Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. december 22. hétfő, 15:30

MI – Egy ofő naplójából

6. Kis karácsony, nagy karácsony…1.0

2014. december 12.

A héten már muszáj lesz az iskolai karácsonyi műsorral kicsit intenzívebben foglalkozni. Ebben az évben a felsősök nyerték ennek lehetőségét, Z. bácsi bevállalta.

A projekt alapja a „Légy jó…” Z. bácsi hetek óta készíti a fotókat, filmrészleteket, keresi és megtalálja a megfelelő effekteket, vágja… Zs. néni gyúrja a dalt a nyolcadikos K.-nal, aki szólót fog énekelni, természetesen élőben.

A témaválasztás oka nem más, mint az, hogy egy kollégiumban játszódik a történet. És mint tudjuk, mi is kolesz vagyunk. A kiragadott részlet pedig a lutrival kapcsolatos történések.

Szerepek kiosztva, próbálkozunk a szöveg tanulásával. Nem egyszerű mutatvány, mert a délelőtti órákra készülni kell, szabadidőnk – mint azt már az előzőekben jeleztem is – szinte semmi. Estére már minden gyerek hullafáradt, inkább valamiféle szórakozásra vágyna, nem szövegtanulásra. A próbák az osztályteremben kezdődnek. Egy darabig ez oké, de a terem mérete, arányai persze köszönő viszonyban sincsenek az előadás helyszínével, a tornateremmel. Oda bejutni? Délelőtt órák vannak, délután sportkörök és külsős sport. A külsősök ideje szent és sérthetetlen, mert azért fizetnek. Marad a kora dálutáni egy-egy óra a saját programjaink terhére, majd este 7-től egy-másfél óra. Nem tudom, van hírértéke annak, hogy este hétkor már mennyire használhatatlanok a kölykök? Ráadásul ebből az amúgy is kevéske időből 20-20 perc elmegy arra, hogy a mobil kisszínpadot előszedjük, összerakjuk, majd a végén szétszedjük, visszavigyük. Hangosítás beszerelése, majd leszerelése, kellékek sétáltatása… Na, mindegy, ez van, ezzel kell beérnünk!

Misi egy szőke, kékszemű, halkszavú negyedikes. A narrátor és a földrajz tanár nyolcadikos. A többi szereplő pedig a hetedikes kis drágák közül nyolc. Az egyik középiskolás is vállalta a közreműködést.

Ha valami csoda folytán mégis sikerül megtanulni a szöveget, nna akkor, óriási durranás lesz ebből, akárki meglássa! ☺ (Ígérem, nyilvánosság képesség esetén felteszem majd a felvétel linkjét.)

Gyűrjük a dolgot, még minden nehézség ellenére élvezik a próbákat. Sok időnk nincs, mert jövő héten szerdán ősbemutató. 🙂

Közben azért időnként csinálunk mást is. Például tanulunk, mert a számonkéréseket azért nem ússzuk meg. Újabb és újabb megrendítő erejű gyomrosok érkeznek, ahogy haladunk előre a tananyagban. Szinte mindegy, hogy melyikről beszélünk. Elképesztő mennyiségű és minőségű „tudományt” kéne elsajátítani.

A heti kedvenc: magyar irodalom, Arany János. Oldalakon keresztül nyomja a tudnivalókat a könyv. Van ott minden. Petőfival való barátság, Őszikék, munkahelyek, és sok-sok „fontos” dolog. Csupa olyan, és főleg úgy, hogy még véletlenül se keltse fel a gyerekek érdeklődését. Az oldal tetején két mondatban az életrajzi adatok.

Házi feladat: írj Arany életéről vázlatot! Jaaaaaaaaaaaaaaaajjjjjjj!!!! A mi gyerekeink, akik mindenféle diszekkel küzdenek! Olvassanak el úgy 8-10 oldalt, hogy abból használható vázlat legyen! Ááááááááááááá!!!!! Persze, kiírhatják a fejezetcímeket is, de az nem vázlat! Az tartalomjegyzék.

Értem én a kollégámat, aki nem mellesleg az ofő is. A félév lezárásakor elmegy babázni. Az a legnagyobb gondja, hogy mit fog szólni az utódja. Attól szorong, hogy mindent muszáj kinyomni a kölykökből, mert az új majd azt gondolja, hogy ő nem tanított rendesen. És képtelen vagyok elhitetni vele, hogy az új ember tudni fogja, hogy a mi gyerekeink döntő többsége nem problémamentes. Minden igyekezetem ellenére hajthatatlan! Így aztán abban a három osztályban, ahol ő tanít, most beledöglünk a tananyag elsajátításába! És ez három tárgyat is érint: irodalom, nyelvtan, töri.

A magyarul alig beszélő M. se panaszkodhat! A magyar órákat a másodikosoknál tölti. A kolléganőm pedig egy varázsló! Csodát képes tenni úgy, hogy közben persze a saját (baromi nehéz) osztályát is tanítja. Legutóbb a sarkvidékek földrajzát sikerült megtanulnia M-nek. G. néni iszonyú mennyiségű időt, energiát, szakmaiságot tesz ebbe a dologba! Nincs ötletem, hogyan tudnánk ezt meghálálni neki. És az eredmény? A földrajzszakos fanyalog. Mert ő látja, hogy mennyi munka van emögött, de M. nem érti a kérdéseit, nem tudja visszaadni a tanultakat. Mi vaaaaaaaaaaaan????

Állítólag kapunk mindenféle tankönyveket, olyanokat, amiket kifejezetten a kínai gyerekeknek találtak ki. Azoknak, akik valamikor Magyarországra jöttek, tankötelesek, de nem beszélik a nyelvet. Kíváncsi vagyok, mit szólnak majd a kollégák, ha más tankönyvből kell számonkérni M-t. Gondolom, majd morognak! Pedig a differenciálás nem új találmány!

Azért ezt a hetet is túléltük! A jövő hét megint drámai lesz, de aztán jön a szünet!

Szóval, a jövő hét menetrendje:

Hétfő, kedd: próba, próba, aztán még egy kevés próba. És bónuszként még mindig csak a próba. És amikor nem próbálunk, akkor tanulunk, mert ugye nem a karácsonyi műsorért járunk iskolába. Szóval, okosodunk is.

Kedden két próba között osztálykarácsony, szerdán iskolai karácsony, ősbemutató, csütörtökön az a már többször emlegetett „Angyalkák karácsonya”, pénteken még egy technika dolgozat a fiúknak (csak azért, hogy érezzék a törődést), majd ebéd után kitör a téli szünet.

DZS

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.08.08.
Egész karokat szervezhetnek ki a szegedi egyetemből
2020. július 1-ével hat magyarországi egyetemet adott át az állam egy szándékosan erre a célra létrehozott vagyonkezelő alapnak. A Miskolci Egyetem, a Moholy-Nagy László Művészeti Egyetem...
(Forrás: szegeder)
--
2020.08.08.
Kréta és gumibot – Stefanik Krisztina pszichológus: Gyermeki agresszióra agresszióval felelni erkölcsi csőd
Gyülekeznek a frissen kiképzett iskolaőrök. Szeptembertől – ha lesz tanévkezdés – több száz iskolában, tanintézetben gumibottal, spray-vel felszerelt „rendügyi szakemberek” vigyáznak...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.08.08.
Száz izgalmas magyar pedagógiai programot gyűjtöttek össze, hogy ne kelljen keresgélned
Második éve gyűjti az Edisonplatform azokat a Magyarországon elérhető innovatív pedagógiai programokat, amelyek elsősorban az általános iskolás korú gyerekeket és szüleiket célozzák meg...
(Forrás: Qubit)
--
2020.08.08.
Sikeres a tíz napja elindított játékos ismeretterjesztő program
Július 28-án indult útjára a #maradjitthon kampányhoz csatlakozva a Vakációzzunk a múzeumokkal! virtuális múzeumpedagógiai mozgalom, mely hazánk négy legnagyobb tavát mutatja be főként...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.08.08.
Óriási nyereményakciót hirdet pedagógusoknak az Emmi: akár elismerő oklevelet is nyerhetnek
A minisztérium pályázatot hirdetett „EMMI tanmenet pályázat 2020” címmel, amire várják a „legeredetibb, a tanulók fejlődését szolgáló” és a központi tartalomszabályozókkal ö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.08.08.
Megint új diákhitelt vezetnek be Magyarországon
A felnőttképzés és a szakképzés megújításának újabb lépéseként a Kormány a két évtizedes múltra visszatekintő, nemzetközi szinten is elismert magyar diákhitelezés kibővítésér...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep