Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. február 4. kedd, 22:05

Digitális (tanító-) és tanármesék

8. Egy botladozó tanár fejlődésrajza

Tudják Önök, hogy mi az Odra, a Commodore Plus 4 és a lyukszalag?

Én még emlékszem, láttam, és használtam is ezeket az eszközöket. Ma már a tanári pályám végén járva az összegzés, a tapasztalatok rendszerezése áll előttem. A szekció tematikájának megfelelve mesélni szeretnék. Bemutatni azt, hogy egy digitális analfabéta tanár, aki történelem és földrajz szakos, hogyan próbálta beépíteni tanári tevékenységébe az IKT kompetenciát. A kezdetek, a mese a 80-as évek végén kezdődött egy Commodore P 4-el és floppylemezekkel. Tanulás a levelező hallgatóimmal, majd a HEFOP pályázat kapcsán már kíváncsiskodóként részt vehettem képzéseken. Megismerkedtem módszerekkel, eszközökkel. A diákok érdeklődése, a szakmai motiváció együttesen vitt előre, hogy többet tudjak és ismereteket építsek be óráimba. Végig jártam egy utat, ahol magam próbáltam felismerni a lehetőségeket. A tanulásom folyamatában ott álltak diákjaim. Mindig előttem van az a diákom, aki az első PPT prezentációm után azt mondta: „Lesz ez még jobb is tanárnő”.

Ma is nagyon keveset tudok, hiszen nincs informatikai képzettségem. De az évek során nyitottá váltam az IKT, a projektpedagógia, a kooperatív tanulás módszerei iránt. Foglalkozom és fejlesztem a DST módszert gyakorlatomban. A filmek száma csak növekszik. Az óráim jelentős része interaktív interakciókon alapul. A szemléltetésben a saját és diákjaim munkáját használom fel. Óráimon jelen van a telefon, számítógép. Lehet igy is dolgozatot írni, gyakorolni, információhoz jutni. Diákjaimmal az Office Teams program alkalmazással tartom a kapcsolatot. A papíralapú segédanyagok felkerülnek a hálóra. Nem eltenni, elővenni kell az órákon a mobilt, a számítógépet.

Szeretnék rövid bepillantást engedni óráimba, az általam alkalmazott módszerekbe, amely egy hosszú tanulási folyamat, út eredménye. Igazán úgy gondolom, hogy merésznek kell lenni, merni kell válogatni, alkalmazni. De ami a legfontosabb, hogy „mesémmel” példát tudok mutatni. Tanítani csak úgy lehet és szabad, hogy folyamatosan próbálunk megújulni.

Bár kicsit tudok, de nagyot léptem az elmúlt 15 évben. Most múltam 62.

Molnárné Kövér Ibolya prezentációja

Molnárné Kövér Ibolya, Középiskolai történelem-földrajz szakos tanár, mestertanár, munkaközösségvezető, Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.27.
HOSSZÚRA NYÚLIK A KAMASZKOR: A 25 AZ ÚJ 18!
A társadalmi változások következményei közül nem is az a legfontosabb, hogy pontosan mikortól számít valaki felnőttnek, hanem az, hogy a kamaszkor és a felnőttkor manapság már teljesen...
(Forrás: Qubit)
--
2022.05.27.
. május. 27. 15:39 2022. május. 27. 15:52 ÉLET+STÍLUS Betámadták az ELTE Tanító- és Óvóképző Karát egy érzékenyítő kurzus miatt
Petíciót indított a szélsőségesen abortuszellenes CitizenGo nevű szervezet, illetve a kormánypárti propagandamédiához köthető Védett Társadalom Alapítvány az ELTE egyik szabadon választhat...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.05.27.
400 ezres kezdőfizetést lát ideálisnak a tanárok számára a Pedagógus Kar Nyugat.hu 2022. május 25. 14:19
Ha valaki ezt a pályát választja, akkor nagyon alapvető dolognak kellene lennie, hogy megkapja azt a fizetést, amely mellett nem kell egyéb állásokat vállalnia a létfenntartáshoz vagy mondjuk...
(Forrás: Nyugat.hu)
--
2022.05.27.
Tanárhiány miatt szűnik meg két képzés Füreden, a diákoknak Veszprémbe kell járniuk
Megszűnik szeptembertől a Balatonfüredi Szent Benedek Gimnázium, Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium cukrász és szakács képzése, mert nincs elég szaktanár az iskolában – derül...
(Forrás: telex)
--
2022.05.27.
Komplex reáltárgyakról is beszélt a leendő miniszter, nem tervezi újabb egyetem modellváltását
„Komplex reáltárgyakról” is beszélt Csák János, a kulturális és innovációs miniszteri poszt jelöltje erről az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottságában, szerdán. A leend...
(Forrás: Eduline)
--
2022.05.27.
Azonnal 50 százalékkal emelné a tanárok bérét az LMP
Emlékeztetett: a Fidesz egyszer már megígérte, hogy az oktatói bérek vetítési alapja a minimálbér lesz, „csakhogy becsapták a pedagógusokat, és ezt az ígéretet tíz éve nem teljesítik...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep