Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. február 21. kedd, 21:03
Címkék:

Pénzes Jenő: Olyan, mint a futball –
Nógrádi Gábor: Hogyan neveljünk?

Pénzes Jenő

Gyógypedagógus, magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár. Pályáját 2004-ben az ELTE Bárczi Gusztáv Gyakorló Általános Iskolában kezdte, ma is ott dolgozik, s immáron harmadik éve gyakorlatvezetői feladatokat is ellát. Felső tagozaton magyart és történelmet tanít tanulásban akadályozott diákoknak, illetve logopédiai tagozatos tanulóknak.

A nevelés olyan, mint a futball: mindenki ért hozzá. Vajon tényleg? Mégis hogyan kezdjünk hozzá? Ki legyen a tárgya? Választ ad a kérdésekre Nógrádi Gábor Hogyan neveljünk? című irodalmi görbe tükre a témában. Szívesen ajánlom minden magyartanár kollégám figyelmébe: őszinte és örömteli olvasmány.1

Felső tagozatos, tanulásban akadályozott diákok és logopédiai tagozatos, ép értelmű tanulók körében egyaránt sikert aratott a kötet, ami 65 vidám történetet tartalmaz Cakó Ferenc karikatúráival fűszerezve.

A humoros írások által az olvasó ötleteket kap arra, hogyan próbálhatja meg átalakítani – az elbeszélő megközelítéséből – saját képére az őt körülvevő világot. Természetesen közvetlenül és közvetve rájön arra is, hogy ilyenkor milyen típusú akadályokkal szembesülhet. Különböző témákat jár körül a méltán népszerű kortárs szerző: a családi viszonyokból kiindulva (pl. Hogyan neveljük a nagybácsinkat? Hogyan neveljük a családunkat egészséges életmódra?) az emberi kapcsolatokon át (pl. Hogyan neveljük embertársainkat balesetmentes közlekedésre? Hogyan neveljük a nyári vendégeinket?) az ember közvetlen közelében található tárgyakig (pl. Hogyan neveljük az autónkat? Hogyan neveljük a telefont?).

A cikk folytatása a Meseutca portálján található.

1A szerző honlapján közzéteszi a könyv tartalomjegyzékét, valamint két humoreszkjét is elérhetővé teszi. (letöltés ideje: 2012. január 19.).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.09.13.
Balla István: A karanténoktatás legalább megmutatta a szülőknek, mi megy a magyar iskolában
A koronavírus miatt hosszú hónapokra online módra átállított oktatás nagy lehetőség lett volna arra, hogy a kényszerhelyzet miatt az iskola a 21. századba lépjen, ám ezt nem használtuk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.09.13.
A pedagógusok felelősségéről
Spirit rádió Ellenpont c. műsorának linkje, ahol Ercse Kriszta Nagy Erzsivel a pedagógusok felelősségéről, az iskolai erőszakról, a (pedagógiai) lehetőségekről, a társadalmi és a központi...
(Forrás: Spirit FM)
--
2021.09.01.
Diákok százezrei ülnek be ma az iskolapadba
A magyar oktatási rendszerben az alulteljesítő tanulók száma 25 százalék felett van a 15 évesek körében. Egyes kutatások szerint, akik a nemzetközi mérések alapján nem érik el a négyes...
(Forrás: Világgazdaság)
--
2021.09.01.
Fejvesztve menekülnek a tanárok az iskolákból: mutatjuk, mi az oka
Most hivatalosan azért nem kapnak béremelést a pedagógusok, mert a koronavírus-válság miatt a gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé, miközben a gazdaság a vártnál gyorsabban áll talpra...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.08.31.
FELSZÁLLT A FÜST: NINCSEN VESZÉLY, NINCS KORLÁTOZÁS, A MINISZTÉRIUMNAK SEMMI DOLGA 2021-08-31
Bár Maruzsa Zoltán a mai napig nem válaszolt a tanévre való felkészülését firtató kérdéseinkre, a felkészítésre nem panaszkodhatnak az iskolák, óvodák: már a tanévnyitó előtti napon...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.08.31.
Érzékenyítő programja miatt támadják az Illyést – A helyi Fidesz elítéli és megvédi az LMBTQ-lobbitól a budaörsi gyerekeket
2021. június 10-én a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium közösségi oldalán számolt be, hogy több civil szervezet is tartott előadásokat, workshopokat az iskolájukban. Többek között egy transznem...
(Forrás: Budaőrsi Info)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep