Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. január 2. csütörtök, 17:53

OFOE – 2013

Elbúcsúztattunk egy nehéz és eseménydús évet, itt van tehát a hagyományos számvetés ideje. Ezért tekintem át, hogy miként tükröződnek az egyesületi honlapon az elmúlt esztendő eseményei, problémái, gondolatébresztő kérdései. Tematikus rendbe szedtem a tartalmakat, mivel így talán jobban áttekinthető, mintha csupán a kronológiát venném alapul.

Ez a lista csupán a viszonylag széles érdeklődést kiváltó írásokat tartalmazza. A válogatásnál figyelembe vettem a honlapon megjelenő lájkolások, valamint az egyesület Facebook oldalán mérhető érdeklődés nagyságát. Remélem, semmi fontosat nem hagytam ki. A jövő terveiről később adunk majd tájékoztatást.

A pedagógia napi gyakorlata

Egy pofon története (a szemtől szembe módszer alkalmazása a gyakorlatban)

A Waldorf pedagógia időszerűsége (interjú Beöthy Hannával a Pesthidegkuti Waldorf Iskola pedagógusával)

Földes Petra: Mit kell tudni az életpályamodellről?

Erkölcstanítás a gyakorlatban. Beszélgetés Török Ildikóval.

Bukdácsoló esélyegyenlőség

L. Ritók Nóra Esélyegyenlőségi naplójának 8 fejezete jelent meg idén a honlapunkon (36-43. rész)

Decemberben indult új sorozatunkban (Széllel szemben) a szakiskolák nevelési problémái kerülnek napirendre. Eddig három rész jelent meg.

Digitális pedagógia

Digitális nemzedék Ez történt a Digitális nemzedék konferencián (1-4.)

Műveltség és tudásépítés a digitális korban (kerekasztal-beszélgetés 1-3.)

Digitális_de_generáció 2.0, tanulmánykötet, Underground Kiadó

Ez történt a Digitális pedagógus konferencián (1-3.)

Tehetséggondozás (országos konferencia)

Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek. Gyorsjelentés a konferenciáról és műhelybemutatók (1-11.) (A sorozat zárása már 2014-ben történik majd Gyarmathy Éva tanulmányával.)

Kapcsolat a szülőkkel

Virtuális szülői értekezletek (1-5.)

Mit old meg az egymásra mutogatás? (Online kérdőív a szülők és pedagógusok kommunikációjáról)

Értjük egymást? Értsük egymást! Konferencia megnyitó. (A Kölöknettel és a Tárki Tudokkal végzett kutatás eredményeinek értékelése és közzététele a következő év feladata lesz.)

Állandó OFOE programok

A Hajónapló 2013 évi eseményei

Beszélgetés az online generációról (vendég: Gyarmathy Éva)

Beszélgetés a játékpedagógiáról (vendég: Jesztl József)

Tárgy, tantárgy, műtárgy. Beszélgetés a múzeumpedagógiáról (vendégek: Joó Emese és Széni Katalin)

Felnőtt témák az ifjúsági irodalomban (vendégek: Boronkai Szabolcs és Fenyő D. György)

Neveljük-e az olvasót? (vendég: Pásztor Csörgei Andrea)

OFOE filmklub

Az OFOE Filmklubban 2014-ben látott filmek közük a következő három váltotta ki a legélénkebb visszhangot:

Lazhar tanár úr

Beszélnünk kell Kevinről

A vadászat

Reflexiók a közoktatáspolitika aktuális eseményeire

Földes Petra: Ki kezd ki????

Nyílt levél a HÍR TV-nek és Hoffmann Rózsának

A pécsi pedagógusok nyílt levele a köznevelési államtitkárságnak

Fóti Péter – Miskolczi Zsuzsanna: Egy film tanulságai, avagy az iskolai demokrácia minimuma

Szekszárdi Júlia

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep