Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. március 21. hétfő, 5:30

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

54. Márciusi kockárdások

2016. március 10.

Hosszú hónapok óta az első olyan hetünk, amikor – bár még mindig nálunk lakik Van Dógom nevű, holland ismerősünk, – legalább viszonylagos a nyugi, nem kell kapkodni.

Izgulni persze még kell, mert a középiskolák nem sietnek kitenni az ideiglenes rangsort, de úgy szép az élet, ha zajlik. És nálunk mindig zajlik! 🙂

Vége a szóbeliknek, lehet újra a tanulással is foglalkozni. És kell is, mert a szokásos föcin kívül beköszön a német témazáró is. E. néni, aki nem a föci, hanem a némettanár ebben az esetben, úgy döntött, bekeményít. Negyediktől tanítja, de soha nem mondta, hogy a németben egyenes szórend és fordított szórend létezik, sőt! Most elmondta, hogy van ilyen, ha esetleg eddig nem vették volna észre, és ebből lesz a dolgozat. Időben eszmélt, gratulálok! Mindegy, nem számít, van kolléga, aki öt perc alatt megérteti velük, így már nincs is olyan nagy dráma.

A Holokauszt Múzeum munkatársa nagyon szeret bennünket, mert megint jött. Most Radnóti a téma. A szeretet amúgy kölcsönös, mert megint nagyot virít. Kisdedek élvezik az órát, halványan derengeni kezd a már megismert történelmi tényeken alapuló egyéni és csoportos tragédia valósága. Radnóti, Saul fia, megvan az „AHA!” élmény. Alakul… Remélem, olyan mély nyomot hagy, hogy velük, általuk nem ismételheti magát a történelem.

Szerda estére minden eredmény befut. Helye mindenkinek van, kivéve az állam gondoskodását élvező Krisztiánt, akinek nem csak az arca nagy. Ha az egojáról az IQ-jára találna esni, mentőhelikopter kellene az ellátáshoz. Most szembesül először azzal, hogy vannak „objektív” mérések, ahol, ha nem teljesít megfelelő szinten, akkor elbukott. Ahhoz, hogy a vágyott iskolába mehessen, az előtte végzettek felének ki kéne esni. A másik három iskola/tagozat szóba sem jöhet, annyira gyengén teljesített. Mondjuk, a gyermekotthoni nevelője egyszer sem kérdezte meg, hogy mi újság, kell-e segítség, örülnek, hogy van egy hülye, aki helyettük mindent megcsinált. A gyámjával sem mentem sokra, mert akkor találkozott először a gyerekkel, amikor bejött aláírni a papírokat. Akkor már egy hete ő volt az új gyám.

Kristóf, az, akit az utóbbi időben gyakran rángat az élet, ő is elszállt a központival, de nagyon bíztató, hogy minden szóbelije szuperül sikerült. Neki még van sansza, elég jó!

Odettet oda is felvették, amiért 20 fillért nem adtunk volna, Marci már rég tudja, hogy rendben, mert olyan jó eredményt vitt, hogy nem kellett szóbeliznie sem. „Látatlanban” megkapta az érte járó maximális pontot. Somát is sikerül érettségire felkészítő suliba küldeni, pedig a nagyijának meggyőzése nem volt egyszerű mutatvány! De sikerült, ez is, az is! Vannak persze olyanok is, akiket nem az elképzelt iskola várja, de úgy tűnik, hogy mindenkinek jó helye lesz. Katát elkérte anyukája, hogy elmenjenek szóbelizni abba az iskolába, ahol semmi esélye, mert nem írt központit, holott a suli kérte. Szóval, elindult Kata de nem sikerült odaérniük. Miért nem vagyok meglepve?

Csütörtökön reggel arra ébredtem, hogy nincs kockás kokárdánk, pedig pénteken lesz az ünnepély a suliban. Kokárdánk persze van, de 2006 óta csak szalagot tűzök a tündérkéimre is, mert az a kokárda, ami egykor olyan szép jelkép volt, már nem az enyém, nem a mienk.

Elkezdtem keresgélni, ki lehet az, aki hajlandónak mutatkozik 30 darab kockásat gyártani. Azonnali hatállyal, SOS! Persze, megtaláltam! Így aztán csütörtök este 7 órakor már harminc darab kockárda boldog tulajdonosa voltam. És milyen jó, hogy ennyit rendeltem! Több kolléga is ráugrott, boldogan tűzte ki és viseli majd a 15-i tüntetésen is. De ezt megelőzően még pénteken délben a nyolcadik talpig kockárdában ünnepelt. Büszke vagyok rájuk, mert megbeszéltük: nem kötelező, aki nem akarja, az kap hagyományos, nemzeti színűt. De mindenki bekockásodott.

Négy nap, sulimentesen. Remélem, pihenni fognak. Rájuk fér. Ránk fér.

Azért az edzettségemet is segítik fenntartani. Kedden reggel elmentem Kristóf anyuval a szállóra. Vittük az orvosi papírokat, de persze, mivel szegény embert az ág is húzza, szombaton sikeresen elhagyta az összes iratát és pénzét, így újabb kihívásnak néztünk elébe. A személyiről volt fénymásolat, mert a GYÁO-ba az kellett, ez némileg megkönnyítette a helyzetet. A szálló vezetője nagyon rugalmas volt, mindezek ellenére fogadta anyát. Amikor azt hittük, ez rendben, akkor kiderült, hogy vár bennünket a Dankó utca, ahol azt ellenőrzik, van-e lakótárs a fejbőrön, a hajban. Rohanás a Dankóba, mert még fél óránk van, hogy odaérjünk, aztán majd rohanás vissza a szállóra. Nekem délben nőnapi köszöntés a suliban. És bár én nem vagyok egy nemzetközi nő, azért illene megjelennem. De anya ügye eggyel fontosabb. Fél egyre értünk vissza a szállóra, már igazolással a „tisztaságról”, de még hátra volt egy közel órányi adminisztrációs projekt. Ezt ki kellett hagynom, mert fél kettőkor más a kisdedekkel kell lennem. Gyors bemutatkozás az ottani szociális munkásnak, anyától könnyes búcsú, rohanás a suliba. Célfotóval, pontban fél kettőkor érkezés.


Talpig kockárdában

2 üzenet

  1. Zsuzsi szerint:

    Szia! Sziasztok! Lehet tudni, hogy miért szakadt meg ez a nagyon érdekes, hasznos sorozat? Köszönöm a választ előre is. 🙂

  2. OFOE szerint:

    Kedves Zsuzsi! A szerző sűrű elfoglaltsága miatt még nem írta meg a záró részeket. De nagyon ígéri. Jól esik, hogy hiányolod. Remélem, nemsokára módod/módunk lesz olvasni

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.12.
Horn Gábor: Az erősek, a bosszúállók, a kicsinyesek világa
A vasalódeszkás tanár esete is mutatja, hogy a NER oktatáspolitikája megalázza, elsöpri, kiiktatja azt, aki bárhogyan is eltér a sorvezetőtől. Ráadásul az ellenállásnak legjobb szándé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.11.
Pygmalion-effektus vagy fejlesztés? Adalékok és értelmezési lehetőségek az iskolarendszer alulteljesítésének és méltányossági mutatóinak összefüggésrendszerében. Asztalos György írása
Jelen dolgozat egy konkrét, mégis tipikusnak tekinthető intézmény országos kompetenciamérési eredményeire épülő esettanulmány. Ugyanakkor segédletnek is felfogható, ha valaki saját iskol...
(Forrás: tani-tani online)
--
2020.07.11.
A BM, az Emmi és az ORFK sem adott választ arra, hogy valós-e az iskolaőrök véletlenül kiderült fizetése
A kormány az iskolai erőszak megfékezésére bevezeti az iskolaőrséget, amely külön rendészeti szervként jön létre, az őrök pedig gázspray-t, rendőrbotot és bilincset is használhatnak...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.07.10.
Maruzsa: Sikeres volt az idei tanév, hatalmasat csökkent a bukások száma
Sikeresnek értékelte a koronavírus-járvány miatt tantermen kívüli, digitális munkarendben befejezett elmúlt tanév lezárását a köznevelésért felelős államtitkár csütörtökön sajtó...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.09.
SZAKKÉPZÉS – TE MÁR MEGKAPTAD A VÉGKIELÉGÍTÉSEDET?
Mivel a továbbfoglalkoztatást nem vállaló közalkalmazottak jogviszonya 2020. július 1. napjával, automatikusan megszűnik, így a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.07.09.
Klebelsberg Központ: álhír, hogy fejenként 1000 forintos jutalmat kaptak a pedagógusok, mert az intézmények 1000/fő pluszjuttatást kaptak
Fejenként kerek ezer forinttal honorálta pedagógusai egy jelentősebb csoportját a veszprémi tankerület pedagógusnap alkalmából, szemléztük mi is tegnap a magyarnarancs.hu cikkét. Bár a Narancs...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep