Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. december 6. péntek, 10:19

Digitális (tanító-) és tanármesék 2. – Digitális kalandok

2. Az Egri csillagoktól a robotikáig

A digitális kor gyermekeinek motiválásához és a 21. századi kompetenciák átadáshoz szükségesnek éreztem, hogy komplex, tantárgyakat összekapcsoló és azokon átívelő kihívások elé állítsam tanítványaimat és ezáltal magamat is.

Bár a digitális eszközökkel támogatott projekteket inkább éltük meg kalandként, mint fáradságos munkaként, ezért is kapta a szakmai blogom a Digitális kalandozó nevet, ahol rendszeresen bemutatom az általam kidolgozott ötleteket, és azok diákjaim általi megvalósítását. Az előadásomban is ezt szeretném megtenni; az elmúlt 5 év során általános iskolás tanítványaimmal megvalósított munkákból szemezgetve.

A konferencia és a szekció témájához kapcsolódóan a fókuszba kívánom helyezni azt az utat, ahogyan a klasszikus irodalmi művek újszerű feldolgozásától eljutottunk a DST különböző lehetőségein keresztül, illetve a kódoláson át, a robotok irányításával fűszerezett történet-feldolgozáshoz, valamint bemutatni, miként ismerkedhettek meg a tanítványaim egy start up cég működésével, úgy, hogy ez adta a keretét egy nehezen értelmezhető mű megismerésének. Az ún. soft skillek és a digitális írástudás fejlesztésére törekedtem, miközben éppen A Pál utcai fiúk, az Egri csillagok, a Toldi, Az aranyember, vagy éppen a dualizmus korának életmódja, illetve az olümposzi istenek volt a témánk.

Antaliné Miss Lilla Magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és történelem szakos tanár, szakvizsgázott pedagógus, a Microsoft Innovatív Tanári Kar tagja, és képzője, számos digitális módszertani képzés alkotója és a Válj digitális tanárrá most! kiadvány szerzője.

Lilla prezentációja
Lilla blogja a Facebookon

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.22.
Magyar ezüstérem az első Európai Lány Informatikai Diákolimpián
2021-ben első alkalommal rendezték meg az Európai Lány Informatikai Diákolimpiát (EGOI) Svájcban, amelyen a négyfős magyar csapatból Éles Júlia, a szatmárnémeti Kölcsey Ferenc Főgimná...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
TE ÉSZREVENNÉD A GYEREKEDEN, HA SZEXUÁLIS ERŐSZAK ÁLDOZATÁVÁ VÁLT? VAN TANÁR, AKI IGEN!
Idén a 13 éves kalocsai fiú esetének kapcsán merült fel az iskola és a tanárok szerepe a családon belüli erőszak felfedezésében, az áldozat segítésében. Hogy mi történt? A kamasz tan...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
Nem akar fizetni a tankerület, elbukta a zeneiskola az épületet, amiről lemondott a Freeszfe
Az ügy miatt a Freeszfe-sek lemondtak az épület bérleti jogáról, amit egy új pályázat keretében már a zeneiskola fenntartója, a Belső-Pesti Tankerületi Központ nyert meg. Bár az önkorm...
(Forrás: telex)
--
2021.06.21.
Nem, a gyermek szexuális nevelése nem kizárólag a szülőre tartozik
Mert nem az az elsődleges, hogy mi volt a szülő elgondolása a gyermeke „helyes szexuális neveléséről”, hanem a rá bízott kiskorú fizikai és mentális jólléte. A magyar társadalom tö...
(Forrás: Mérce)
--
2021.06.21.
„Hát jöjjenek rám a rendőrök, ha én beszélgetek a tanítványaimmal arról, hogy szabad egymást szeretni”
A múlt kedden elfogadott törvény többek közt megtiltja, hogy a 18 év alattiak számára „népszerűsítsék” és megjelenítsék a homoszexualitást és a transzneműséget, és az iskolai szexu...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.21.
Ilyen körülmények között csak a legelszántabbak mennek kémiatanárnak
Fontos szót ejteni arról is, hogy a diploma kézhez kapása után a pályakezdő tanárok nagyon változatos körülmények között kezdik meg a munkát. Egy részük elitiskolákba, vagy legalábbis...
(Forrás: 24.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep