Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. január 12. hétfő, 14:49

MI – Egy ofő naplójából

BÚÉK!!!

2015. január 9.

Nem tudom, ki hogy van ezzel a téli szünet nevű dologgal, de én úgy elfáradtam! Vagy ünnep vagy hétvége. A konyhából ki se jöttem! Én nem vagyok egy konyhatündér, az tuti, kevés ennél nagyobb büntetést tudok elképzelni, mint hogy egész nap főzőcskézhessek. Már alig vártam, hogy kezdődjön a suli és végre kipihenhessem magam. 😛

Éééééééééés eljött ez a nap is. Megyek be, a kollégák totálkárosak. Részint nehéz visszarázódni a dolgos hétköznapokba, részint a gyerekek viselkedésén is érződik, hogy a többségük nehéz 16 napon van túl. 🙁

Nem számít, én szeretem a kihívásokat!

Megérkezés az osztályba. Csendben, a helyükön ülve várnak. Mikor belépek, köszönnek, majd jön a szokásos üdvözlés: ölelések, puszik. Mosolygósak, helyesek. Láthatóan örülnek, hogy újra együtt vagyunk, ami persze nem jelenti azt, hogy nem bírtak volna ki még néhány hét pihit. Azért van, akinek megváltás, hogy bejöhetett, mert újra jól fog tudni lakni.

Szüneti élménybeszámolók következnek. Ami szomorú, de kevéssé meglepő, hogy a karácsonyi családi programról többek nem mondanak semmit. A szilveszterről szívesebben beszélnek. Kiderül, alig van néhány olyan kisded, aki nem ivott alkoholt. A beszámolók szerint legalább nem rúgtak be. Legalább ennek örüljünk. A fő baj persze nem az, hogy ittak, hiszen a többségük már elmúlt 14-15 éves. Ebben a korban a bulihoz ez is hozzá tartozik, ha tetszik, ha nem. Még az sem elviselhetetlen dráma, ha a szülők tudtával és beleegyezésével egy pohár pezsgővel koccintanak. De hogy a kedves szülő pálinkával kínálja a kölyköt… Hát ez bizony már nálam is kiveri a biztosítékot!

Újra(!!!) megbeszéljük, miért is nem kéne pálinkázni (semmiképp) ennyi idős korban.

Az is kiderül, hogy az idén már nem petárdáztak. Néhányuk engedélyezett tűzijátékkal múlatta az időt. Ez rendben.

Hihetetlen, de mintha nem is egy kéthetes szünet után érkeztek volna vissza. Minden megy a szokott békében, nyugalomban. Nekem tetszik.

Azért hátradőlni nincs idő. Dolgozat, dolgozat, megint dolgozat. És hogy nehogy unatkozzunk, újabb dolgozat. Zárni kell a félévet. A szóbeli számonkérés mennyisége konvergál a nullához. (Esetleg a versek.)

A párizsi túszdráma, pontosabban az azzal kapcsolatos reakciók megdöbbentettek. Nagyon. Ezért úgy gondoltam, a felnövekvő nemzedékkel muszáj erről beszélni. Mivel híreket nem olvasnak, híradót nem néznek, zanzásítva elmondtam nekik mi is történt. Próbáltam magyarázni, hogy lehet ízléstelen, gyomorforgató, megalázó, bármilyen… És akkor megszólalt O. „De azért embert ölni nem kell!” O. 15 éves és érzi. A felnőttek, szokás szerint – döntő többségükben sajnos – az áldozatokat hibáztatják. Az én kis drágáim lefagytak ettől a történettől. Én meg a lelkem mélyén örültem, mert ezek szerint akármilyen vadócok, akármilyen borzadályos kiskamaszok, vannak érzelmeik. Mély, emberi érzelmeik.

Szerencsére volt más is. Egy születésnapos. Az egyik szünetben vilámgyorsan felírták a köszöntést a táblára. L. nagyon meghatódott. Én is, mert maszek akció volt, nem szóltam, ők érezték úgy, hogy ezt meg kell csnálniuk.

Jó lett volna főzőcskézni egy közöst, de a félévi diliház mindent visz. A közös főzőcskét is. Nem baj, még egy hét horror, de utána hawaii. Bepótoljuk!

A szusszanásnyi szünetekben azért nem felejtjük el, hogy a jövő héten el szeretnénk köszönni az ofőtől. Megy babázni.

Szupertitkos akció, lesz minden: ajándék, terített asztalka mindenféle finomsággal, kölyökpezsgő – reményeim szerint – pezsgős pohárból, kedves szavak, minden, ami egy ilyen örömteli eseményhez dukál. 🙂

DZS

Utóirat: az oly sokat emlegetett karácsonyi műsor itt látható:


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.12.
Horn Gábor: Az erősek, a bosszúállók, a kicsinyesek világa
A vasalódeszkás tanár esete is mutatja, hogy a NER oktatáspolitikája megalázza, elsöpri, kiiktatja azt, aki bárhogyan is eltér a sorvezetőtől. Ráadásul az ellenállásnak legjobb szándé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.11.
Pygmalion-effektus vagy fejlesztés? Adalékok és értelmezési lehetőségek az iskolarendszer alulteljesítésének és méltányossági mutatóinak összefüggésrendszerében. Asztalos György írása
Jelen dolgozat egy konkrét, mégis tipikusnak tekinthető intézmény országos kompetenciamérési eredményeire épülő esettanulmány. Ugyanakkor segédletnek is felfogható, ha valaki saját iskol...
(Forrás: tani-tani online)
--
2020.07.11.
A BM, az Emmi és az ORFK sem adott választ arra, hogy valós-e az iskolaőrök véletlenül kiderült fizetése
A kormány az iskolai erőszak megfékezésére bevezeti az iskolaőrséget, amely külön rendészeti szervként jön létre, az őrök pedig gázspray-t, rendőrbotot és bilincset is használhatnak...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.07.10.
Maruzsa: Sikeres volt az idei tanév, hatalmasat csökkent a bukások száma
Sikeresnek értékelte a koronavírus-járvány miatt tantermen kívüli, digitális munkarendben befejezett elmúlt tanév lezárását a köznevelésért felelős államtitkár csütörtökön sajtó...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.09.
SZAKKÉPZÉS – TE MÁR MEGKAPTAD A VÉGKIELÉGÍTÉSEDET?
Mivel a továbbfoglalkoztatást nem vállaló közalkalmazottak jogviszonya 2020. július 1. napjával, automatikusan megszűnik, így a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.07.09.
Klebelsberg Központ: álhír, hogy fejenként 1000 forintos jutalmat kaptak a pedagógusok, mert az intézmények 1000/fő pluszjuttatást kaptak
Fejenként kerek ezer forinttal honorálta pedagógusai egy jelentősebb csoportját a veszprémi tankerület pedagógusnap alkalmából, szemléztük mi is tegnap a magyarnarancs.hu cikkét. Bár a Narancs...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep