|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
Nagy örömünkre szolgál, hogy Dobay Júlia személyében sikerült a film utáni beszélgetéshez olyan a vendéget hívni, aki az autistákkal történő foglalkozásra szakosodott gyógypedagógusként, valamint a táncterápiát alkalmazó ArtMan Egyesület aktív tagjaként a témához kapcsolódó személyes tapasztalatokkal is rendelkezik. Moderátor: Leiner Károly.
Az ArtMan Mozgásterápiás Művészeti Közhasznú Egyesület azzal a céllal alakult, hogy oktatási, művészeti és terápiás programok létrehozásával segítse a különböző fogyatékossággal élő emberek társadalmi felzárkóztatását. Tevékenységük révén egyrészt elősegítik a fogyatékos emberek testi és lelki állapotának javulását (lehetőséget biztosítva saját teljességük megélésére), valamint felmutatják azokat a speciális értékeket, melyeket a különböző sérülésekkel élő emberek a többségi társadalom számára nyújtani tudnak. (Dobay Júlia)
A francia vígjáték bohókás könnyedséggel, ugyanakkor igaz együttérzéssel közelít egy társadalmilag érzékeny témához. Főszereplői autistáknak próbálnak segíteni, hogy könnyebben eligazodjanak a bonyodalmakkal átszőtt mindennapokban. Valamennyi érintett személy életét más probléma nehezíti, ezért a kezelési módszerek is szerteágazók. Ha a helyzet úgy kívánja, mentoraik akár a végletekig is hajlandók elmenni a várt eredmény érdekében.
Bár a járvány nem enged a szorításából, 2020-ban is megrendezzük a Digitális Tér konferenciát. Ahogy azonban az életünk minden területén, itt is alkalmazkodnunk kell, ezért online rendezvényre készülünk. Hagyományainknak megfelelően a konferenciát ezúttal is az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, az ELTE PPK és a Tempus Közalapítvány közös szervezésében rendezzük meg.
Így vagy úgy, a rendszer valahogy átvészelte az első hullámot, ám alig nyitottak ki szeptemberben az iskolák, máris megjelent a teljes bezárás rémképe. Alig volt idő az első szakasz tanulságainak átgondolására, máris új szükségmegoldásokon kellett gondolkodni. Most aggódva figyeljük a fejleményeket, és csak abban reménykedhetünk, hogy a várható bezárások nem tartanak sokáig. (Bessenyei István)
A kötelező olvasmányok kérdése az egyik olyan téma a magyar közéletben, amihez mindenki ért, mindenki hozzászól. Ez egyfelől inkább üdvös, mint terhes jelenség, bár azt is hozza magával, hogy egyes megállapítások már-már közhelyessé váltak, kiüresedtek. Bizonyos szempontból nehéz újat, váratlant, figyelemfelkeltőt mondani. Ebben szeretne segítséget nyújtani a Pagony Kiadó/Tilos az Á könyvek október közepén indult online beszélgetéssorozata, amelyben az első adás elméletibb jellegű beszélgetése után mindig egy újabb kortárs könyv feldolgozására kerül sor a könyvvel éppen foglalkozó gyakorló pedagógus és egy diák segítségével. (Vinczellér Katalin)
Nagy vihart kavar egy toleranciára tanító mesekönyv. Nem kötelező olvasmány, aki akarja megveszi, elolvassa, felolvassa. Akit nem érdekel a téma, nem veszi meg. Akkor miért a nagy fogcsikorgatás, hogy politikust könyvtépésre, pszichológus professzort szájtépésre késztet? Annyi, meg annyi királylányos/királyfis mese mellett, miért tragikus sokak számára egy királyfis/királyfis mese?
A 21. század a tudatlanság orgiája. Legyinthetünk erre addig, amíg vicces emberek a csillagászat tanításaival fordulnak szembe, de amikor a vírustagadás és a maszk-szkepticizmus hullahegyeket produkál, már lefagy a szánkról a mosoly. (Knausz Imre)
2019 legnagyobb francia filmsikere A nyomorultak című film. Egy elsőfilmes, 40 éves, Malin született, elsőgenerációs bevándorló készítette, Cannes-ban a zsűri díját kapta, Golden Globe-díjra jelölték és - az Akik maradtak című magyar filmmel együtt - szerepel az Oscar-díj szűkített, tízes listáján, a nemzetközi filmek kategóriájában.