Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. október 28. hétfő, 7:38

1. Különleges gyermekek tehetségfejlesztése az örömpedagógia módszerével

A foglalkozást vezette: Szeverényi Irma
(Zuglói Benedek Elek EGYMI)

A Montessori pedagógia alapjaira épített gyakorlat során a gyermekek egy gondosan előkészített tanulási környezetben végzik tevékenységüket. A nagy reformpedagógus didaktikai eszköztárába adaptált IKT (információs és kommunikációs technológia ) egy saját tanulási útvonalat enged meg a fejlesztés során, amely szabad teret ad kreativitásuknak, s a bennük szunnyadó tehetségnek. Kutatások bizonyítják, hogy a zene transzfer hatása jótékonyan érvényesül más tantárgyak elsajátításánál. Ennek érdekében adaptáltam gyakorlatomba a Dr. Kokas Klára zenepszichológus, Kodály tanítvány zenéből indított módszerét, amely a gyermekek harmonikus személyiségfejlesztését szolgálja. A metodika alkalmazása során nyilvánvalóvá válhat egy-egy gyermek különleges zenei képessége is. Ennek a speciális tehetséggondozásnak gyakorlatát kívánom bemutatni a konferencián egy 25 perces film keretében. A videó felvétel egy Asperger szindrómás kisfiú esetén keresztül érzékelteti, hogy még az oly annyira akadályozott gyermekekben is milyen csodálatos képességek rejlenek. Hangsúlyozottan szükséges az SNI-s, vagyis a sajátos nevelési igényű gyermekek között is azt a fajta pedagógiai gondolkodást, gyakorlatot képviselni, ahol nem a deficitekre, hiányosságokra helyezzük a hangsúlyt, hanem az erősségekre, a gyermekben szunnyadó tehetségre. Ha ilyen értelemben végezzük gyógypedagógiai munkánkat, akkor a sokak által óhajtott sikeres integráció segítői lehetünk. Ugyanis a tehetségcsírák kibontakoztatása révén az akadályokkal teli gyermekek is lehetnek megbecsült, elismert tagjai társadalmunk számára.


Az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című konferenciát a Tehetséghidak Program (TÁMOP 3.4.5–12-2012-0001) finanszírozta.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.09.
Stumpf István: Az SZFE ügye kivétel, egyfajta baleset
Stumpf István szerint, ami a budapesti Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) esetében történt, bizonyos értelemben egyfajta baleset, és reméli, hogy ilyen a többi modellváltó egyetem...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.09.
A tanárok megakadályozhatják a korai iskolanyitást
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint a tanárok meg tudják akadályozni, hogy április 19-én a kormány megnyissa az iskolákat. Mint írták, a korainak tartott nyitást a pedag...
(Forrás: 24.hu)
--
2021.04.09.
Csak írásbeli érettségi lesz
Orbán bejelentette , hogy csak írásbeli érettségik lesznek. A részletszabályokat később teszik közzé. Azt mondta, hogy az írásbeli érettségi azért is fontos, mert ez szerepet játszik...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.04.08.
Válaszolt az érettségizőknek az Oktatási Hivatal
A diákok a rendkívüli körülményekre való tekintettel olyan forgatókönyv nyilvánosságra hozatalát kérik a döntéshozóktól, amely határozott választ ad az érettségizők, tanáraik é...
(Forrás: index)
--
2021.04.08.
Rasszista, homofób, szexista kijelentései miatt panaszoltak be egy szegedi történész oktatót a hallgatói
Az előadás nehezen minősíthető stílusa miatt négy hallgató panaszlevelet írt és küldött el. Az ügy a Juhász Gyula Pedagógusképző Karra került, mert Gulyás Lászlót ezen a karon alkalmazz...
(Forrás: szeged.hu)
--
2021.04.08.
Gulyás: arra kérjük a tanárokat, hogy legyenek tekintettel a leterhelt szülőkre és diákokra
A miniszter szerint az oktatási-nevelési feladatok hatékony ellátása csakis személyes jelenléten keresztül történhet hatékonyan, és a szülőknek rendkívül nagy terhelést jelent a távoktat...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep