|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
A Prevent Bullying and Abuse nevű Erasmus+ program során egy szimulációs játékot fejleszt a hét országból verbuválódott szakértői csapat. Most induló sorozatunkban bemutatunk egy válogatást a karakterekből, és vázolunk néhány hozzájuk rendelt abúzushelyzetet. Az első alkalommal a 16 éves
mozgássérült Lilivel ismerkedhetünk meg. (Gyulai Zsuzsa)
Ez a rendszer azzal trombitálja tele az ifjak füleit, hogy a jövő kihívásai kiszámíthatatlanok, a világ pedig túl gyorsan változik, s így maguknak kell megpróbálniuk eligazodni ebben a zajban (lásd önszabályozó tanulás, önértékelés, önkibontakoztatás, önaktualizáció stb.) és legfőképp alkalmazkodni, bármihez alkalmazkodni. Legalábbis ez volna a (mások által) progresszívnek tartott oktatáspolitikai vízió. (Tóth Tamás Május)
Vitára érdemes gondolatokat tartalmaz Tóth Tamás Május írása a Mércén, amelyből honlapunkon egy részletet közlünk. Jó lenne, ha sokan olvasnák el a teljes írást, és elgondolkodnának a mondandóján. Például – többek között – azon a, pedagógiai dilemmán, hogy „mi a fenét mondjunk most a gyerekeknek, és nem mellesleg, hogy azt milyen „nyelven” mondjuk. Az a benyomásom, hogy a felnőttek világának beszédmódjához hasonlóan a pedagógiai diskurzus is túlnyomóan a bürokratikus-pragmatikus racionalitás nyelvén beszél a járvány technológiai, módszertani, és statisztikai vetületeiről.” (Tóth Tamás Május)
Évek óta ugyanazok a viták zajlanak a felvételi kapcsán. Nehéz/nem nehéz, nem ezt tanulták, túl stresszes, stb.
Most tekintsünk el attól, hogy kell-e egyáltalán felvételi, vagy vegyenek fel körzet szerint mindenkit, ez ugyanis a teljes rendszer átalakítását jelentené.
Nézzük a jelen helyzetet! A mostani és még jó néhány éven keresztül vizsgázó gyerekeken az ugyanis nem segít, ha egy ideált kergetünk. (Gyulai Zsuzsa)
A Khan Academy a világon az egyik legsikeresebb online oktató platform. A magyar nyelvű változat 2019 nyarán indult. Feliratkozás nélkül is elérhető az összes tananyag. A regisztráció azonban azért ajánlatos, mert így válik használhatóvá az ingyenes platformok között egyedülálló tanári és szülői eszköztár. (Lovas Eszter, a Khan Academy magyar képviselője)
To Be or not to be well? című nemzetközi projektünk keretében az iskola különböző szereplőinek jóllétét vizsgáljuk, elsősorban a drámapedagógia és a színházi nevelés módszereinek segítségével, a birminghami Big Brum színházi nevelési társulattal, a brnoi Labyrint (a Lužánky Leisure Center egyik részlege) drámapedagógiai csoporttal, és a varsói Stop Klatka drámapedagógiai műhellyel szoros együttműködésben. Most induló sorozatunkban beszámolunk e projekt tapasztalatairól. (Jozifek Zsófia)
Gyerekeknek szóló online tananyagsorozatot indított a kritikai médiaműveltség iskolai fejlesztését segítő Idea Alapítvány. A csomag célja, hogy a diákok felismerjék a különféle közlői szándékokat, és képesek legyenek elkülöníteni egymástól a valós és megtévesztő információkat. A csomag első három anyaga szabadon elérhető az alapítvány honlapján. (Marinov Iván)
Tanulás céljából jelenleg is lehet külföldi tanulmányútra, szakmai gyakorlatra vagy különböző képzésekre utazni. Bár a járványhelyzet kihívások elé állította a nemzetközi ösztöndíjprogramokat, az Erasmus+ nem állt le, az egyetemisták továbbra is részt vehetnek külföldi szakmai gyakorlaton vagy részképzésen Erasmus-támogatással. A részletekről a Tempus Közalapítvány honlapján és az egyetemeken érdemes tájékozódni,
A 2021-es Biztonságosabb Internet Nap alkalmából a Gyermekmentő Szolgálat képregénykészítő, mémkészítő és hősépítő versenyt hirdet általános és középiskolások számára. Beküldési / postára adási határidő: 2021. január 25., éjfél.