|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
Idén a Primanima Mini keretében a budaörsi BABtérben két nap október 23+án és 24-én vetítjük le a tiniprogramot és a pénteki alkalmakon lesz lehetőség csatlakozni a beszélgetésekhez a szekció védnőkével, Peer Krisztina ifjúsági szakpszichológussal. A vetítések kedvezményes ára 800 Ft.
Az NFI 2020. márciusban indította el az Alapfilmek projektre épülő Klassz ifjúsági és oktatási programját. A program szaktanárok és szakmai szervezetek bevonásával készült tanári útmutatókat kínál régi és új magyar filmekhez. A Ped.kedd programon a tavaly tavasszal, a pandémia alatt lezajlott három, párhuzamosan futó online pedagógiai műhelymunka részleteiről és eredményeiről meséltek a műhelycsoportok vezetői. (Terjéki Ildikó)
Négy színházi nevelési programjára hirdet megpályázható alkalmakat 8-21 éves fiatalok csoportjainak a MáSzínház. Nem csak a korosztály, de az előadások jellege és témái is roppant széles körűek: Csehov-klasszikus és kortárs mese, az érzelmek kezelésétől kezdve a generációs konfliktusokon át a hatalommal való viszonyig.
„To Be nemzetközi projektünk során arra tettünk kísérletet, hogy tanárok közössségei számára fejlesszünk egy olyan tantervet, amely az iskola mint szervezet jóllétét helyezi a középpontba. A Jóllét Tantervet egy Útmutató is kíséri, amelyen keresztül a döntéseink hátterében meghúzódó szempontok, és ezek következményei is leírásra kerültek. A folyamat egy akciókutatás része is volt, amelyet tanulmány formájában adtunk ki.
Az esemény során gyakorlati, saját élményű elemek segítségével bemutatjuk az eredményeket és kiadványokat. Szeretettel várunk tanárokat, oktatási intézmény vezetőket, szakmaibelieket és az oktatást segítő tevékenységet végzőket, illetve érdeklődöket az eseményre!” (Nyitott Kör Egyesület)
A szerző gondolatait saját pedagógusképzésben szerzett tapasztalataiból indítja (a pedagógiai helyzetgyakorlatokhoz kapcsolódva), amikor is „a látványos aktivitást kiváltó, parázs vitákat követően minden alkalommal pontosan ugyanonnan indultunk, mint az előző héten, s a résztvevők ugyanazzal a lelkesedéssel vetették magukat az eszmecserébe, hogy azután újra és újra elismételjék és mélységes bevonódással ütköztessék a legcsekélyebb változást se mutató gondolataikat.”
Kedves Középiskolások! Szeretettel várunk benneteket a 2021/22-es Energetikai Tanulmányi Versenyre! Mi már nagyon várjuk, kis csapatunk hónapok óta azon dolgozik, hogy egy remek versenyt szervezzünk nektek! A menetrend változatlan, idén is 3 fős csapatokban várjuk jelentkezéseiteket, hogy 3 fordulón keresztül megmutathassátok tudásotokat és kreatívitásotokat. Jelentkezési határidő: 2021. 10. 17.
A HiperSuli pályázatának célja a tanárok támogatása, valamint az oktatást segítő online lehetőségeik bővítése. A pályázatra bármely pedagógus jelentkezhet. A szakmai zsűri által kiválasztott legjobb 25 pályázó részt vehet a Webuni online oktatási platform képzésén, a legjobb 10 pályázó pedig a Hipernet-hozzáférés mellett 100 ezer forint értékű nyereményben is részesül. A legjobb 25 tananyag minden hazai pedagógus számára elérhetővé válik a Webuni felületén.
Egyénileg vagy kétfős csapatban pályázhatnak középiskolás fiatalok, határon túli magyar fiatalokat is beleértve. 3 db I. díjas, a 3 db II. díjas és a 4 db III. díjas pályázat készítői jelentős pénzjutalomban részesülnek. Különdíjat kap a legsikeresebb díjazott határon túli fiatal. Verseny 1-3. helyezettjei 100 többletpontot kapnak a 2022. évi felsőfokú felvételi eljárása során.
A legjobb fiatalokat (10-12 pályázó) felkészítő középiskolai tanárok differenciált, 600-800 E Ft-os jutalmat érdemelnek ki. A legeredményesebb iskolák 1 M Ft támogatást nyernek el. Pályázni lehet műszaki, természettudományi, környezetvédelmi, informatikai, valamint matematikai területről bármilyen innovatív alkotással, találmánnyal, kutató vagy fejlesztő, ill. tudományos munka terveivel.
„És megnéztük azt, ahol visszafordítják a mozdonyt és így körbement és még volt ott sínautó is…” „…és aranyhalak, és egy kiscica szeretett volna velünk jönni”. Ha ugyanazt a hétvégi kirándulást ennyire különbözőképp éli meg két testvér, mi lehet egy osztályteremben, ahol harmincan vannak? Hogy lehet ebben eligazodni? Összegyűjtöttünk néhány szempontot. Földes Petra írása