Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. február 14. vasárnap, 20:02

Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként

4. Filep Otília

Filep Otília (Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola)
Ötletének címe: Színes kémia
Ötlete a Tudástár/Digitális Módszertárban

Pedagógusként az iskolában:

A kolozsvári Babes-Bólyai Tudományegyetem folytattam tanulmányaimat fizika- kémia tanári szakon.

Tizenharmadik éve tanítok Magyarországon a mostani iskolámban, ahol második éve vagyok intézményvezető helyettes. Iskolánk Borsod megyében, Miskolc közelében található. A diákok nagy része hátrányos helyzetű vagy halmozottan hátrányos helyzetű. Tehát pedagógusként a feladat adott: a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, motiválása, és a tehetséggondozás.

A digitális világ számomra:

Fokozatosan, évről évre sajátítottam el az IKT-eszközök használatához szükséges tudást, és egyre többet használom ezeket a tantermi munkámban. Mivel első perctől eredményességet tapasztaltam a tanítási és tanulási folyamatban, mindig igyekszem kihasználni a lehetőségeket a fizika, kémia oktatása terén. Megkönnyíti a dolgomat, hogy diákjaimnak én tanítom a számítástechnikát is. Nagyon sok hasznos felülettel, alkalmazással ismerkedünk meg ezeken az órákon. Úgy vélem, hogy a szükséges digitális készségek elsajátítása versenyképessé teszi a tanulókat a továbbtanulás és a mindennapi boldogulás során.

Web2-es alkalmazások a tanulásban:

Az új dolgok mindig motiválják a gyerekeket, és ha az érdeklődésüket sikerül felkeltenünk, akkor már nyert ügyünk van. Például a Quizlet.com, Socrative.com alkalmazásokkal készített feladatokkal játszva tanulják meg a fizikai mennyiségek jeleit, mértékegységeit, elemek vegyjeleit stb. A szófelhő nagyon egyszerűen elkészíthető a Wordle.com alkalmazással és alkalmazható a tanóra bármelyik részében, bármelyik tantárgy esetében. Az ISSU felület segítségével megosztható kiadványokat tölthetünk fel. Így a tanulók motiváltabbá válnak az igényes munkavégzésre, hiszen munkájukat mások is láthatják.

Tanácsom a kollégáknak:

Minden pedagógust arra bíztatok, hogy bátran próbálja ki az IKT-eszközök, illetve számos alkalmazás használatát bármely tantárgy keretében. A legtöbb felület használata egyszerű, nem igényel informatikai végzettséget, az eredmények a tanulás, tanítás terén viszont látványosak. A fő cél nem a kis tudósok képzése, hanem a tantárgy megszerettetése, az érdeklődés felkeltése, a saját tapasztalatok, ismeretek feltárása, és az adott tantárgyi kontextusban való elhelyezése. Érdemes kezdetben a Digitális Módszertárat böngészni és kipróbálni néhány ötletet.

Szívesen ajánlom a Digitális Módszertárból:

Az egyik kedvencem Tóthné Bán Gyöngyi Találd ki, hol vagyok! c. ötlete. A Skype alkalmazás használatával a gyerekeknek nemcsak az idegen nyelvi kompetenciájuk fejlődik, hanem földrajzi ismereteket szereznek, fejlődik a logikus gondolkodásuk és a kommunikációs készségük. Ezek mindegyike fontos feltétele a továbbtanulásnak és egyáltalán a boldogulásnak a 21. század világában. Nyitottá teszi a diákokat arra, hogy a későbbiekben is merjenek kommunikálni a kortársaikkal.


Filep Otília átveszi a díjat a Digitális pedagógus konferencián

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep