|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
Szekszárdi Júliával, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének elnökével Karkó Ádám beszélgetett az osztályfőnökség fontosságáról, az osztályfőnök széles, mondhatni parttalan feladatköréről, jelenlegi helyzetéről. Az interjú az Új Köznevelés 2021/7. számában jelent meg.
Mit tanultunk a karanténoktatásból az elmúlt másfél évben? Milyen kérdésekkel lehet felcsigázni a diákok érdeklődését a tananyag iránt? Mit viszünk magunkkal a digitális oktatás tapasztalataiból a jövőre nézve? Többek között ezeket a kérdéseket feszegették szakemberek az iskolakezdés küszöbén a Telenor HiperSuli programjának kerekasztal beszélgetésén.
Részlet a PSZ petíciójából: „Persze a korszerű iskola sok pénzbe kerül, amit, Te, kedves Hatalom nagyon szűken mérsz. A 2019-es KSH adatok szerint a GDP 3,9%-át fordítod az oktatásra. Jóval az európai átlag alatt! Annyit költesz a nemzet jövőjére, mint pl. a tömegsportra. De még ezt a keveset is igazságtalanul osztod el a fenntartók (állam és egyház) között, amivel a gyermek esélyegyenlőséghez való jogát is semmibe veszed. Szerinted jól van ez így? Szerintünk NINCS!”
A járvány nem elsősorban új problémákat generál, hanem felnagyítva mutatja meg azokat, amelyek már korábban is megvoltak az élet minden területén, így az oktatásban is – mondja Gyarmathy Éva klinikai és neveléslélektani szakpszichológus. „Nem mondhatjuk, hogy visszamegyünk a normalitásba, mert nem volt normális az, amit csináltunk.”
A szakembert azután kereste meg a Szabad Európa, hogy Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Ujhelyi István szocialista EP-képviselő a gyermekek koronavírus-járvánnyal összefüggő mentálhigiénés helyzetével kapcsolatban született javaslatokról egyeztetett szakmai szervezetek bevonásával, majd konkrét javaslatcsomagot tett a kormány asztalára.
A Tempus Közalapítvány két felhívást jelentetett meg innovatív pedagógiai módszerek támogatására. Ezekre még az iskolakezdés előtt lehet pályázni. Határidő: augusztus 25. és szeptember 8. (www.erasmusplusz.hu)
A NemÁrt! One Day FUNDAY egy olyan egész napos művészeti program, ahol a tanulók egy fogyatékossággal élő és egy ép művész vezetése mellett visznek végig egy kreatív alkotó folyamatot. A nap során az érzékenyítés a szabad mozgás mellett a drámapedagógia eszközeivel történik, miközben az érintett fogyatékossággal élő művész oktatói szerepkörbe kerül ugyanúgy, mint a munkáját segítő másik oktató (táncművész). Ha Ön, vagy valamelyik munkatársa szeretne élni a lehetőséggel, kérjük mihamarabb vegye fel velünk a kapcsolatot, mivel a program 2021 decemberében zárul.
Az Egyensúly Intézet legújabb tanulmánya szerint Magyarországon kulcsfontosságú feladat az állampolgári nevelés és a demokratikus készségek fejlesztése. Az agytröszt javaslatcsomagjában amellett érvel, hogy egy demokrácia stabil működéséhez és a választók hatékony önérdek-érvényesítéséhez a polgároknak meghatározott értékekre, viselkedési mintákra, attitűdökre és készségek egész halmazára van szükségük. Az EI kapcsolódó tanulmánya és javaslatcsomagja letölthető. (Boda Tímea. kommunikációs vezető)
Jelentősen átalakítaná a tanárképzést a kormány. A tervezet szerint a tanároknak elegendő lenne annyit megtanulniuk az egyetemen, főiskolán, amennyit a középszintű érettségihez elegendő tudni. A tervezet komoly szakmai kritikákat kapott, ezekről kérdezte Nahalka István oktatáskutatót Keller-Alánt Ákos. A teljes interjú, amiből itt egy részletet közlünk, a Szabad Európa oldalán található. #velemeny
A Klubrádió Reggeli gyors című műsorában Szél Dávid pszichológus és Törley Kata tanár voltak Mérő Vera vendégei. Az apropó az ún. pedofilellenes törvény elfogadása, illetve annak az iskolára és a családra gyakorolt hatása volt. A beszélgetés azonban sokkal többről szólt . Olyan évtizedek óta létező és aktuálisan súlyosbodó problémahalmazra hívják fel a figyelmet a szakértők, amelyek kezelését a nevezett törvény tovább nehezíti. Hiszen kizárólagosan a család felelősségi körébe utal olyan gondokat, amelyek kezelésével a többség eddig sem boldogult. (Szekszárdi Júlia)