Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. december 4. szerda, 8:33

Digitális (tanító-) és tanármesék

1. IKT-val támogatott projektek alsó tagozaton

Az idei konferencia központi témája a digitális tanári életutak. A digitális pedagógia világában tanítványaimmal végigjárt út jól kapcsolódik ehhez. Számos helyen megfordultunk már, hogy bemutassuk projektjeinket, melyeket különböző digitális eszközök segítségével valósítottunk meg az elmúlt években. Természetesen nem ugyanazokról a tanítványokról van szó, hanem sok-sok gyerekről, hiszen kb. 2000 óta tanítok – tanulunk IKT eszközökkel támogatott projektekben a gyerekekkel. A folyamat a PowerPointtal támogatott vetítős segédanyagoktól egészen a robotikáig terjed. Az osztályon belüli együttműködésektől elindulva, az országon belüli testvériskolai kapcsolatok építésén keresztül mára már nemzetközi eTwinning projektekig jutottunk. Mindezt módszertani változásokon keresztül, IKT eszközökkel megtámogatva. Kezdve az e-mail-es kapcsolattartástól, eljutottunk a Skype-os, élő tanulás – tanítási folyamatig.

Ezekben a folyamatokban mindig a projekt az első. Hacsak lehet, a tanulókkal együtt határozzuk meg a témát. Természetesen a célok, feladatok kapcsolódnak az aktuális NAT-hoz és kerettantervekhez. A digitális eszközöket eszközként használjuk, ahol ezek indokoltak. Az eszközök kötődnek a különböző módszerekhez: értékelés (ClassDojo), kérdőív/szummatív értékelés (Microsoft Forms), rendszerezés (Symbaloo), tanulási útvonalak (Learning Path), kiterjesztett osztályterem (Skype), kifordított osztályterem (PowerPoint, YouTube), digitális osztályterem (Microsoft Teams).

Az utóbbi években nagy hangsúly került az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére, a kódolásra. Ez a tevékenység bármely tantárgyba beilleszthető, így, ha csak lehet, tanítványaimmal a magyar nyelv és irodalom tantárgy keretében is kódolunk.

Végzettségem szerint tanító, oktatás informatikus, könyvtár-informatikus, mentor tanár vagyok. Egy 12 évfolyamos gimnáziumban alsó tagozaton tanítok.

Tarné Éder Marianna

Többet is megtudhattok minderről, ha felkeresitek Marianna 2012 óta vezetett blogját.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep