Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. február 21. kedd, 21:03
Címkék:

Pénzes Jenő: Olyan, mint a futball –
Nógrádi Gábor: Hogyan neveljünk?

Pénzes Jenő

Gyógypedagógus, magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár. Pályáját 2004-ben az ELTE Bárczi Gusztáv Gyakorló Általános Iskolában kezdte, ma is ott dolgozik, s immáron harmadik éve gyakorlatvezetői feladatokat is ellát. Felső tagozaton magyart és történelmet tanít tanulásban akadályozott diákoknak, illetve logopédiai tagozatos tanulóknak.

A nevelés olyan, mint a futball: mindenki ért hozzá. Vajon tényleg? Mégis hogyan kezdjünk hozzá? Ki legyen a tárgya? Választ ad a kérdésekre Nógrádi Gábor Hogyan neveljünk? című irodalmi görbe tükre a témában. Szívesen ajánlom minden magyartanár kollégám figyelmébe: őszinte és örömteli olvasmány.1

Felső tagozatos, tanulásban akadályozott diákok és logopédiai tagozatos, ép értelmű tanulók körében egyaránt sikert aratott a kötet, ami 65 vidám történetet tartalmaz Cakó Ferenc karikatúráival fűszerezve.

A humoros írások által az olvasó ötleteket kap arra, hogyan próbálhatja meg átalakítani – az elbeszélő megközelítéséből – saját képére az őt körülvevő világot. Természetesen közvetlenül és közvetve rájön arra is, hogy ilyenkor milyen típusú akadályokkal szembesülhet. Különböző témákat jár körül a méltán népszerű kortárs szerző: a családi viszonyokból kiindulva (pl. Hogyan neveljük a nagybácsinkat? Hogyan neveljük a családunkat egészséges életmódra?) az emberi kapcsolatokon át (pl. Hogyan neveljük embertársainkat balesetmentes közlekedésre? Hogyan neveljük a nyári vendégeinket?) az ember közvetlen közelében található tárgyakig (pl. Hogyan neveljük az autónkat? Hogyan neveljük a telefont?).

A cikk folytatása a Meseutca portálján található.

1A szerző honlapján közzéteszi a könyv tartalomjegyzékét, valamint két humoreszkjét is elérhetővé teszi. (letöltés ideje: 2012. január 19.).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep