Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. február 21. kedd, 21:03
Címkék:

Pénzes Jenő: Olyan, mint a futball –
Nógrádi Gábor: Hogyan neveljünk?

Pénzes Jenő

Gyógypedagógus, magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár. Pályáját 2004-ben az ELTE Bárczi Gusztáv Gyakorló Általános Iskolában kezdte, ma is ott dolgozik, s immáron harmadik éve gyakorlatvezetői feladatokat is ellát. Felső tagozaton magyart és történelmet tanít tanulásban akadályozott diákoknak, illetve logopédiai tagozatos tanulóknak.

A nevelés olyan, mint a futball: mindenki ért hozzá. Vajon tényleg? Mégis hogyan kezdjünk hozzá? Ki legyen a tárgya? Választ ad a kérdésekre Nógrádi Gábor Hogyan neveljünk? című irodalmi görbe tükre a témában. Szívesen ajánlom minden magyartanár kollégám figyelmébe: őszinte és örömteli olvasmány.1

Felső tagozatos, tanulásban akadályozott diákok és logopédiai tagozatos, ép értelmű tanulók körében egyaránt sikert aratott a kötet, ami 65 vidám történetet tartalmaz Cakó Ferenc karikatúráival fűszerezve.

A humoros írások által az olvasó ötleteket kap arra, hogyan próbálhatja meg átalakítani – az elbeszélő megközelítéséből – saját képére az őt körülvevő világot. Természetesen közvetlenül és közvetve rájön arra is, hogy ilyenkor milyen típusú akadályokkal szembesülhet. Különböző témákat jár körül a méltán népszerű kortárs szerző: a családi viszonyokból kiindulva (pl. Hogyan neveljük a nagybácsinkat? Hogyan neveljük a családunkat egészséges életmódra?) az emberi kapcsolatokon át (pl. Hogyan neveljük embertársainkat balesetmentes közlekedésre? Hogyan neveljük a nyári vendégeinket?) az ember közvetlen közelében található tárgyakig (pl. Hogyan neveljük az autónkat? Hogyan neveljük a telefont?).

A cikk folytatása a Meseutca portálján található.

1A szerző honlapján közzéteszi a könyv tartalomjegyzékét, valamint két humoreszkjét is elérhetővé teszi. (letöltés ideje: 2012. január 19.).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep