Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. február 4. kedd, 22:05

Digitális (tanító-) és tanármesék

8. Egy botladozó tanár fejlődésrajza

Tudják Önök, hogy mi az Odra, a Commodore Plus 4 és a lyukszalag?

Én még emlékszem, láttam, és használtam is ezeket az eszközöket. Ma már a tanári pályám végén járva az összegzés, a tapasztalatok rendszerezése áll előttem. A szekció tematikájának megfelelve mesélni szeretnék. Bemutatni azt, hogy egy digitális analfabéta tanár, aki történelem és földrajz szakos, hogyan próbálta beépíteni tanári tevékenységébe az IKT kompetenciát. A kezdetek, a mese a 80-as évek végén kezdődött egy Commodore P 4-el és floppylemezekkel. Tanulás a levelező hallgatóimmal, majd a HEFOP pályázat kapcsán már kíváncsiskodóként részt vehettem képzéseken. Megismerkedtem módszerekkel, eszközökkel. A diákok érdeklődése, a szakmai motiváció együttesen vitt előre, hogy többet tudjak és ismereteket építsek be óráimba. Végig jártam egy utat, ahol magam próbáltam felismerni a lehetőségeket. A tanulásom folyamatában ott álltak diákjaim. Mindig előttem van az a diákom, aki az első PPT prezentációm után azt mondta: „Lesz ez még jobb is tanárnő”.

Ma is nagyon keveset tudok, hiszen nincs informatikai képzettségem. De az évek során nyitottá váltam az IKT, a projektpedagógia, a kooperatív tanulás módszerei iránt. Foglalkozom és fejlesztem a DST módszert gyakorlatomban. A filmek száma csak növekszik. Az óráim jelentős része interaktív interakciókon alapul. A szemléltetésben a saját és diákjaim munkáját használom fel. Óráimon jelen van a telefon, számítógép. Lehet igy is dolgozatot írni, gyakorolni, információhoz jutni. Diákjaimmal az Office Teams program alkalmazással tartom a kapcsolatot. A papíralapú segédanyagok felkerülnek a hálóra. Nem eltenni, elővenni kell az órákon a mobilt, a számítógépet.

Szeretnék rövid bepillantást engedni óráimba, az általam alkalmazott módszerekbe, amely egy hosszú tanulási folyamat, út eredménye. Igazán úgy gondolom, hogy merésznek kell lenni, merni kell válogatni, alkalmazni. De ami a legfontosabb, hogy „mesémmel” példát tudok mutatni. Tanítani csak úgy lehet és szabad, hogy folyamatosan próbálunk megújulni.

Bár kicsit tudok, de nagyot léptem az elmúlt 15 évben. Most múltam 62.

Molnárné Kövér Ibolya prezentációja

Molnárné Kövér Ibolya, Középiskolai történelem-földrajz szakos tanár, mestertanár, munkaközösségvezető, Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.28.
Mától él az ingyenes hozzáférés a főbb oktatási oldalakhoz a Telenornál
November 27-étől lép érvénybe a Telenor hálózatán a főbb oktatási weboldalak ingyenes, adatforgalmi díj nélküli látogathatósága, és ezt egészen 2021. február 8-ig biztosítja a mobilt...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.11.28.
Koren Balázs: a digitális tanrendben sem ülhet nyolc órát a diák a monitor előtt
Nagyon fontos, hogy meg tudjuk mutatni a diákjainknak, hogy nem tantárgyak vannak, hanem tudomány van, és ebben a tudományban ők fürödjenek – mondta Koren Balázs matematikatanár az InfoRá...
(Forrás: Infostart)
--
2020.11.28.
Vidnyánszkyék érvénytelenítik az SZFE idei első félévét a friss kormányrendeletre hivatkozva
A továbbra is fennálló rendkívüli helyzetre tekintettel a tanulmányi kötelezettségek jogszerű teljesítésének feltételei az Egyetemen nem állnak fenn – jelentette ki a Színház- és Filmm...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.28.
Az oktatási ombudsman szerint jogsértő, hogy az SZFE hallgatóit a tanév felfüggesztésével fenyegetik
Aáry-Tamás Lajos vizsgálata szerint az egyetem polgársága igazolta, hogy az oktatás az intézmény falain belül rendben zajlik, így a fenntartónak semmilyen alapja nincsen a tanév akadályoztat...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.28.
Nádudvari Gergely: Digitális oktatás újra: a birodalom visszavág
Ez a különleges helyzet, ahol az évek óta halálba centralizált közoktatást, amiben még a WC-papír vásárlásról sem dönthetett az iskola, nem hogy arról, hogy például melyik könyvből...
(Forrás: telex)
--
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep