Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. február 14. vasárnap, 20:02

Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként

4. Filep Otília

Filep Otília (Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola)
Ötletének címe: Színes kémia
Ötlete a Tudástár/Digitális Módszertárban

Pedagógusként az iskolában:

A kolozsvári Babes-Bólyai Tudományegyetem folytattam tanulmányaimat fizika- kémia tanári szakon.

Tizenharmadik éve tanítok Magyarországon a mostani iskolámban, ahol második éve vagyok intézményvezető helyettes. Iskolánk Borsod megyében, Miskolc közelében található. A diákok nagy része hátrányos helyzetű vagy halmozottan hátrányos helyzetű. Tehát pedagógusként a feladat adott: a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, motiválása, és a tehetséggondozás.

A digitális világ számomra:

Fokozatosan, évről évre sajátítottam el az IKT-eszközök használatához szükséges tudást, és egyre többet használom ezeket a tantermi munkámban. Mivel első perctől eredményességet tapasztaltam a tanítási és tanulási folyamatban, mindig igyekszem kihasználni a lehetőségeket a fizika, kémia oktatása terén. Megkönnyíti a dolgomat, hogy diákjaimnak én tanítom a számítástechnikát is. Nagyon sok hasznos felülettel, alkalmazással ismerkedünk meg ezeken az órákon. Úgy vélem, hogy a szükséges digitális készségek elsajátítása versenyképessé teszi a tanulókat a továbbtanulás és a mindennapi boldogulás során.

Web2-es alkalmazások a tanulásban:

Az új dolgok mindig motiválják a gyerekeket, és ha az érdeklődésüket sikerül felkeltenünk, akkor már nyert ügyünk van. Például a Quizlet.com, Socrative.com alkalmazásokkal készített feladatokkal játszva tanulják meg a fizikai mennyiségek jeleit, mértékegységeit, elemek vegyjeleit stb. A szófelhő nagyon egyszerűen elkészíthető a Wordle.com alkalmazással és alkalmazható a tanóra bármelyik részében, bármelyik tantárgy esetében. Az ISSU felület segítségével megosztható kiadványokat tölthetünk fel. Így a tanulók motiváltabbá válnak az igényes munkavégzésre, hiszen munkájukat mások is láthatják.

Tanácsom a kollégáknak:

Minden pedagógust arra bíztatok, hogy bátran próbálja ki az IKT-eszközök, illetve számos alkalmazás használatát bármely tantárgy keretében. A legtöbb felület használata egyszerű, nem igényel informatikai végzettséget, az eredmények a tanulás, tanítás terén viszont látványosak. A fő cél nem a kis tudósok képzése, hanem a tantárgy megszerettetése, az érdeklődés felkeltése, a saját tapasztalatok, ismeretek feltárása, és az adott tantárgyi kontextusban való elhelyezése. Érdemes kezdetben a Digitális Módszertárat böngészni és kipróbálni néhány ötletet.

Szívesen ajánlom a Digitális Módszertárból:

Az egyik kedvencem Tóthné Bán Gyöngyi Találd ki, hol vagyok! c. ötlete. A Skype alkalmazás használatával a gyerekeknek nemcsak az idegen nyelvi kompetenciájuk fejlődik, hanem földrajzi ismereteket szereznek, fejlődik a logikus gondolkodásuk és a kommunikációs készségük. Ezek mindegyike fontos feltétele a továbbtanulásnak és egyáltalán a boldogulásnak a 21. század világában. Nyitottá teszi a diákokat arra, hogy a későbbiekben is merjenek kommunikálni a kortársaikkal.


Filep Otília átveszi a díjat a Digitális pedagógus konferencián

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.08.08.
Egész karokat szervezhetnek ki a szegedi egyetemből
2020. július 1-ével hat magyarországi egyetemet adott át az állam egy szándékosan erre a célra létrehozott vagyonkezelő alapnak. A Miskolci Egyetem, a Moholy-Nagy László Művészeti Egyetem...
(Forrás: szegeder)
--
2020.08.08.
Kréta és gumibot – Stefanik Krisztina pszichológus: Gyermeki agresszióra agresszióval felelni erkölcsi csőd
Gyülekeznek a frissen kiképzett iskolaőrök. Szeptembertől – ha lesz tanévkezdés – több száz iskolában, tanintézetben gumibottal, spray-vel felszerelt „rendügyi szakemberek” vigyáznak...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.08.08.
Száz izgalmas magyar pedagógiai programot gyűjtöttek össze, hogy ne kelljen keresgélned
Második éve gyűjti az Edisonplatform azokat a Magyarországon elérhető innovatív pedagógiai programokat, amelyek elsősorban az általános iskolás korú gyerekeket és szüleiket célozzák meg...
(Forrás: Qubit)
--
2020.08.08.
Sikeres a tíz napja elindított játékos ismeretterjesztő program
Július 28-án indult útjára a #maradjitthon kampányhoz csatlakozva a Vakációzzunk a múzeumokkal! virtuális múzeumpedagógiai mozgalom, mely hazánk négy legnagyobb tavát mutatja be főként...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.08.08.
Óriási nyereményakciót hirdet pedagógusoknak az Emmi: akár elismerő oklevelet is nyerhetnek
A minisztérium pályázatot hirdetett „EMMI tanmenet pályázat 2020” címmel, amire várják a „legeredetibb, a tanulók fejlődését szolgáló” és a központi tartalomszabályozókkal ö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.08.08.
Megint új diákhitelt vezetnek be Magyarországon
A felnőttképzés és a szakképzés megújításának újabb lépéseként a Kormány a két évtizedes múltra visszatekintő, nemzetközi szinten is elismert magyar diákhitelezés kibővítésér...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep