Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. január 2. csütörtök, 17:53

OFOE – 2013

Elbúcsúztattunk egy nehéz és eseménydús évet, itt van tehát a hagyományos számvetés ideje. Ezért tekintem át, hogy miként tükröződnek az egyesületi honlapon az elmúlt esztendő eseményei, problémái, gondolatébresztő kérdései. Tematikus rendbe szedtem a tartalmakat, mivel így talán jobban áttekinthető, mintha csupán a kronológiát venném alapul.

Ez a lista csupán a viszonylag széles érdeklődést kiváltó írásokat tartalmazza. A válogatásnál figyelembe vettem a honlapon megjelenő lájkolások, valamint az egyesület Facebook oldalán mérhető érdeklődés nagyságát. Remélem, semmi fontosat nem hagytam ki. A jövő terveiről később adunk majd tájékoztatást.

A pedagógia napi gyakorlata

Egy pofon története (a szemtől szembe módszer alkalmazása a gyakorlatban)

A Waldorf pedagógia időszerűsége (interjú Beöthy Hannával a Pesthidegkuti Waldorf Iskola pedagógusával)

Földes Petra: Mit kell tudni az életpályamodellről?

Erkölcstanítás a gyakorlatban. Beszélgetés Török Ildikóval.

Bukdácsoló esélyegyenlőség

L. Ritók Nóra Esélyegyenlőségi naplójának 8 fejezete jelent meg idén a honlapunkon (36-43. rész)

Decemberben indult új sorozatunkban (Széllel szemben) a szakiskolák nevelési problémái kerülnek napirendre. Eddig három rész jelent meg.

Digitális pedagógia

Digitális nemzedék Ez történt a Digitális nemzedék konferencián (1-4.)

Műveltség és tudásépítés a digitális korban (kerekasztal-beszélgetés 1-3.)

Digitális_de_generáció 2.0, tanulmánykötet, Underground Kiadó

Ez történt a Digitális pedagógus konferencián (1-3.)

Tehetséggondozás (országos konferencia)

Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek. Gyorsjelentés a konferenciáról és műhelybemutatók (1-11.) (A sorozat zárása már 2014-ben történik majd Gyarmathy Éva tanulmányával.)

Kapcsolat a szülőkkel

Virtuális szülői értekezletek (1-5.)

Mit old meg az egymásra mutogatás? (Online kérdőív a szülők és pedagógusok kommunikációjáról)

Értjük egymást? Értsük egymást! Konferencia megnyitó. (A Kölöknettel és a Tárki Tudokkal végzett kutatás eredményeinek értékelése és közzététele a következő év feladata lesz.)

Állandó OFOE programok

A Hajónapló 2013 évi eseményei

Beszélgetés az online generációról (vendég: Gyarmathy Éva)

Beszélgetés a játékpedagógiáról (vendég: Jesztl József)

Tárgy, tantárgy, műtárgy. Beszélgetés a múzeumpedagógiáról (vendégek: Joó Emese és Széni Katalin)

Felnőtt témák az ifjúsági irodalomban (vendégek: Boronkai Szabolcs és Fenyő D. György)

Neveljük-e az olvasót? (vendég: Pásztor Csörgei Andrea)

OFOE filmklub

Az OFOE Filmklubban 2014-ben látott filmek közük a következő három váltotta ki a legélénkebb visszhangot:

Lazhar tanár úr

Beszélnünk kell Kevinről

A vadászat

Reflexiók a közoktatáspolitika aktuális eseményeire

Földes Petra: Ki kezd ki????

Nyílt levél a HÍR TV-nek és Hoffmann Rózsának

A pécsi pedagógusok nyílt levele a köznevelési államtitkárságnak

Fóti Péter – Miskolczi Zsuzsanna: Egy film tanulságai, avagy az iskolai demokrácia minimuma

Szekszárdi Júlia

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.02.07.
Intenzív szülősködés: a gyerekek nem lesznek boldogabbak tőle, az egyenlőtlenségeket viszont biztosan fenntartja
A gyereknevelés a 21. században nem magánügy, hanem képzett szakemberek felügyeletére bízott társadalmi tényező. És bár a gyereknevelés pszichologizálása már a 19. század végén elkezd...
(Forrás: Qubit)
--
2023.02.07.
Óriási érzelmi és anyagi terhet ró a családokra az intenzív gyereknevelés, de ha nem tesznek meg mindent a gyerekük jövőjéért, senki más nem fog
A gyerekközpontúsággal is összeköthető, hogy a gyerek jövője, sorsa ennyire fontos lett. A neoliberális szemléletben ez egyfajta befektetés is az államok részéről, hogy később minél...
(Forrás: Népszava)
--
2023.02.07.
Tiltakozások a közoktatásban: honnan jövünk, merre tartunk?
Ha még sokáig tiltakozunk, megoldhatjuk a közoktatás problémáit? Miért nem sikerült eddig elérni a céljainkat, és mit csinálhatnánk másképp? Sokan keressük a választ ezekre a kérdésekre...
(Forrás: Szülői Hang)
--
2023.02.07.
Setényi János: nem kerülhető el a falusi iskolák összevonása
Falusi kisiskolák helyett járásközponti intézmények kellenének, az iskolák élére pedig menedzser típusú igazgatók – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Setényi János. A Mathias...
(Forrás: Infostart)
--
2023.02.06.
Gloviczki Zoltán: Remélem, a közoktatás összeomlik, mert akkor újra kell épülnie
A fizetés rendezése a nulladik feltétel ahhoz, hogy bármi történjen a közoktatásban, és mielőbb észre kell venni, hogy a mesterséges intelligencia fejlődése közben a pedagógus nem arra...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.02.04.
Tátrai Annamária: Szerintem a közmunka is megbélyegző
Az, ha a családfőnek alacsony az iskolai végzettsége, már több is egyszerű szegénységi kockázatnál, csapdahelyzet, amely igen, újratermeli önmagát a gyerekek esetében. Mindez párosul azzal...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep