Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. január 16. szombat, 18:08

Tanulás 2.0 – Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként

Barangoló természetismeret, Gauss Budapesten, Színes kémia, József Attila és én, A fémek – kicsit másként, Lovagok az időben – csak néhány cím, melyek hátterében tudatos tervezés, pedagógiai célokhoz illesztett IKT-eszközhasználat, kreatív megvalósítás, innovatív szemlélet áll, és nem utolsó sorban olyan pedagógusok, akik munkáját a Tempus Közalapítvány 2015-ben Digitális Pedagógus Díjjal ismerte el.

A Tempus Közalapítvány Tudástárának Digitális Módszertára a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye, ahol már több mint 170 ötlet közül böngészhetnek az érdeklődők. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazásával. A gyűjtemény az oktatási módszerek és a tanulásszervezés tág értelmezésével sok különböző módszertani megoldás feltöltésére biztosít lehetőséget. Ezáltal a köznevelésben dolgozó pedagógusok széles körének jelentheti a mindennapi tanítási gyakorlatban jól hasznosítható ötletek forrását, amelyre folyamatosan nagy igény mutatkozik. A tanárok által írt módszertani megoldások hiteles képet nyújtanak a kollégák számára a módszer alkalmazásáról, ezáltal segítik a pedagógiai célokhoz rendelt IKT-eszközök használatát a tanítási-tanulási folyamatban. A Digitális Módszertár közvetlen elérhetősége: (digitalismodszertar.tka.hu)

Böngésszen ötlettárainkban, gyűjtse a kedvenceket, és ossza meg másokkal is! Töltse fel saját módszertani gyakorlatát, legyen Ön is módszertáraink ötletadója!

A TKA hosszú évek óta fordít figyelmet egy kiemelten fontos célcsoport, a köznevelésben dolgozó pedagógusok szakmai módszertani támogatására, az egymástól való tanulás kultúrájának elterjesztésére, a jó példák megosztására. Ezt a célt szolgálja többek között a www.tka.hu honlapon nemrég létrehozott Tudástár felülete, ahol a Módszertani ötletgyűjtemény és a Digitális Módszertár együttesen immár több mint 800, pedagógusok által írt ötlettel, gyakorlattal segíti a tanórák tervezését.

Mivel a tanítás/tanulás során a módszertani kultúra újragondolásában jelentős szerepet játszanak az IKT-technológiák, a TKA fontosnak tartja, hogy a Digitális Módszertár elindulását követően évente meghirdetésre kerülő felhívással és díjjal ösztönözze és elismerje a pedagógusok közötti tudásmegosztást. A 2015-ös Felhívásra beérkezett, és a szakértői értékelést követően a Digitális Módszertár felületén publikált 59 ötlet közül 6 díjazott pedagógusnak gratulálhattunk! A díjakat az október 17-i Digitális pedagógus konferencia 2015 rendezvényen (www.digitalispedagogus.hu) adtuk át, ahol egy szekcióban az ötletgazdák is bemutatkoztak.


Tempus díjkiosztó a Digitális Pedagógus konferencián

A most induló sorozatban a díjazott pedagógusokkal ismerkedhetünk meg.

B. Tier Noémi
TKA, Tudásmenedzsment csoport;
a Digitális pedagógus konferencia Programbizottságának tagja)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.22.
Covid-teszt: Ott lehetnek a káosz nyomai a mai középiskolai felvételiken
Az iskolák vezetésének egyébként nem sok beleszólása van abba, mi történjen Covid-gyanú esetén. A karanténba kerülőkről a népegészségügyi hatóság dönt, egy teljes osztály vagy ak...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.01.22.
„Évről évre több tízezer gyereket lökünk bele ebbe a végtelenül rossz gépezetbe”
Káros a társadalomra, az oktatásra, megviseli a gyerekeket, sőt még a szülőket is – mondja a középiskolai felvételiről az Eduline által megkérdezett oktatáskutató. Árulkodó tény, hogy...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.22.
A szekuláris oktatás feltétele a demokráciának – válasz Radó Péternek
Szekularizáció hiányában a Fidesz átmenti a hatalmát az egyházi intézményrendszerbe, melynek beláthatatlan következményei lesznek. Nem ismételhetjük meg a rendszerváltás kudarcát, amikor...
(Forrás: Milenna)
--
2022.01.22.
Bréking: egyetlen magyar iskolában sincs hivatalos zárás a tomboló omikron-hullám közepette
Miután a kormányzat nem rendelt el rendkívüli szünetet a középiskolai felvételi (ami holnap lesz) hetében, hogy a hétvégére minél kevesebb megbetegedés legyen a gyermekek körében, így...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2022.01.22.
Pedagógus-krízis: harmadannyi pályakezdő, nagy lemorzsolódás, idősödő tanárkar
Pár napja közölte ellenzéki képviselői kérésre az Emberi Erőforrások Minisztériuma a pályakezdő pedagógusok számát: a 2020/2021-es, vagyis a legutóbbi tanévben összesen 2095 tanár...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.01.22.
Arca van annak, akit tehetetlennek gondolsz – holnap indulnak a BIDF 2022 vetítései!
A Mércén rengeteget foglalkozunk nemzetközi politikával, igyekszünk saját életünk, társadalmunk kihívásait minél szélesebb kontextusban bemutatni, és értelmezni. Akik szintén szeretnek...
(Forrás: Mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep