Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. február 14. kedd, 20:02

Könyvstaféta

Mi legyen a kötelező olvasmány?

Szülők, iskolák, tanítók, tanárok, mi több, a tágabb közvélemény vissza-visszatérő kérdése, hogy mi legyen a kötelező olvasmány az iskolában. Szokás megfogalmazni a kérdést úgy is, mint a korábban megszokott kötelező olvasmányok kritikáját, és úgy is, mint a nemzeti irodalmi hagyomány fenntartásának programját.

Szándékosan nem akarjuk szembeállítani egymással a „már bevált” és az „alternatív” olvasmányokat, és nem tulajdonítunk az olvasmányválasztásnak kánonképző vagy kultúrpolitikai jelentőséget. Csak arra törekszünk, hogy kihasználjuk azt a lehetőséget, hogy a törvény szerint minden iskola és tanár szakmai szempontok szerint maga választhatja ki az otthoni olvasmányokat. Így érvényesülhetnek olyan szempontok, mint az, hogy milyen a diákok olvasási szintje és olvasási kultúrája, érdeklődése, milyen a diákcsoport összetétele, az iskola környezetében milyen életproblémák merülnek fel, milyen a fiúk és a lányok aránya, a különböző nemzetiségek aránya, a könyvtár ellátottsága, a haladás tempója és sok száz más paraméter. Ahhoz, hogy felelősséggel tudjon mérlegelni és dönteni minden iskola és szakmai munkaközösség, sok-sok könyvet kell ismerni. Könyvstafétánk ehhez kíván segítséget nyújtani.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
--
2021.07.21.
Covid-örökség: hogyan tovább, felsőoktatás?
Mindenki máshogy könyvelte el tapasztalatait, a hallgatók Facebook csoportokban és memeoldalakon adtak hangot véleményüknek. A felsőoktatási intézmények belső üléseken vitatták meg a sz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.07.21.
Még egy szám, ami befolyásolja a ponthatárokat: minden, amit a kapacitásról tudni kell
ha a felvehető kapacitásnál többen jelentkeznek egy képzésre, akkor a jelentkezők között rangsorolni kell. Ez pedig azt jelenti, hogy a jogszabályi minimumpontnál - alap- és osztatlan eset...
(Forrás: Eduline)
--
2021.07.21.
Okafogyott kérdésekkel rakta tele a kormány a “gyermekvédelmi” népszavazást
Anépszavazás inkább a jelenleg is zajló nemzeti konzultáció hangulatára hasonlít: értelme nem sok van, politikai haszna – a kormány várakozásai szerint legalábbis – annál több. Az,...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep