Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. október 28. hétfő, 7:38

1. Különleges gyermekek tehetségfejlesztése az örömpedagógia módszerével

A foglalkozást vezette: Szeverényi Irma
(Zuglói Benedek Elek EGYMI)

A Montessori pedagógia alapjaira épített gyakorlat során a gyermekek egy gondosan előkészített tanulási környezetben végzik tevékenységüket. A nagy reformpedagógus didaktikai eszköztárába adaptált IKT (információs és kommunikációs technológia ) egy saját tanulási útvonalat enged meg a fejlesztés során, amely szabad teret ad kreativitásuknak, s a bennük szunnyadó tehetségnek. Kutatások bizonyítják, hogy a zene transzfer hatása jótékonyan érvényesül más tantárgyak elsajátításánál. Ennek érdekében adaptáltam gyakorlatomba a Dr. Kokas Klára zenepszichológus, Kodály tanítvány zenéből indított módszerét, amely a gyermekek harmonikus személyiségfejlesztését szolgálja. A metodika alkalmazása során nyilvánvalóvá válhat egy-egy gyermek különleges zenei képessége is. Ennek a speciális tehetséggondozásnak gyakorlatát kívánom bemutatni a konferencián egy 25 perces film keretében. A videó felvétel egy Asperger szindrómás kisfiú esetén keresztül érzékelteti, hogy még az oly annyira akadályozott gyermekekben is milyen csodálatos képességek rejlenek. Hangsúlyozottan szükséges az SNI-s, vagyis a sajátos nevelési igényű gyermekek között is azt a fajta pedagógiai gondolkodást, gyakorlatot képviselni, ahol nem a deficitekre, hiányosságokra helyezzük a hangsúlyt, hanem az erősségekre, a gyermekben szunnyadó tehetségre. Ha ilyen értelemben végezzük gyógypedagógiai munkánkat, akkor a sokak által óhajtott sikeres integráció segítői lehetünk. Ugyanis a tehetségcsírák kibontakoztatása révén az akadályokkal teli gyermekek is lehetnek megbecsült, elismert tagjai társadalmunk számára.


Az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című konferenciát a Tehetséghidak Program (TÁMOP 3.4.5–12-2012-0001) finanszírozta.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.03.17.
Ijesztőnek hat az időzítés, de valójában meddig mehetnek el a tanárok megfigyelésében?
Titkosszolgálati eszközöket is bevet Pintér Sándor az orvosok és a tanárok ellen. Szolidaritás híján az orvosok és a pedagógusok veszíteni fognak a kormánnyal szemben. Pintér Sándor bel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.03.15.
Kiderült, ki fenyegette meg robbantással a zalaegerszegi iskolákat
Elfogtak a rendőrök egy 15 éves diákot, aki a gyanú szerint egy hónap alatt háromszor is bombarobbantással fenyegette meg Zalaegerszeg több oktatási intézményét – közölte a Zala Vármegyei...
(Forrás: Mandiner)
--
2023.03.15.
Már 15 ezer pedagógus véleményezte a teljesítményértékelés új rendszerét
A tárca közleménye szerint az Oktatási Hivatal március 6-án elektronikus úton juttatta el az intézménytípusoknak megfelelő kérdőíveket a pedagógusoknak, a kérdőív kitöltésére tová...
(Forrás: Mandiner)
--
2023.03.14.
A CIVIL KÖZOKTATÁSI PLATFORM A CIVIL SUGÁRÚTON!
Idén lesz 175 éves az 1848-as forradalom és szabadságharc, így 48 órás ünneplésére, emlékezésre, demonstrációra, civil együttlétre hívnak mindenkit a szervezők 2023. március 14–15...
(Forrás: ckpinfo)
--
2023.03.08.
Tari Annamária: a szülő addig óvja a gyerekét az okoseszközöktől, ameddig csak tudja
A legnagyobb feladat az, hogy megmutassuk egy kamasznak, hogy vannak az életnek jó részei, amit kár lenne odadobni – mondta Tari Annamária pszichoanalitikus. Az InfoRádió Aréna című műsor...
(Forrás: Infostart)
--
2023.03.08.
KELL AZ ORSZÁGNAK ENNYI EGYHÁZI ISKOLA?
Amennyiben valóban az egyházi oktatási intézmények túlzott elszaporodására adott válaszféleség lenne a törvénymódosítás, helyes lehet feltenni a kérdést: jól van ez így? Kinek jó...
(Forrás: Szemlélek)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep