Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. február 14. kedd, 20:02

Könyvstaféta

Mi legyen a kötelező olvasmány?

Szülők, iskolák, tanítók, tanárok, mi több, a tágabb közvélemény vissza-visszatérő kérdése, hogy mi legyen a kötelező olvasmány az iskolában. Szokás megfogalmazni a kérdést úgy is, mint a korábban megszokott kötelező olvasmányok kritikáját, és úgy is, mint a nemzeti irodalmi hagyomány fenntartásának programját.

Szándékosan nem akarjuk szembeállítani egymással a „már bevált” és az „alternatív” olvasmányokat, és nem tulajdonítunk az olvasmányválasztásnak kánonképző vagy kultúrpolitikai jelentőséget. Csak arra törekszünk, hogy kihasználjuk azt a lehetőséget, hogy a törvény szerint minden iskola és tanár szakmai szempontok szerint maga választhatja ki az otthoni olvasmányokat. Így érvényesülhetnek olyan szempontok, mint az, hogy milyen a diákok olvasási szintje és olvasási kultúrája, érdeklődése, milyen a diákcsoport összetétele, az iskola környezetében milyen életproblémák merülnek fel, milyen a fiúk és a lányok aránya, a különböző nemzetiségek aránya, a könyvtár ellátottsága, a haladás tempója és sok száz más paraméter. Ahhoz, hogy felelősséggel tudjon mérlegelni és dönteni minden iskola és szakmai munkaközösség, sok-sok könyvet kell ismerni. Könyvstafétánk ehhez kíván segítséget nyújtani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.10.31.
Egy újabb negatív magyar rekord a PISA adatok alapján
A magyar tizenötévesek a legkevésbé befogadók a bevándorlókkal szemben nemzetközi összevetésben – derül ki a 2018-as PISA vizsgálat globális kompetenciákat mérő kérdéseiből. Még...
(Forrás: Kölöknet)
--
2020.10.30.
Béres Cseppet kapnak a pedagógusok
Maruzsa Zoltán úgy fogalmazott: a koronavírus-járvány sokmillió embert veszélyeztető apokalipszis, amely váratlanul érte a világot. Hozzátette: ehhez kellett igazítani az élet minden ter...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.10.30.
Későn derült ki a koronavírus, két és fél órára helyezett karanténba egy gyereket a kormányhivatal
Nincs mese, vagy ez, vagy bezárjuk a sulikat. Azok a megoldások, amelyek eddig az iskolai védekezést jellemezték, mint például a szünetekben a tanteremben maradás már nem elégségesek. És...
(Forrás: Propeller)
--
2020.10.29.
Padláson, büfében, lépcsőkön is tartanak órákat az SZFE-sek
A padlástérben, a büfében, lépcsőkön és az aulában is tartanak órákat a Színház- és Filmművészeti Egyetemen azóta, hogy két hete a hallgatók az egyetem több termének kulcsát magukhoz...
(Forrás: telex)
--
2020.10.29.
A magyar iskolákat sem kímélik a digitális bűnözők
Összesen 27 magyar közoktatási intézmény, közel 2700 végpontjának statisztikái alapján az adatok azt tükrözik, hogy igen komoly veszélynek vannak kitéve az oktatási intézmények háló...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.10.29.
Az egyetemistákat is kirendelték a koronavírus-tesztelésekhez
A Semmelweis Egyetem 120 orvos- és 40 fogorvostan hallgatóját is bevonják a koronavírus-tesztelésbe, áll egy szerdai rektori utasításban. E szerint az operatív törzs a mintavételi kapacitá...
(Forrás: eduline)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep