foglalkozások menetét.

Legpozitívabban Teca, Ulrike és Apollónia vélekedett. Ketten (Fatime és Virág) gondolták úgy, hogy önmaguk és társaik megismerésében nem adott pluszt ez a tréning. Vivien hamisnak találta a kérdőív azon állítását, hogy: „Örülök annak, hogy ezeken az órákon együtt lehettem a társaimmal.” A kérdőív kitöltésének pillanatában éppen nézeteltérése volt a lányokkal.

Legnegatívabban Krisztián, Norbert és Gerzson vélekedett a „konfliktusórákról”. Krisztián és Norbert azon a véleményen vannak, hogy nem tanultak meg különféle problémamegoldó módszereket, s nem is akarnak ezzel a témával a jövőben foglalkozni. Gerzson több állításra is azt írta, hogy igaz is, nem is. (4. 5. 8. 11.)

Az a meglátásom, hogy ezeknek a fiúknak az érdeklődési körüktől igen távol áll ez a téma, nem voltak eléggé motiváltak a feldolgozására, hosszabb időre lett volna szükségem, hogy a hozzáállást meg tudjam változtatni. Mindettől függetlenül Norbert értékeli, hogy ebben az iskolában ilyen foglalkozásokon is részt vehetett.

Végezetül álljon itt néhány tanulói vélemény szó szerint:

Volt értelme ezeknek az óráknak.

(Fatime)

Jól éreztem magam ezeken az órákon, de Gerzson és Krisztián nagyon idegesítettek!!! Ez közös érdek volt! Ezek az órák mindenki számára érdekesek és jók voltak!!! Akit nem érdekelt, azt én elküldtem volna!

(Vivien)

Azért néha egy picivel érdekesebb témákat is lehetett volna választani, de szerintem így is tökéletesek voltak ezek az órák.

(Ulrike)

Jók voltak ezek az órák, és érdekesek!!! Soha nem felejtem el őket.

(Teca)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.09.13.
Balla István: A karanténoktatás legalább megmutatta a szülőknek, mi megy a magyar iskolában
A koronavírus miatt hosszú hónapokra online módra átállított oktatás nagy lehetőség lett volna arra, hogy a kényszerhelyzet miatt az iskola a 21. századba lépjen, ám ezt nem használtuk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.09.13.
A pedagógusok felelősségéről
Spirit rádió Ellenpont c. műsorának linkje, ahol Ercse Kriszta Nagy Erzsivel a pedagógusok felelősségéről, az iskolai erőszakról, a (pedagógiai) lehetőségekről, a társadalmi és a központi...
(Forrás: Spirit FM)
--
2021.09.01.
Diákok százezrei ülnek be ma az iskolapadba
A magyar oktatási rendszerben az alulteljesítő tanulók száma 25 százalék felett van a 15 évesek körében. Egyes kutatások szerint, akik a nemzetközi mérések alapján nem érik el a négyes...
(Forrás: Világgazdaság)
--
2021.09.01.
Fejvesztve menekülnek a tanárok az iskolákból: mutatjuk, mi az oka
Most hivatalosan azért nem kapnak béremelést a pedagógusok, mert a koronavírus-válság miatt a gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé, miközben a gazdaság a vártnál gyorsabban áll talpra...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.08.31.
FELSZÁLLT A FÜST: NINCSEN VESZÉLY, NINCS KORLÁTOZÁS, A MINISZTÉRIUMNAK SEMMI DOLGA 2021-08-31
Bár Maruzsa Zoltán a mai napig nem válaszolt a tanévre való felkészülését firtató kérdéseinkre, a felkészítésre nem panaszkodhatnak az iskolák, óvodák: már a tanévnyitó előtti napon...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.08.31.
Érzékenyítő programja miatt támadják az Illyést – A helyi Fidesz elítéli és megvédi az LMBTQ-lobbitól a budaörsi gyerekeket
2021. június 10-én a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium közösségi oldalán számolt be, hogy több civil szervezet is tartott előadásokat, workshopokat az iskolájukban. Többek között egy transznem...
(Forrás: Budaőrsi Info)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep