Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59
IV. A multikulturális nevelés sajátosságai
Tusa Cecília A multikulturális nevelés létjogosultsága és szükségessége az Európai Unióban IV. A multikulturális nevelés sajátosságai A multikulturális nevelés esetében két fontos dolgot kell szem előtt tartani: a mennyiség és a minőség kérdését. A mennyiség a nyelvek számát jelenti, hiszen a ‘multi’ = ‘sok’ fogalma bármennyit megenged; a minőség pedig a nyelvi kompetenciát és a […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
III. A multikulturális nevelés
Tusa Cecília A multikulturális nevelés létjogosultsága és szükségessége az Európai Unióban III. A multikulturális nevelés III. 1. Feladatköre A multikulturális oktatás olyan, többnyire formális oktatást jelent, amely két vagy több kultúrát is felölel. Olyan kompetenciákat kell kialakítson a tanulókban, amelyek képessé teszik őket arra, hogy szembenézzenek a nemzetközi közösségekben meglévő sokszínűséggel és különbözőségekkel, és megtanulják […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
II. A multikulturalitás szerepe
Tusa Cecília A multikulturális nevelés létjogosultsága és szükségessége az Európai Unióban II. A multikulturalitás szerepe A multikulturalizmus napról napra egyre szélesebb rétegeket érint nem csak Európában, hanem szerte a világon. Ennek taglalása azonban messze túlmutat e dolgozat keretein, így a téma konkretizáltsága miatt az értekezés az Európai Unióra korlátozódik. Az 1952-ben létrejött Szén-és Acélközösség az […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
I. Fogalmi értelmezés
Tusa Cecília A multikulturális nevelés létjogosultsága és szükségessége az Európai Unióban I. Fogalmi értelmezés I.1. Multikulturalizmus A multikulturalizmus fogalmát sokféleképpen magyarázták a történelem folyamán. Sokan, többek között Mihály Ildikó (2001/4) is, a multikulturalizmust kizárólag egy ország határain belül értelmezi, az ott élő többségi és kisebbségi népek jegyében. Számára „a multikulturális fogalom […] kölcsönös együttélést és […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
A multikulturális nevelés létjogosultsága és szükségessége az Európai Unióban
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Anyatigrisek és hazárdjátékosok
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Álom a stresszmentes pedagógusról
2005. július 31. vasárnap, 23:59
„Egy szeg miatt a patkó elveszett”: 3. rész
Bán Mihály „Egy szeg miatt a patkó elveszett” Egy szeg miatt a patkó elveszettA patkó miatt a ló elveszettA ló miatt a csata elveszettA csata miatt az ország elveszettVerd be jól azt a patkószeget! Angol gyermekvers 3. rész Hogyan lehet tudatos együttműködőket nevelni? 1. Határozottabban kell építeni a gyerek saját érdekeire – hiszen a saját […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
„Egy szeg miatt a patkó elveszett”: 2. rész
Bán Mihály „Egy szeg miatt a patkó elveszett” Egy szeg miatt a patkó elveszettA patkó miatt a ló elveszettA ló miatt a csata elveszettA csata miatt az ország elveszettVerd be jól azt a patkószeget! Angol gyermekvers 2. rész Olyan dolgokról lesz szó az alábbiakban, amelyek bár hétköznapi apróságok, mégis zátonyra futtathatják a nevelés-oktatás nemzeti, európai […]
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep