Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. december 4. szerda, 8:33

Digitális (tanító-) és tanármesék

1. IKT-val támogatott projektek alsó tagozaton

Az idei konferencia központi témája a digitális tanári életutak. A digitális pedagógia világában tanítványaimmal végigjárt út jól kapcsolódik ehhez. Számos helyen megfordultunk már, hogy bemutassuk projektjeinket, melyeket különböző digitális eszközök segítségével valósítottunk meg az elmúlt években. Természetesen nem ugyanazokról a tanítványokról van szó, hanem sok-sok gyerekről, hiszen kb. 2000 óta tanítok – tanulunk IKT eszközökkel támogatott projektekben a gyerekekkel. A folyamat a PowerPointtal támogatott vetítős segédanyagoktól egészen a robotikáig terjed. Az osztályon belüli együttműködésektől elindulva, az országon belüli testvériskolai kapcsolatok építésén keresztül mára már nemzetközi eTwinning projektekig jutottunk. Mindezt módszertani változásokon keresztül, IKT eszközökkel megtámogatva. Kezdve az e-mail-es kapcsolattartástól, eljutottunk a Skype-os, élő tanulás – tanítási folyamatig.

Ezekben a folyamatokban mindig a projekt az első. Hacsak lehet, a tanulókkal együtt határozzuk meg a témát. Természetesen a célok, feladatok kapcsolódnak az aktuális NAT-hoz és kerettantervekhez. A digitális eszközöket eszközként használjuk, ahol ezek indokoltak. Az eszközök kötődnek a különböző módszerekhez: értékelés (ClassDojo), kérdőív/szummatív értékelés (Microsoft Forms), rendszerezés (Symbaloo), tanulási útvonalak (Learning Path), kiterjesztett osztályterem (Skype), kifordított osztályterem (PowerPoint, YouTube), digitális osztályterem (Microsoft Teams).

Az utóbbi években nagy hangsúly került az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére, a kódolásra. Ez a tevékenység bármely tantárgyba beilleszthető, így, ha csak lehet, tanítványaimmal a magyar nyelv és irodalom tantárgy keretében is kódolunk.

Végzettségem szerint tanító, oktatás informatikus, könyvtár-informatikus, mentor tanár vagyok. Egy 12 évfolyamos gimnáziumban alsó tagozaton tanítok.

Tarné Éder Marianna

Többet is megtudhattok minderről, ha felkeresitek Marianna 2012 óta vezetett blogját.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.22.
Magyar ezüstérem az első Európai Lány Informatikai Diákolimpián
2021-ben első alkalommal rendezték meg az Európai Lány Informatikai Diákolimpiát (EGOI) Svájcban, amelyen a négyfős magyar csapatból Éles Júlia, a szatmárnémeti Kölcsey Ferenc Főgimná...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
TE ÉSZREVENNÉD A GYEREKEDEN, HA SZEXUÁLIS ERŐSZAK ÁLDOZATÁVÁ VÁLT? VAN TANÁR, AKI IGEN!
Idén a 13 éves kalocsai fiú esetének kapcsán merült fel az iskola és a tanárok szerepe a családon belüli erőszak felfedezésében, az áldozat segítésében. Hogy mi történt? A kamasz tan...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
Nem akar fizetni a tankerület, elbukta a zeneiskola az épületet, amiről lemondott a Freeszfe
Az ügy miatt a Freeszfe-sek lemondtak az épület bérleti jogáról, amit egy új pályázat keretében már a zeneiskola fenntartója, a Belső-Pesti Tankerületi Központ nyert meg. Bár az önkorm...
(Forrás: telex)
--
2021.06.21.
Nem, a gyermek szexuális nevelése nem kizárólag a szülőre tartozik
Mert nem az az elsődleges, hogy mi volt a szülő elgondolása a gyermeke „helyes szexuális neveléséről”, hanem a rá bízott kiskorú fizikai és mentális jólléte. A magyar társadalom tö...
(Forrás: Mérce)
--
2021.06.21.
„Hát jöjjenek rám a rendőrök, ha én beszélgetek a tanítványaimmal arról, hogy szabad egymást szeretni”
A múlt kedden elfogadott törvény többek közt megtiltja, hogy a 18 év alattiak számára „népszerűsítsék” és megjelenítsék a homoszexualitást és a transzneműséget, és az iskolai szexu...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.21.
Ilyen körülmények között csak a legelszántabbak mennek kémiatanárnak
Fontos szót ejteni arról is, hogy a diploma kézhez kapása után a pályakezdő tanárok nagyon változatos körülmények között kezdik meg a munkát. Egy részük elitiskolákba, vagy legalábbis...
(Forrás: 24.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep