Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. december 6. péntek, 10:19

Digitális (tanító-) és tanármesék 2. – Digitális kalandok

2. Az Egri csillagoktól a robotikáig

A digitális kor gyermekeinek motiválásához és a 21. századi kompetenciák átadáshoz szükségesnek éreztem, hogy komplex, tantárgyakat összekapcsoló és azokon átívelő kihívások elé állítsam tanítványaimat és ezáltal magamat is.

Bár a digitális eszközökkel támogatott projekteket inkább éltük meg kalandként, mint fáradságos munkaként, ezért is kapta a szakmai blogom a Digitális kalandozó nevet, ahol rendszeresen bemutatom az általam kidolgozott ötleteket, és azok diákjaim általi megvalósítását. Az előadásomban is ezt szeretném megtenni; az elmúlt 5 év során általános iskolás tanítványaimmal megvalósított munkákból szemezgetve.

A konferencia és a szekció témájához kapcsolódóan a fókuszba kívánom helyezni azt az utat, ahogyan a klasszikus irodalmi művek újszerű feldolgozásától eljutottunk a DST különböző lehetőségein keresztül, illetve a kódoláson át, a robotok irányításával fűszerezett történet-feldolgozáshoz, valamint bemutatni, miként ismerkedhettek meg a tanítványaim egy start up cég működésével, úgy, hogy ez adta a keretét egy nehezen értelmezhető mű megismerésének. Az ún. soft skillek és a digitális írástudás fejlesztésére törekedtem, miközben éppen A Pál utcai fiúk, az Egri csillagok, a Toldi, Az aranyember, vagy éppen a dualizmus korának életmódja, illetve az olümposzi istenek volt a témánk.

Antaliné Miss Lilla Magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és történelem szakos tanár, szakvizsgázott pedagógus, a Microsoft Innovatív Tanári Kar tagja, és képzője, számos digitális módszertani képzés alkotója és a Válj digitális tanárrá most! kiadvány szerzője.

Lilla prezentációja
Lilla blogja a Facebookon

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep