Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. december 22. hétfő, 15:30

MI – Egy ofő naplójából

6. Kis karácsony, nagy karácsony…1.0

2014. december 12.

A héten már muszáj lesz az iskolai karácsonyi műsorral kicsit intenzívebben foglalkozni. Ebben az évben a felsősök nyerték ennek lehetőségét, Z. bácsi bevállalta.

A projekt alapja a „Légy jó…” Z. bácsi hetek óta készíti a fotókat, filmrészleteket, keresi és megtalálja a megfelelő effekteket, vágja… Zs. néni gyúrja a dalt a nyolcadikos K.-nal, aki szólót fog énekelni, természetesen élőben.

A témaválasztás oka nem más, mint az, hogy egy kollégiumban játszódik a történet. És mint tudjuk, mi is kolesz vagyunk. A kiragadott részlet pedig a lutrival kapcsolatos történések.

Szerepek kiosztva, próbálkozunk a szöveg tanulásával. Nem egyszerű mutatvány, mert a délelőtti órákra készülni kell, szabadidőnk – mint azt már az előzőekben jeleztem is – szinte semmi. Estére már minden gyerek hullafáradt, inkább valamiféle szórakozásra vágyna, nem szövegtanulásra. A próbák az osztályteremben kezdődnek. Egy darabig ez oké, de a terem mérete, arányai persze köszönő viszonyban sincsenek az előadás helyszínével, a tornateremmel. Oda bejutni? Délelőtt órák vannak, délután sportkörök és külsős sport. A külsősök ideje szent és sérthetetlen, mert azért fizetnek. Marad a kora dálutáni egy-egy óra a saját programjaink terhére, majd este 7-től egy-másfél óra. Nem tudom, van hírértéke annak, hogy este hétkor már mennyire használhatatlanok a kölykök? Ráadásul ebből az amúgy is kevéske időből 20-20 perc elmegy arra, hogy a mobil kisszínpadot előszedjük, összerakjuk, majd a végén szétszedjük, visszavigyük. Hangosítás beszerelése, majd leszerelése, kellékek sétáltatása… Na, mindegy, ez van, ezzel kell beérnünk!

Misi egy szőke, kékszemű, halkszavú negyedikes. A narrátor és a földrajz tanár nyolcadikos. A többi szereplő pedig a hetedikes kis drágák közül nyolc. Az egyik középiskolás is vállalta a közreműködést.

Ha valami csoda folytán mégis sikerül megtanulni a szöveget, nna akkor, óriási durranás lesz ebből, akárki meglássa! ☺ (Ígérem, nyilvánosság képesség esetén felteszem majd a felvétel linkjét.)

Gyűrjük a dolgot, még minden nehézség ellenére élvezik a próbákat. Sok időnk nincs, mert jövő héten szerdán ősbemutató. 🙂

Közben azért időnként csinálunk mást is. Például tanulunk, mert a számonkéréseket azért nem ússzuk meg. Újabb és újabb megrendítő erejű gyomrosok érkeznek, ahogy haladunk előre a tananyagban. Szinte mindegy, hogy melyikről beszélünk. Elképesztő mennyiségű és minőségű „tudományt” kéne elsajátítani.

A heti kedvenc: magyar irodalom, Arany János. Oldalakon keresztül nyomja a tudnivalókat a könyv. Van ott minden. Petőfival való barátság, Őszikék, munkahelyek, és sok-sok „fontos” dolog. Csupa olyan, és főleg úgy, hogy még véletlenül se keltse fel a gyerekek érdeklődését. Az oldal tetején két mondatban az életrajzi adatok.

Házi feladat: írj Arany életéről vázlatot! Jaaaaaaaaaaaaaaaajjjjjjj!!!! A mi gyerekeink, akik mindenféle diszekkel küzdenek! Olvassanak el úgy 8-10 oldalt, hogy abból használható vázlat legyen! Ááááááááááááá!!!!! Persze, kiírhatják a fejezetcímeket is, de az nem vázlat! Az tartalomjegyzék.

Értem én a kollégámat, aki nem mellesleg az ofő is. A félév lezárásakor elmegy babázni. Az a legnagyobb gondja, hogy mit fog szólni az utódja. Attól szorong, hogy mindent muszáj kinyomni a kölykökből, mert az új majd azt gondolja, hogy ő nem tanított rendesen. És képtelen vagyok elhitetni vele, hogy az új ember tudni fogja, hogy a mi gyerekeink döntő többsége nem problémamentes. Minden igyekezetem ellenére hajthatatlan! Így aztán abban a három osztályban, ahol ő tanít, most beledöglünk a tananyag elsajátításába! És ez három tárgyat is érint: irodalom, nyelvtan, töri.

A magyarul alig beszélő M. se panaszkodhat! A magyar órákat a másodikosoknál tölti. A kolléganőm pedig egy varázsló! Csodát képes tenni úgy, hogy közben persze a saját (baromi nehéz) osztályát is tanítja. Legutóbb a sarkvidékek földrajzát sikerült megtanulnia M-nek. G. néni iszonyú mennyiségű időt, energiát, szakmaiságot tesz ebbe a dologba! Nincs ötletem, hogyan tudnánk ezt meghálálni neki. És az eredmény? A földrajzszakos fanyalog. Mert ő látja, hogy mennyi munka van emögött, de M. nem érti a kérdéseit, nem tudja visszaadni a tanultakat. Mi vaaaaaaaaaaaan????

Állítólag kapunk mindenféle tankönyveket, olyanokat, amiket kifejezetten a kínai gyerekeknek találtak ki. Azoknak, akik valamikor Magyarországra jöttek, tankötelesek, de nem beszélik a nyelvet. Kíváncsi vagyok, mit szólnak majd a kollégák, ha más tankönyvből kell számonkérni M-t. Gondolom, majd morognak! Pedig a differenciálás nem új találmány!

Azért ezt a hetet is túléltük! A jövő hét megint drámai lesz, de aztán jön a szünet!

Szóval, a jövő hét menetrendje:

Hétfő, kedd: próba, próba, aztán még egy kevés próba. És bónuszként még mindig csak a próba. És amikor nem próbálunk, akkor tanulunk, mert ugye nem a karácsonyi műsorért járunk iskolába. Szóval, okosodunk is.

Kedden két próba között osztálykarácsony, szerdán iskolai karácsony, ősbemutató, csütörtökön az a már többször emlegetett „Angyalkák karácsonya”, pénteken még egy technika dolgozat a fiúknak (csak azért, hogy érezzék a törődést), majd ebéd után kitör a téli szünet.

DZS

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.06.06.
Benyújtja a Belügyminisztérium a pedagógus státusztörvény tervezetét a parlament elé
Hónapok óta tüntetnek a tervezet ellen a diákok és a tanárok is. Ha elfogadják a törvénytervezetet, akkor a fenntartó belenézhet a tanárok munkahelyi számítógépébe, táblagépébe, de...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.06.06.
Az egyetemi modellváltást levezénylő Stumpf István belebukott a rektorválasztásba a Tokaj-Hegyalja Egyetemen
Stumpf - aki a kuratórium elnöke, korábbi kancelláriaminiszter, volt alkotmánybíró, de ami még érdekesebb, a felsőoktatási modellváltással és az új fenntartói modell működésével kapcsolatos...
(Forrás: 444.hu)
--
2023.06.06.
A magyar tanárok sokkal jobb fizetés kapnak a határon túl
A pedagógusbérek régiós összehasonlítása nem könnyű feladat: mindegyik országban próbáltuk a magyar Pedagógus I-nek megfelelő kategóriát használni, és az egyetemi végzettségű, magasabb...
(Forrás: g7)
--
2023.06.05.
Radó Péter: Az iskolák és a szülők közötti problematikus kapcsolatról
Az elmúlt évtizedbea miénknél kevésbé elmaradott országokban intenzív gondolkodás zajlott arról, hogy a jövőben milyen irányba fejlődnek majd az oktatás kormányzásának rendszerei. Az...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2023.06.04.
Ideje átgondolni a pályaválasztást: a mesterséges intelligencia arannyal kövezi ki a karrierutakat
A mesterséges intelligencia viharos gyorsasággal írja át a munka világát, több millió munkahelyet szüntet meg, viszont kutatók szerint legalább ennyi új munkalehetőséget teremt. Szakért...
(Forrás: Index)
--
2023.06.03.
A köznevelési államtitkár megállapította, hogy a holnap iskolája nem lehet olyan, mint a tegnapi
Maruzsa Zoltán elmondta, hogy a magyar köznevelés 11 935 helyszínen zajlik, és 1,5 millió óvodást és tanulót szolgál ki. Hozzátette: éppen tíz éve vette át az állam e hatalmas intézm...
(Forrás: Hírklikk)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep