|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
Idén november 2-től 6-ig rendezik meg először az Online Pályaválasztó Fesztivált, ahol a résztvevők digitálisan láthatják és hallgathatják meg szakértőkkel történő interjúkon keresztül a pályaválasztással kapcsolatos legfontosabb témaköröket. A rendezvény főszervezője az online karriertervező szolgáltatás, az Orientify, házigazdája pedig az ennek alapítója, Török Réka.
A műveltséggel kapcsolatos viták nagyon szerteágazóak, két dologban azonban, úgy tűnik, egyetértenek mindazok, akik a közoktatás reformjában keresik a megoldást. Az egyik ilyen alaptétel, hogy az oktatás problémái motivációs gyökerűek, az iskola előtt álló első nagy feladvány tehát az, hogyan keltse fel a tanulók érdeklődését az általa kínált portéka, a hagyományos műveltség iránt. A másik magától értetődőnek tűnő tétel, hogy csökkenteni kell a szakadékot az életben felmerülő problémák és az iskolai tananyag között. (Knausz Imre)
Az OFOE Filmklub vetítései a járvány miatt megszakadtak. A két elmaradt programot Távmozi formájában valósítjuk meg. Mindenképpen előnye ennek a változatnak, hogy nem csupán a fővárosiak, hanem az egész ország érdeklődőinek lehetőségük nyílik a film megnézésére, és az után következő Zoom beszélgetésbe történő bekapcsolódásra. A Nyomorultak című francia filmet október 20-án 18 órától nézzük meg. A beszélgetés 20 órakor indul.
3 iskola, 21 osztály, több, mint 500 felső tagozatos diák és 12 múzeum – számokban így lehetne összefoglalni a Mozaik Múzeumtúra és a Felelős Szülők Iskolája legújabb közös kezdeményezését, a Digitális Iskolai Múzeumtúra projektet. Az október 6-hoz kapcsolódó iskolai virtuális múzeumpedagógiai napokon, számtalan múzeumpedagógus jelentkezett be a saját kiállítási helyéről az online tér segítségével és tartott élő, interaktív, játékos foglalkozást a tanulók számára.
Ajánlásokat szeretnénk megfogalmazni egy a jövőben elkészülő jó alaptantervhez. Úgy véljük, hogy valódi konszenzuson alapuló NAT-nak kellene létrejönnie, ami nem ugrasztja egymásnak a kollégákat, ami nem jelöl ki frontvonalakat, nem uszít, és nem is politizál. Meg tudjuk keresni azokat a pontokat – azokat a műveket, módszereket és értékeket –, amelyek a szakma egyetértésével találkoznak, és amelyek alapján egy támogató, segítő NAT jöhet létre.
A Demokratikus ifjúságért Alapítvány gondozásában megjelent egy gyűjteményes kötet, ami az alapítók, a kutatók és az elmúlt három évtizedben ott tanítók szemével engedi láttatni ennek, a rogersi személyközpontú szemléletet a gyakorlatban megvalósító intézménynek a történetét, életét, működését. Kedvcsinálóul álljon itt a szerkesztő: Dobos Orsolya bevezetője.
Minden adott, hogy a 21. század elején gigasebességre kapcsolt változások kulturális sokkot okozzanak, hiszen köszönő viszonyban sincsen a jelenlegi közeg azzal, amelyben a legtöbben szocializálódtunk. Az eszközök, amelyeket használunk teljesen újak, nehéz megítélni, hogy mi megfelelő és mi nem. Az értékek átalakulnak, nem lehet tudni, hogy mi a fontos és mi a lényegtelen. Sokszor még a szavak értelme is bizonytalan, annyi új fogalom, tárgy, működés jelenik meg. A nyelvezet átalakul, a szavak már nem pont azt jelentik, amit korábban. Sokszor csak tévelygünk az újabb és újabb kihívások között. Ezzel az írással zárul sorozatunk. (Gyarmathy Éva)
Az oktatás bármelyik nap ismét a tantermekből az otthonokba költözhet, ezzel még több időt biztosítva a gyerekeknek a világhálón. A megnövekedett és sokkal fókuszáltabb online jelenlét hatására a gyerekek digitális készségei gyorsabban fejlődnek, ami a lehetőségeken túl számtalan veszélyt is rejt magában. Az online tudatosság és biztonság kérdése így most az egyik legfontosabb, véli Koren Balázs, a Telenor digitális oktatási programja, a HiperSuli szakmai vezetője.
Hétfőtől (21-étől) elérhetők lesznek az idén először, próba jelleggel alkalmazott pályaorientációs kérdőívek, amelyet október 12-ig minden nyolcadikos tanulónak ki kell tölteni.
A kitöltés alapján a kérdőív gimnáziumi továbbtanulást, orientációs évfolyamot vagy szakképzési ágazatot ajánl – de ezt nem kötelező figyelembe venni, még az sem előírás, hogy az ajánlást megismerje az osztályfőnök. (MPT Pályaorientációs Szakosztálya)