Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. február 7. vasárnap, 11:24

Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként

3. Dénesné Szak Andrea

Dénesné Szak Andrea (Hunyadi János Általános Iskola, AMI, Kaposmérő)
Ötletének címe: József Attila és én – játékosan
Ötlete a Tudástár/Digitális Módszertárban

Pedagógusként az iskolában:

Magyar-német szakos pedagógusként tanítok immár 22 éve. A pályám során mindig fontosnak tartottam a folyamatos szakmai fejlődést, módszertani tudásomat továbbképzéseken igyekeztem elmélyíteni. Aktívan vettem részt számos pályázat és projekt megírásában és megvalósításában. Legbüszkébb arra a két Comenius nemzetközi iskolai együttműködési projektre vagyok, amelyet német szakos kolléganőmmel, Hanzel Ágnessel együtt valósítottunk meg: kis falusi iskolaként több mint hét nemzetközi partnerrel sikerült hatékonyan együttműködnünk. Szívügyemnek tekintem az iskolai tehetséggondozást, lassan tíz éve vezetem az iskolai dráma szakkör munkáját. Szívesen kísérletezem élménypedagógiai módszerekkel, nyitott vagyok az újra, szeretem az innovatív kihívásokat.

A digitális világ számomra:

Szerencsésnek mondhatom magam, mert olyan iskolában tanítok, ahol az IKT-eszközök használatában ideálisak a feltételek. Öt éve használom az interaktív táblát a mindennapi tanítási gyakorlatomban, ezen kívül 16 tanulói laptop áll rendelkezésünkre. Igyekszem kihasználni az IKT eszközökben rejlő újszerű lehetőségeket, és erre tanítom a diákjaimat is. A sikeres tevékenységhez folyamatos informálódásra, továbbképzésre, önfejlesztésre van szükség.

A játékosítás (gamifikáció) a tanulásban/tanításban:

Örömömre szolgál, hogy egy olyan fiatal pedagógusokból álló csoport tagja lehetek, akikkel közösen dolgozhatok a gamifikáció tanórai használatának a fejlesztésén. A gamifikáció (játékosítás) teljesen újfajta szemléletet kíván mind a pedagógustól, mind a diáktól. A tanulási folyamatot kisebb egységekre osztjuk, majd ezeket kötelező és választható tartalmakkal töltjük fel. Olyan feladatokkal szembesülnek a diákok, amelyek életszerűek, a személyes kompetenciáikat fejlesztik, kreatívak és motiválók. A diákok tanulásba fektetett energiája, az egyéni tervezés, a kitűzött célok mind személyiségfejlesztő erejűek, és hosszútávon nagyon hasznos tudással vértezik fel őket. A tanuló a témakör elején pontosan látja, hogy milyen tanulási utat kell bejárnia az általa kitűzött cél elérése érdekében. Egy-egy módszer akkor válik hasznossá, ha teret enged a sokszínűségnek. Én magam is szívesen használom az élmény- és drámapedagógiai módszereket a modern IKT-eszközökkel vegyítve, hiszen azok úgy segítik az egyéni tanulást, hogy közben észrevétlenül fejlesztik a diákok alapkompetenciáit is.

Tanácsom a kollégáknak:

A lehetőségeinkhez képest próbáljunk meg lépést tartani az újdonságokkal az IKT- eszközök használata terén. Érdemes először mások jó gyakorlatait adaptálni. Egy-egy ötlet átdolgozása után bátran kísérletezzen minden vállalkozó szellemű pedagógus a tanóráin. Tudom, hogy sok iskolában probléma a széles sávú internet elérése, vagy nem áll rendelkezésre megfelelő géppark. Ilyenkor az okos telefonokban rejlő lehetőségeket is érdemes mozgósítani. Az sem szégyen, ha a diák lép egy időre a tanár szerepébe, és megosztja IKT-tudását a társaival.

Szívesen ajánlom a Digitális Módszertárból:

Nagyon érdekes ötletnek tartom Benedekné Fekete Hajnalkától a Barangoló természetismeret SNI csoporttal című projektet. Előnye, hogy gyakorlatorientált, és az életre neveli a diákokat. Megtanítja felfedezni és értékelni azt a környezetet, amelyben élnek. Ebben a tanulási folyamatban nagyon változatos módszereket alkalmaz a pedagógus, sokoldalúan használja a tableteket és a különböző applikációkat. Az elért eredmények nem maradnak az osztály falain belül, hanem megismerheti az egész iskola, sőt a település vezetői is. A tananyag kreatív feldolgozása során a diákok megtanulnak felelősségteljesen együtt dolgozni. Szívből ajánlom ezt a projektet minden gyakorlati probléma iránt fogékony kollégámnak.


Dénesné Szak Andrea átveszi a díjat a Digitális pedagógus konferencián

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.10.
Maruzsa: Sikeres volt az idei tanév, hatalmasat csökkent a bukások száma
Sikeresnek értékelte a koronavírus-járvány miatt tantermen kívüli, digitális munkarendben befejezett elmúlt tanév lezárását a köznevelésért felelős államtitkár csütörtökön sajtó...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.09.
SZAKKÉPZÉS – TE MÁR MEGKAPTAD A VÉGKIELÉGÍTÉSEDET?
Mivel a továbbfoglalkoztatást nem vállaló közalkalmazottak jogviszonya 2020. július 1. napjával, automatikusan megszűnik, így a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.07.09.
Klebelsberg Központ: álhír, hogy fejenként 1000 forintos jutalmat kaptak a pedagógusok, mert az intézmények 1000/fő pluszjuttatást kaptak
Fejenként kerek ezer forinttal honorálta pedagógusai egy jelentősebb csoportját a veszprémi tankerület pedagógusnap alkalmából, szemléztük mi is tegnap a magyarnarancs.hu cikkét. Bár a Narancs...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.07.09.
Tanárokéval vetekedő fizetést és cafetériát ígérnek Baranya megyében a leendő iskolaőröknek
Iskolaőröket toborzó hirdetést szúrt ki a Magyar Hang a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság Facebook-oldalán, amely alapján 220 ezer forintos bruttó havi munkabérrel és bruttó 200 ezer...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.07.08.
Felbukkant a koronavírus egy sátoraljaújhelyi táborban
Két koronavírusos beteget találtak a Rákóczi Szövetség sátoraljaújhelyi táborában, tudta meg a hvg.hu. A lap egyik, a táborban résztvevő olvasója elmondta: körülbelül 250-en vannak a...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.07.08.
A Fidesz oktatáspolitikájában csak a szegény gyereknek jár a bilincs
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint elképzelhető, hogy rövidtávon, néhány esetben valóban megoldást nyújt majd az iskolaőrség, ugyanakkor emellé muszáj lenne a problémák...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep