Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. február 4. kedd, 22:05

Digitális (tanító-) és tanármesék

8. Egy botladozó tanár fejlődésrajza

Tudják Önök, hogy mi az Odra, a Commodore Plus 4 és a lyukszalag?

Én még emlékszem, láttam, és használtam is ezeket az eszközöket. Ma már a tanári pályám végén járva az összegzés, a tapasztalatok rendszerezése áll előttem. A szekció tematikájának megfelelve mesélni szeretnék. Bemutatni azt, hogy egy digitális analfabéta tanár, aki történelem és földrajz szakos, hogyan próbálta beépíteni tanári tevékenységébe az IKT kompetenciát. A kezdetek, a mese a 80-as évek végén kezdődött egy Commodore P 4-el és floppylemezekkel. Tanulás a levelező hallgatóimmal, majd a HEFOP pályázat kapcsán már kíváncsiskodóként részt vehettem képzéseken. Megismerkedtem módszerekkel, eszközökkel. A diákok érdeklődése, a szakmai motiváció együttesen vitt előre, hogy többet tudjak és ismereteket építsek be óráimba. Végig jártam egy utat, ahol magam próbáltam felismerni a lehetőségeket. A tanulásom folyamatában ott álltak diákjaim. Mindig előttem van az a diákom, aki az első PPT prezentációm után azt mondta: „Lesz ez még jobb is tanárnő”.

Ma is nagyon keveset tudok, hiszen nincs informatikai képzettségem. De az évek során nyitottá váltam az IKT, a projektpedagógia, a kooperatív tanulás módszerei iránt. Foglalkozom és fejlesztem a DST módszert gyakorlatomban. A filmek száma csak növekszik. Az óráim jelentős része interaktív interakciókon alapul. A szemléltetésben a saját és diákjaim munkáját használom fel. Óráimon jelen van a telefon, számítógép. Lehet igy is dolgozatot írni, gyakorolni, információhoz jutni. Diákjaimmal az Office Teams program alkalmazással tartom a kapcsolatot. A papíralapú segédanyagok felkerülnek a hálóra. Nem eltenni, elővenni kell az órákon a mobilt, a számítógépet.

Szeretnék rövid bepillantást engedni óráimba, az általam alkalmazott módszerekbe, amely egy hosszú tanulási folyamat, út eredménye. Igazán úgy gondolom, hogy merésznek kell lenni, merni kell válogatni, alkalmazni. De ami a legfontosabb, hogy „mesémmel” példát tudok mutatni. Tanítani csak úgy lehet és szabad, hogy folyamatosan próbálunk megújulni.

Bár kicsit tudok, de nagyot léptem az elmúlt 15 évben. Most múltam 62.

Molnárné Kövér Ibolya prezentációja

Molnárné Kövér Ibolya, Középiskolai történelem-földrajz szakos tanár, mestertanár, munkaközösségvezető, Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.02.
„HA MÉG EGYSZER LE KELL IDE ÜLNÖM… VÉGEM” – EGY ÉV ZOOM-TANÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
Rengeteget segített, megkönnyítette az amúgy egyáltalán nem könnyű digitális oktatást, digitális életet. A gyerekekkel közösen megértettük, hogyan kell némítani, képernyőt megosztani...
(Forrás: wmn.hu)
--
2021.03.02.
TÖBB TANULMÁNY IS ARRA UTAL, HOGY AZ ISKOLÁBA JÁRÁS KEVÉSBÉ VESZÉLYES, MINT EDDIG GONDOLTUK
A leírt kutatási eredmények utalnak rá, hogy nem miattuk terjed a fertőzés, ez pedig érv az iskolák óvatos nyitva tartása mellett. Minden eredményt a helyén kell kezelni - az idézett tanulm...
(Forrás: Qubit)
--
2021.03.02.
PDSZ: A tanároknak nem a 26, hanem a 84 százaléka oltatná be magát
A PDSZ 1674 oktatásban dolgozót kérdezett meg a témában és ebből az derült ki, hogy 84 százalékuk beoltatná magát. Az is kiderült a felmérésből az oltást beadatni szándékozók kétharmada...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.02.
Megújuló matekérettségi: emelt szintre nehéz lesz a felkészülés
Jelentősen, mintegy 20 százalékkal csökkenni fognak a középszintű matematika érettségi új, 2023 szeptemberétől bevezetésre kerülő vizsgakövetelményei. Ugyanakkor közép- és emelt szinten...
(Forrás: Népszava)
--
2021.03.02.
Megküzdés a kulturális stresszel – könyvajánló – Gyarmathy Éva: Az infokommunikációs kor generációi
A 20. század szülötteként élek a 21. században, és úgy igyekszem feldolgozni a kulturális sokkot, amit az egyre gyorsuló változás okoz, hogy elemzem a jelenségeket, és keresem a biztos pontokat...
(Forrás: Kölöknet)
--
2021.03.02.
A tanárokat is megosztja az azonnali iskolabezárás
A Nemzeti Pedagógus Kar máig következetesen azt az álláspontot képviseli, amennyiben az egészségügyi adatok, előrejelzések indokolják, az iskolabezárások a területileg illetékes népeg...
(Forrás: index)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep