Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. február 14. vasárnap, 20:02

Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként

4. Filep Otília

Filep Otília (Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola)
Ötletének címe: Színes kémia
Ötlete a Tudástár/Digitális Módszertárban

Pedagógusként az iskolában:

A kolozsvári Babes-Bólyai Tudományegyetem folytattam tanulmányaimat fizika- kémia tanári szakon.

Tizenharmadik éve tanítok Magyarországon a mostani iskolámban, ahol második éve vagyok intézményvezető helyettes. Iskolánk Borsod megyében, Miskolc közelében található. A diákok nagy része hátrányos helyzetű vagy halmozottan hátrányos helyzetű. Tehát pedagógusként a feladat adott: a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, motiválása, és a tehetséggondozás.

A digitális világ számomra:

Fokozatosan, évről évre sajátítottam el az IKT-eszközök használatához szükséges tudást, és egyre többet használom ezeket a tantermi munkámban. Mivel első perctől eredményességet tapasztaltam a tanítási és tanulási folyamatban, mindig igyekszem kihasználni a lehetőségeket a fizika, kémia oktatása terén. Megkönnyíti a dolgomat, hogy diákjaimnak én tanítom a számítástechnikát is. Nagyon sok hasznos felülettel, alkalmazással ismerkedünk meg ezeken az órákon. Úgy vélem, hogy a szükséges digitális készségek elsajátítása versenyképessé teszi a tanulókat a továbbtanulás és a mindennapi boldogulás során.

Web2-es alkalmazások a tanulásban:

Az új dolgok mindig motiválják a gyerekeket, és ha az érdeklődésüket sikerül felkeltenünk, akkor már nyert ügyünk van. Például a Quizlet.com, Socrative.com alkalmazásokkal készített feladatokkal játszva tanulják meg a fizikai mennyiségek jeleit, mértékegységeit, elemek vegyjeleit stb. A szófelhő nagyon egyszerűen elkészíthető a Wordle.com alkalmazással és alkalmazható a tanóra bármelyik részében, bármelyik tantárgy esetében. Az ISSU felület segítségével megosztható kiadványokat tölthetünk fel. Így a tanulók motiváltabbá válnak az igényes munkavégzésre, hiszen munkájukat mások is láthatják.

Tanácsom a kollégáknak:

Minden pedagógust arra bíztatok, hogy bátran próbálja ki az IKT-eszközök, illetve számos alkalmazás használatát bármely tantárgy keretében. A legtöbb felület használata egyszerű, nem igényel informatikai végzettséget, az eredmények a tanulás, tanítás terén viszont látványosak. A fő cél nem a kis tudósok képzése, hanem a tantárgy megszerettetése, az érdeklődés felkeltése, a saját tapasztalatok, ismeretek feltárása, és az adott tantárgyi kontextusban való elhelyezése. Érdemes kezdetben a Digitális Módszertárat böngészni és kipróbálni néhány ötletet.

Szívesen ajánlom a Digitális Módszertárból:

Az egyik kedvencem Tóthné Bán Gyöngyi Találd ki, hol vagyok! c. ötlete. A Skype alkalmazás használatával a gyerekeknek nemcsak az idegen nyelvi kompetenciájuk fejlődik, hanem földrajzi ismereteket szereznek, fejlődik a logikus gondolkodásuk és a kommunikációs készségük. Ezek mindegyike fontos feltétele a továbbtanulásnak és egyáltalán a boldogulásnak a 21. század világában. Nyitottá teszi a diákokat arra, hogy a későbbiekben is merjenek kommunikálni a kortársaikkal.


Filep Otília átveszi a díjat a Digitális pedagógus konferencián

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.28.
Takáts Előd, a Corvinus rektora: \"A legtehetségesebb diákok elvándorlása egy csendes nemzeti katasztrófa”
A végzősök nyelvvizsga-kötelezettségének eltörlése differenciálni fogja a diplomák értékét – értenek egyet azok az egyetemi rektorok, akiket egyebek között arról kérdeztünk, milyen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.28.
Mától a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium 28 tanára is \"gördülő\" sztrájkba kezd
A 28 aláíró tanár november 28-tól vesz részt a más iskolákban is meghirdetett gördülő sztrájkban. Hozzáteszik, amint a 9 követelésük végrehajtását megkezdik, azonnal felfüggesztik...
(Forrás: Eduline)
--
2022.11.28.
Vera Jourová magyar tanárokat és hallgatókat fogad Brüsszelben holnap
Az Európai Bizottság értékekért felelős alelnöke egy nappal azelőtt folytat eszmecserét a magyar pedagógusok és hallgatók képviselőivel, hogy az Ursula von der Leyen vezette testület á...
(Forrás: ATV)
--
2022.11.28.
L. Ritók Nóra: A gyermekvédelmi és a szociális törvény miatt rosszabb a helyzet, mint a 80-as években
Mert ha mindent megoldunk az állam helyett adományokból, akkor az állam hátra dől és nem is fordít erőforrásokat a megoldásra, hiszen nélküle is rendeződik minden. Lehet azt is mondani,...
(Forrás: Népszava)
--
2022.11.28.
Fóti Péter: Képzés a kiképzésen túl
A kiképzés (tréning) mindig valamilyen előre ismert cél elérésére törekszik. A kiképzendő, mintegy bemenete egy olyan gyártási folyamatnak, aminek végén egy ismert, és már sokszor elé...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep