Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. február 14. vasárnap, 20:02

Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként

4. Filep Otília

Filep Otília (Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola)
Ötletének címe: Színes kémia
Ötlete a Tudástár/Digitális Módszertárban

Pedagógusként az iskolában:

A kolozsvári Babes-Bólyai Tudományegyetem folytattam tanulmányaimat fizika- kémia tanári szakon.

Tizenharmadik éve tanítok Magyarországon a mostani iskolámban, ahol második éve vagyok intézményvezető helyettes. Iskolánk Borsod megyében, Miskolc közelében található. A diákok nagy része hátrányos helyzetű vagy halmozottan hátrányos helyzetű. Tehát pedagógusként a feladat adott: a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, motiválása, és a tehetséggondozás.

A digitális világ számomra:

Fokozatosan, évről évre sajátítottam el az IKT-eszközök használatához szükséges tudást, és egyre többet használom ezeket a tantermi munkámban. Mivel első perctől eredményességet tapasztaltam a tanítási és tanulási folyamatban, mindig igyekszem kihasználni a lehetőségeket a fizika, kémia oktatása terén. Megkönnyíti a dolgomat, hogy diákjaimnak én tanítom a számítástechnikát is. Nagyon sok hasznos felülettel, alkalmazással ismerkedünk meg ezeken az órákon. Úgy vélem, hogy a szükséges digitális készségek elsajátítása versenyképessé teszi a tanulókat a továbbtanulás és a mindennapi boldogulás során.

Web2-es alkalmazások a tanulásban:

Az új dolgok mindig motiválják a gyerekeket, és ha az érdeklődésüket sikerül felkeltenünk, akkor már nyert ügyünk van. Például a Quizlet.com, Socrative.com alkalmazásokkal készített feladatokkal játszva tanulják meg a fizikai mennyiségek jeleit, mértékegységeit, elemek vegyjeleit stb. A szófelhő nagyon egyszerűen elkészíthető a Wordle.com alkalmazással és alkalmazható a tanóra bármelyik részében, bármelyik tantárgy esetében. Az ISSU felület segítségével megosztható kiadványokat tölthetünk fel. Így a tanulók motiváltabbá válnak az igényes munkavégzésre, hiszen munkájukat mások is láthatják.

Tanácsom a kollégáknak:

Minden pedagógust arra bíztatok, hogy bátran próbálja ki az IKT-eszközök, illetve számos alkalmazás használatát bármely tantárgy keretében. A legtöbb felület használata egyszerű, nem igényel informatikai végzettséget, az eredmények a tanulás, tanítás terén viszont látványosak. A fő cél nem a kis tudósok képzése, hanem a tantárgy megszerettetése, az érdeklődés felkeltése, a saját tapasztalatok, ismeretek feltárása, és az adott tantárgyi kontextusban való elhelyezése. Érdemes kezdetben a Digitális Módszertárat böngészni és kipróbálni néhány ötletet.

Szívesen ajánlom a Digitális Módszertárból:

Az egyik kedvencem Tóthné Bán Gyöngyi Találd ki, hol vagyok! c. ötlete. A Skype alkalmazás használatával a gyerekeknek nemcsak az idegen nyelvi kompetenciájuk fejlődik, hanem földrajzi ismereteket szereznek, fejlődik a logikus gondolkodásuk és a kommunikációs készségük. Ezek mindegyike fontos feltétele a továbbtanulásnak és egyáltalán a boldogulásnak a 21. század világában. Nyitottá teszi a diákokat arra, hogy a későbbiekben is merjenek kommunikálni a kortársaikkal.


Filep Otília átveszi a díjat a Digitális pedagógus konferencián

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.19.
73 ezer diákot várnak a szombati felvételire, sok középiskola szigorú Covid-szabályokkal készül
„Aki teheti, tartsa otthon a gyerekét a felvételit megelőző napokban, ezzel is csökkentve a fertőzésveszélyt” – ezt a tanácsot adta a középiskolai felvételire készülő diákok szü...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.18.
Ki fogja tanítani a gyerekeinket?
Két év alatt harmadára csökkent a kezdő pedagógusok száma. Szél Bernadett független országgyűlési képviselő adatigénylésére válaszolva, az Emmi nem könnyen árulta el a megdöbbentő...
(Forrás: hírklikk)
--
2022.01.18.
Százak mentek vissza Romániába, ezrek maradtak
Évről évre egyre több diák lépi át a határt Románia magyarlakta településein, hogy Magyarországon folytassa a középiskolát. Az agyelszívás nehezen érinti a partiumi magyar gimnáziumokat...
(Forrás: telex)
--
2022.01.18.
Meg kell teremteni a feltételeket a tudományra éhes diákoknak
Mindent megtett a Magyar Innovációs Szövetség, hogy az idén több diák jelentkezzen a tudományos tehetségkutató versenyre, ám valószínűleg a feltételek hiányossága miatt ezt nem sikerü...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.18.
„A Klebelsberg Központot és a tankerületi rendszert meg kell szüntetni”
Új Nemzeti alaptanterv és közoktatási törvény, a tankerületi rendszer felszámolása és a pedagógusbérek rendezése – többek között ezeket ígéri az egységes ellenzék oktatáspolitikai...
(Forrás: Népszava)
--
2022.01.18.
Szövegértés-szövegalkotás fejlesztése animációkkal
Egyre inkább szükségszerűvé válik a szóbeli kifejezőkészség formálása, mivel egyre nehezebben szólalunk meg, nehezebben fejezzük ki magunkat nagyobb közönség előtt. KÜLÖNÖSEN FONTOS...
(Forrás: Moderm Iskola)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep