|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
Habár sokan már rutinosabbak, még most is rengeteg a kérdés azzal kapcsolatban, hogyan lehet a lehető legjobban kiaknázni a táv- vagy hibrid oktatásban rejlő lehetőségeket. Mennyi figyelem várható el a tanulóktól, hogyan őrizhetik meg a gyerekek és a tanárok a mentális egészségüket? A HiperSuli szakértő tanárai a digitális oktatás során szerzett tapasztalataikkal segítik más pedagógus kollégák és a szülők alkalmazkodását.
A munkának ez a mostani szakasza, amikor a különböző országokban az eredeti, továbbfejlesztendő játékban szereplő sérülékeny csoportok – fiatal fogyatékos emberek – mellé újabb, más, az adott országban nagyobb számban élő csoportokból (nemzeti kisebbségek, bevándorlók, mélyszegénységben élők stb.) karaktereket alkottak a játékhoz, leírtak helyzeteket a lehetséges visszaélésekre, bántalmazásokra, majd a játéknak ezeket az újabb elemeit kölcsönösen kipróbálták az országok, még csak-csak eldöcög. Ha a kiválasztott csoport tagjai nem kerülnek karanténba, ha az összejövetelek létszámára vonatkozó korlátozások nem teszik lehetetlenné a próbajátékokat. Ha… (Szabó Anna)
Honlapunkról ingyenesen letölthető Gyarmathy Éva Az infokommunikációs kor generációi című izgalmas kötete. A szerző a gyors értékváltás korszakában a bizonytalanság elfogadására, autonómiára és belső harmóniára törekszik. Az állandó változás okozta információkáoszban, igyekszik megismerni közös világunkat. Meggyőződése, hogy a bölcsek kövére csak az akadhat rá, aki nyitott lélekkel fordul a világ felé. Ne hallgassunk tehát feltétel nélkül senkire, de feltétlenül hallgassuk meg egymást. (A kép forrása: https://mindenamieger.blogspot.com/2017/12/legyen-nepszerubb-matematika.html)
A TÁVMEGOLDÁSOK szekcióba olyan programokat hívtunk meg, akik a kapcsolat és/vagy a kultúra szempontjából releváns, pótolhatatlan tevékenységet transzformáltak sikeresen a digitális térbe, és mások számára is adaptálható, másokat is inspiráló tapasztalatokkal rendelkeznek. A szekcióban a programok 15-15 percben mutatkoznak be, majd rövid szekcióbeszélgetést tartunk. (Földes Petra)
A szekcióban választ keresünk arra a kérdésre, hogy miként élik meg napjaink kultúraváltását a különböző korosztályok: bénító sokkhatást jelent-e ez számukra, vagy képesek meglátni az új lehetőségekben rejlő izgalmas kihívásokat.
A szekció moderátora az digitális nemzedék képviseletében a 19 esztendős diák: Béndek Ábris. Azért kértük fel őt, mert nagyon fontosnak tartjuk, hogy a jövőben kiemelten érdekelt ifjúság szempontjai érvényesüljenek a beszélgetés során. (Szekszárdi Júlia)
Azzal is tisztában kell lennünk, hogy mire van hatásunk, és mire nincs. Ezzel tudatosan csökkenthetjük a kiégés kockázatát. Én abban hiszek, hogy a jó pedagógusok kovászként működnek egy tantestületi közösségben. Képesek maguk köré vonzani a hasonló gondolkodásúakat és támogatni egymást, örülni egymás sikerének. Akik akarják, hogy jobb legyen az iskola. Az ő iskolájuk. (L. Ritók Nóra)
A társadalmi változások mindig új kihívások elé állítják az oktatást. Rugalmas reagálás, állandó tájékozódás, és folyamatos módszertani megoldáskeresés kell ahhoz, hogy az iskola betölthesse funkcióját. Ebben a folyamatban eléggé homályos terület a szociális helyzetből adódó problémák egyre bővülő tárháza, ami az utóbbi években olyan mértékben befolyásolja az oktató-nevelő munkát, hogy arra a szakemberképzésnek is reagálnia kell. (Ritók Nóra)
Az idei szakmai eseménysorozatunkatonline, háromnapos formában tartjuk meg 2020. november 25-26-27,-én. Itt is elérhető a rendezvény részletes programja és a regisztrációhoz vezető link. Szeretettel várjuk az érdeklődőket.
Szeretnénk figyelmetekbe ajánlani a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő Energetikai Szakkollégium által szervezett országos Energetikai Tanulmányi Versenyt! A versenyre olyan magyarországi és más kárpát-medencei országok középiskolás diákjainak jelentkezését várják háromfős csapatokban, akik érdeklődnek a fenntarthatóság, a környezettudatosság és az energetika iránt.