Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. október 28. hétfő, 7:38

1. Különleges gyermekek tehetségfejlesztése az örömpedagógia módszerével

A foglalkozást vezette: Szeverényi Irma
(Zuglói Benedek Elek EGYMI)

A Montessori pedagógia alapjaira épített gyakorlat során a gyermekek egy gondosan előkészített tanulási környezetben végzik tevékenységüket. A nagy reformpedagógus didaktikai eszköztárába adaptált IKT (információs és kommunikációs technológia ) egy saját tanulási útvonalat enged meg a fejlesztés során, amely szabad teret ad kreativitásuknak, s a bennük szunnyadó tehetségnek. Kutatások bizonyítják, hogy a zene transzfer hatása jótékonyan érvényesül más tantárgyak elsajátításánál. Ennek érdekében adaptáltam gyakorlatomba a Dr. Kokas Klára zenepszichológus, Kodály tanítvány zenéből indított módszerét, amely a gyermekek harmonikus személyiségfejlesztését szolgálja. A metodika alkalmazása során nyilvánvalóvá válhat egy-egy gyermek különleges zenei képessége is. Ennek a speciális tehetséggondozásnak gyakorlatát kívánom bemutatni a konferencián egy 25 perces film keretében. A videó felvétel egy Asperger szindrómás kisfiú esetén keresztül érzékelteti, hogy még az oly annyira akadályozott gyermekekben is milyen csodálatos képességek rejlenek. Hangsúlyozottan szükséges az SNI-s, vagyis a sajátos nevelési igényű gyermekek között is azt a fajta pedagógiai gondolkodást, gyakorlatot képviselni, ahol nem a deficitekre, hiányosságokra helyezzük a hangsúlyt, hanem az erősségekre, a gyermekben szunnyadó tehetségre. Ha ilyen értelemben végezzük gyógypedagógiai munkánkat, akkor a sokak által óhajtott sikeres integráció segítői lehetünk. Ugyanis a tehetségcsírák kibontakoztatása révén az akadályokkal teli gyermekek is lehetnek megbecsült, elismert tagjai társadalmunk számára.


Az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című konferenciát a Tehetséghidak Program (TÁMOP 3.4.5–12-2012-0001) finanszírozta.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.08.14.
Modellváltás a felsőoktatásban: azt se tudni ló-e vagy szamár
Bár cikkünk apropóját a közelmúlt eseményei adják, jelen írással a Hallgatói Szakszervezet tagjaiként arra vállalkozunk, hogy megvizsgáljuk az alapítványi finanszírozásra történő á...
(Forrás: mérce)
--
2020.08.14.
Éremesőt hozott az online verseny
A kémia továbbra sem tartozik a középiskolások kedvenc tantárgyai közé. A kémiatanári pályát is kevesen választják, ­emiatt a szakma nagy „öregjei” keveseknek tudják átadni tapasztalataikat...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.08.14.
Mérnökök: Elszomorítók az idei felvételi adatok
Rossz trend folytatását mutatják, és az egész magyar gazdaság számára elszomorítók az idei műszaki felsőoktatási felvételik eredményei – közölte az EJMSZ. Egyértelműen látszik, hogy...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.08.14.
Újabb országokban döntöttek a tanévkezdésről
Hamarosan kezdődik a következő tanév, ezért a különböző országok sorra jelentik be a tanévkezdéssel kapcsolatos intézkedéseiket. Már Romániában, Szerbiában és Törökországban is megsz...
(Forrás: eduline)
--
2020.08.14.
Középiskolás fokon sem fog tanulni a nép, mert nem lesz kitől
Nem véletlen, hogy – a sokéves gyakorlattól eltérően – az idén államilag támogatott helyekre is lehet pályázni a felsőoktatási pótfelvételin. Korábban ez szinte lehetetlen volt, csak...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.08.12.
PCR-teszt beiratkozáshoz, kizárólag online vagy csak személyes órák – nagy szórással indulnak az egyetemek ősszel
Eltérő módon készülnek az egyetemek az őszi félévre, több helyen a nagyelőadásokat csak online tartják majd meg. A Semmelweis Egyetem negatív PCR-tesztet vár el az elsősöktől beiratkoz...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep