Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. december 4. szerda, 8:33

Digitális (tanító-) és tanármesék

1. IKT-val támogatott projektek alsó tagozaton

Az idei konferencia központi témája a digitális tanári életutak. A digitális pedagógia világában tanítványaimmal végigjárt út jól kapcsolódik ehhez. Számos helyen megfordultunk már, hogy bemutassuk projektjeinket, melyeket különböző digitális eszközök segítségével valósítottunk meg az elmúlt években. Természetesen nem ugyanazokról a tanítványokról van szó, hanem sok-sok gyerekről, hiszen kb. 2000 óta tanítok – tanulunk IKT eszközökkel támogatott projektekben a gyerekekkel. A folyamat a PowerPointtal támogatott vetítős segédanyagoktól egészen a robotikáig terjed. Az osztályon belüli együttműködésektől elindulva, az országon belüli testvériskolai kapcsolatok építésén keresztül mára már nemzetközi eTwinning projektekig jutottunk. Mindezt módszertani változásokon keresztül, IKT eszközökkel megtámogatva. Kezdve az e-mail-es kapcsolattartástól, eljutottunk a Skype-os, élő tanulás – tanítási folyamatig.

Ezekben a folyamatokban mindig a projekt az első. Hacsak lehet, a tanulókkal együtt határozzuk meg a témát. Természetesen a célok, feladatok kapcsolódnak az aktuális NAT-hoz és kerettantervekhez. A digitális eszközöket eszközként használjuk, ahol ezek indokoltak. Az eszközök kötődnek a különböző módszerekhez: értékelés (ClassDojo), kérdőív/szummatív értékelés (Microsoft Forms), rendszerezés (Symbaloo), tanulási útvonalak (Learning Path), kiterjesztett osztályterem (Skype), kifordított osztályterem (PowerPoint, YouTube), digitális osztályterem (Microsoft Teams).

Az utóbbi években nagy hangsúly került az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére, a kódolásra. Ez a tevékenység bármely tantárgyba beilleszthető, így, ha csak lehet, tanítványaimmal a magyar nyelv és irodalom tantárgy keretében is kódolunk.

Végzettségem szerint tanító, oktatás informatikus, könyvtár-informatikus, mentor tanár vagyok. Egy 12 évfolyamos gimnáziumban alsó tagozaton tanítok.

Tarné Éder Marianna

Többet is megtudhattok minderről, ha felkeresitek Marianna 2012 óta vezetett blogját.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep