Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. február 21. vasárnap, 18:43

Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként

5. Nemes Nagy Katalin Erika

Nemes-Nagy Katalin Erika (Szegedi Szakképzési Centrum József Attila Általános Iskolája és Szakiskolája)
Ötletének címe: A fémek – kicsit másként
Ötlete a Tudástár/Digitális Módszertárban: http://bit.ly/1X5UdWl
(Nemes-Nagy Katalin Erika nyerte a Microsoft Mixathon Challenge versenyét – tájékoztatott a Délmagyarország 2016 február 15-én)

Pedagógusként az iskolában:

Természetismeretet tanítok, emellett egy, a HÍD programban részt vevő osztály osztályfőnöke vagyok. Iskolánkban a szakiskolai és speciális szakiskolai osztályokon kívül köznevelési HÍD programos csoportok is vannak. Zömmel hátrányos helyzetű, tanulási nehézségekkel küzdő, más iskolákban lemorzsolódott diákok felzárkóztatásával, szakmához segítésével foglalkozunk. Igény szerint rendszeresen segítem a kollégákat IKT és projektpedagógia témakörben, több továbbképzést tartottam nekik és más iskolák tanárainak is.

A digitális világ számomra:

Az IKT eszközöket pályám kezdete óta használom, először csak az interaktív táblát, az arra készített feladatokat, később tanulói laptopokat és szavazórendszert is. Az utóbbi években az IKT-eszközökkel támogatott projektpedagógia és a 21. századi készség- és képességfejlesztés irányába fordultam. Igyekszem lépést tartani az újdonságokkal, folyamatosan képzem magam. Aktívan részt veszek tapasztalatcseréken, műhelymunkákon, szívesen tesztelek új, innovatív ötleteket. Azt gondolom, hogy az IKT eszközök használata nem lehet maga a cél, csak egy eszköz a célunk megvalósításához.

Az IKT-eszközök hatása a motivációra:

Ezen eszközök használatával sokkal személyre szabottabb lehet az oktatás, egyéni tanulási útvonalakat alakíthatunk ki. Az új eszközök, alkalmazások egyértelműen motiválják a gyerekeket. Nekünk ezt a motivációt kell fenntartanunk, ehhez pedig változatosságra és érdekes feladatokra van szükség. Az IKT-eszközök a differenciálást is segítik. Iskolánkban nagyon sok a hátrányos helyzetű, tanulási és magatartási problémával küzdő tanuló. A jól megtervezett és lebonyolított projektek nemcsak szaktárgyi tudást adnak, hanem segítenek leküzdeni a szociális hátrányokat is. Nem elhanyagolható a közös alkotás örömének csapatépítő hatása sem.

Tanácsom a kollégáknak:

A legfontosabb tanácsom a kollégáknak, hogy ne adják fel. Mindig akadnak nehézségek, ezeket meg kell tanulni kezelni, megoldani. Legyenek türelmesek, bátran kérjenek segítséget a kollégáktól és a diákoktól is. Számos online tanári közösség elérhető az interneten, ahol sok hasonló cipőben járó kollégával ismerkedhetnek meg. Ezekben a közösségekben aktívan működik a tudásmegosztás is. Kérdezzenek bátran, a kollégák szívesen segítenek akár a problémák megoldásában, akár a megfelelő továbbképzés kiválasztásában.

Szívesen ajánlom a Digitális Módszertárból:

Benedekné Fekete Hajnalka Barangoló természet SNI csoporttal című anyagát azért tartom jó példának, mert változatos módszereket, számos ötletet, alkalmazást tartalmaz. Külön kiemelném az élményalapú tanulást, amelynek révén a gyerekek gyakorlatorientáltan ismerkedtek meg az adott témakörrel, illetve a mobileszközök használatával. A projekt széles körben adaptálható, jó szívvel ajánlom a kollégáknak.


Nemes-Nagy Katalin Erika átveszi a díjat a Digitális pedagógus konferencián

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.03.23.
AZ ORSZÁGOS KÖZNEVELÉSI TANÁCS MŰKÖDÉSÉNEK ÉS ÚJJÁVÁLASZTÁSÁNAK ANOMÁLIÁI
Korábban beszámoltunk róla, hogy egy nyílt levéllel kerestük meg az Országos Köznevelési Tanács civil szervezeti képviselőit (OKNT), mivel mandátuma lejárt, de a pedagógus civil szervezeteket...
(Forrás: ckpinfo)
--
2023.03.23.
Komoly kutatáson alapuló rövidfilmsorozat hívja fel a figyelmet az oktatás problémás területeire
Március 5-én délután mutatták be azt az öt, egyenként nyolcperces kisfilmet, amit a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. (T-Tudok Zrt.) és a Kreatív Tanulás és Oktatá...
(Forrás: Qubit)
--
2023.03.23.
Elliot Aronson szociálpszichológus: Kötelezővé tenném a kritikus gondolkodás oktatását – a HVG exkluzív interjúja
Egy vezetőnek a politikai ellenfelei közül kellene válogatnia a munkatársait, hogy elkerülje az önbecsapás csapdáját – állítja Elliot Aronson, A társas lény című szociálpszichológiai...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.03.22.
Ez a szakadék széle – új pályára kényszerült a Trefort vezetőtanára
Sikeres szakember, népszerű tanár volt, aki rengeteget dolgozott a természettudományos pedagógushiány felszámolásáért. Szakmány Csaba, a Trefort vezetőtanára, akit a kémiaoktatás fejleszt...
(Forrás: válasz online)
--
2023.03.21.
Ne játssz a pénzzel! Vagy mégis?
Tizenötödik éve zászlóshajója a pénzügyi tudatosság oktatásának a Magyar Nemzeti Bank, a Diákhitel Központ és a Magyar Bankszövetség által közösen létrehozott Pénziránytű Alapí...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.03.21.
Aligha kerülnek a gimnáziumok alapítványi egyetemi fenntartásba
Felröppent a hír, hogy „modellváltás” kezdődhet a közoktatásban, miután a Szinyei Merse Pál Gimnázium az alapítványi működésű Óbudai Egyetem fenntartásába kerülhet. Oktatáskutat...
(Forrás: hírklikk)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep