Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. december 14. vasárnap, 16:33

MI – Egy ofő naplójából

5. Télapó itt van…

2014. december 5.

Készülnénk a Mikulás délutánra, de ez a nagyszakállú nagyon undok. Hogy csütörtökön mi lesz a puttonyában, azt még hétfőn nem tudhattuk, de az előleg folyamatosan érkezik. 🙁

A múlt hét elején a hét végére halasztott földrajz dolgozat katasztrofális eredményeket hozott. Egy négyes, egy hármas, a többi kettes, de inkább elégtelen. Hm. Biztos, hogy a gyerekek a hülyék? Javítási lehetőséget szerda délutánra kaptak. Ez azt jelenti, hogy a tanulószoba alatt(!!!) egyesével levonulhatnak. Ez is kedvencem, mert a szerencsétlen kölyök 20-40 percet tölthet ott. Ha „szerencséje” van, akkor az igazgató helyettes folyamatosan ügyet intéz telefonon, ezt-azt személyesen, miközben ott ül a kölök és vár. Ha nincs semmi extra, akkor 15-20 percig feleltet, magyaráz a kolléga. Az, hogy közben esetleg egy fél-egész tanszobányi idő megy el, hogy a gyerek másnapra ismét készületlen lesz (megjegyzem földrajzból is), hát azt oldjuk meg a (nem létező) szabadidőnkből. Agyrém!!!! És ez nem egyszeri alkalom, ez a heti rutin! Ilyenkor a kis drágák a hónuk alá veszik az elmaradt tanulnivalót és felviszik a hálóba. Az esti pihenésnek, szórakozásnak lőttek! Képzelhető, a csend, a nyugalom, a tanuláshoz szükséges feltételek megléte!

Ismét elmondtam, szolgáljon tanulságul a dolog. A tanár néni nem fog lacafacázni, nyolcadik év végén, sőt a pótvizsgán is simán buktat. Aki nem akar négyszemközti találkozót, az vagy tanul vagy tanul. Esetleg, ha gondolja, akár tanulhat is.

Biztos ami biztos, megcsináltattam a fiúkkal a technika leckét. Egy sebességváltó fordulatszámát kellett kiszámolni. Tényleg muszáj ezt hetedikben? Már látom a fiaimat a Műegyetem közlekedésgépész szakán, ahol imáikba foglalják Zs. bácsi nevét. Mert ők már hetedikben tanulták!

Túléltük a dolgot, gondoltuk, lazítunk, mert jön a Pocakos nagyszakállú. Biztos, ami biztos, csütörtökre is előírták a tanszobát. Igaz, csak egy órát a kettő helyett. Tehát a menetrend:

Fél 2-ig tanítás, utána ebéd. Ezzel 2-1/4 3 tájban végzünk. Fél 3-tól fél 4-ig tanszoba, négytől érkezik a tesóosztály, valamikor meg a Mikulás is.

Fél óránk maradt volna a teremrendezésre, a felkészülésre. Arra, hogy „főzzünk” is, esélyünk sem volt. Vagy mégis? Úgy döntöttem, hogy a technika órára tanulunk csak. Ma a lányokéra. Az elméletet már tudjuk, a gyakorlatban megnézzük, működik-e az elmélet.

Villámgyors alapanyag vásárlás, és már keverik, gyúrják a kókuszgolyónak valót. Másfél óra alatt kész, még csak háromnegyed 4. Teremrendezés, takarítás, jöhet az aprónép!

Érkeznek is pontban négykor, megilletődve, szokás szerint. Ajándékok kölcsönös átadása, feszültségoldás a harmadikos tanítók által készített almáspitével és az általunk készített kókuszgolyóval. Mire mindenki elégedetten nyög, érkezik a Mikulás. Két krampusz kíséri. Egyikük O.

Nagyszakállú egyenként szólít mindenkit, megdörgi az arra érdemeseket, dícséri azokat, akiket illet. Krampuszok csomagot adnak. O. nem csak szép (még krampuszként is), de bájos és tüneményes is. Pótanyai kebelem már megint büszkeségtől duzzad. Mikulás bácsit megkínáljuk a sütikékkel, elengedjük, mert még van dolga. Mire elmegy, a csomagoknak már csak a romjai bizonyítják, hogy nem virgács érkezett, hanem csoki, mandarin, mogyoró és mindenféle egyéb finomság.

Már a kicsik is hozzák a formájukat, kezdődhet a buli! Óvatosan felajánlom, hogy próbáljuk meg az újságpapír táncot. A hetedik lelkesedik, a törpék lesnek. Gyors szabály ismertetés, a párok már a parketten, újság a talpuk alatt. Zene indul!

Másfél órája nyomják, kacagnak a kicsik, visongva nevetnek a nagylányok, dörmögve röhögnek a fiúk. Nem akarják abbahagyni, pedig muszáj. Az aprók már vacsizni indulnak.

Egy újabb ok a büszkeségre: közösen játszottak, teljesen természetesnek vették, hogy a párok egy kicsi, egy nagy felállásban küzdenek az újságpapír fizikai tulajdonságaival, no meg egymással. Most sem kellett fegyelmezéssel húzni az időt, úgy viselkedtek, ahogy ezt már tőlük megszokhattuk. Mert MI már csak ilyenek vagyunk.

A péntek a szokásos. Megbeszéltük, hogy mi várható a jövő hétre, megküzdöttünk a matek és a nyelvtan házival, majd a hazaindulás előtt az elmaradhatatlan ölelések és pusziosztások következtek.

Még két kemény hét következik, aztán jön a jól megérdemelt szünet.

Forrás: users.atw.hu

Forrás: nlcafe.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep