|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
A konferencia második szekciójában öt pedagógus beszélgetett szakmai életútjáról. Az izgalmas és tartalmas beszélgetést az ELTE "Tanár leszek" hallgatói műhelyének két tagja moderálta.
A rendezvény megnyitását követően három előadás hangzik el a digitális oktatás tapasztalatairól. a pedagógusok felkészültségéről, valamint a család szerepéről a digitális térben.
A teljes rendezvényről videófelvétel készült, s ezt sorozat formájában hozzáférhetővé tesszük a honlapunkon. Reméljük: a látottak sokakat ösztönöznek majd arra, hogy felvegyék a kapcsolatot az itt megismert pedagógusokkal, egyetemi oktatókkal, kutatókkal.
Tehát a konferencián túl is folytatódik az együttműködés, előbb-utóbb nem csak a digitális térben.
Huszonkettedik alkalommal adta át az Ericsson Magyarország az ország egyik legjelentősebb magánalapítású oktatási díját, a cég kutatás-fejlesztési igazgatósága által alapított Ericsson-díjakat. Az aktuális vírushelyzet mint oly’ sok esetben idén, az Ericsson-díj átadóit is alkalmazkodásra kényszerítette, így az elismeréseket ebben az évben rendhagyó módon online ünnepség keretében osztották ki. Az eseményen a középiskolai matematika- és fizikaoktatásban […]
Az óvodás gyerekek személyiségfejlesztését célzó Blum program az adott korosztállyal foglalkozó szakemberekkel, szülőkkel, hozzátartozókkal együttműködve kíván haladni a digitális világba vezető úton. A cél, hogy a lehető leghatékonyabban tudjanak reagálni a 21. század kihívásaira, és a gyermekek számára megteremtsék a biztonságot a digitális térben.
Minden gyerek képes magasszintű tudást elérni, ha differenciált és komplex rendszerben kap támogatást. Ez különösképp igaz a hátrányokból induló gyerekekre, akik számára a Van helyed Rendszer (VHR) nem csupán a jó iskolába jutás lehetőségét biztosítja, hanem a családot és közösséget is bevonó sokszínű támogatások rendszerét is.A VHR lokális bázisok inkubátorok. Működésünk távlati célja, hogy egy jövőben kiépíthető állami szociális és oktatási rendszer összekapcsolva, egyenlő tudásátadás fókusszal, az emancipációt és inklúziót tegye lehetővé. (Bódis Kriszta)
Megjelent a népszerű Tanítani a taníthatatlant című élménypedagógiai kézikönyv második, bővített kiadása. A modern agykutatás eredményeire támaszkodva, traumatudatos szemüvegen keresztül mutatja be az élménypedagógiai csoportvezetés legfontosabb alapelveit. A régi és új gyakorlatok mindegyikéhez kínál feldolgozó kérdéseket és egyéb variációs lehetőségeket is, hogy mindenki kedvére és lehetőségeihez mérten alakíthassa azokat.
Ezúttal Dr. Ada Yonath izraeli Nobel-díjas biokémikus volt a 2020. december 3-4. között a virtuális térben megrendezett Nobel-díjasok és tehetséges diákok XV. találkozója konferencia díszvendége. A járványügyi helyzetre tekintettel az 50 középiskola mintegy 280 diákja és tanáraik online platformon tudtak bekapcsolódni a programsorozatba.
A Corvinus Egyetem idén nyáron felmérést végzett 16-20 éves, középiskolába járó fiatalok körében a továbbtanulási szándékokról. A kutatásból kiderült, hogy a diákok 83 százaléka tanulna egyetemen vagy főiskolán, a diplomaszerzést a szülők is támogatják; a többség önállóan dönt arról, hogy hova és milyen szakra jelentkezik. 