Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. január 2. csütörtök, 17:53

OFOE – 2013

Elbúcsúztattunk egy nehéz és eseménydús évet, itt van tehát a hagyományos számvetés ideje. Ezért tekintem át, hogy miként tükröződnek az egyesületi honlapon az elmúlt esztendő eseményei, problémái, gondolatébresztő kérdései. Tematikus rendbe szedtem a tartalmakat, mivel így talán jobban áttekinthető, mintha csupán a kronológiát venném alapul.

Ez a lista csupán a viszonylag széles érdeklődést kiváltó írásokat tartalmazza. A válogatásnál figyelembe vettem a honlapon megjelenő lájkolások, valamint az egyesület Facebook oldalán mérhető érdeklődés nagyságát. Remélem, semmi fontosat nem hagytam ki. A jövő terveiről később adunk majd tájékoztatást.

A pedagógia napi gyakorlata

Egy pofon története (a szemtől szembe módszer alkalmazása a gyakorlatban)

A Waldorf pedagógia időszerűsége (interjú Beöthy Hannával a Pesthidegkuti Waldorf Iskola pedagógusával)

Földes Petra: Mit kell tudni az életpályamodellről?

Erkölcstanítás a gyakorlatban. Beszélgetés Török Ildikóval.

Bukdácsoló esélyegyenlőség

L. Ritók Nóra Esélyegyenlőségi naplójának 8 fejezete jelent meg idén a honlapunkon (36-43. rész)

Decemberben indult új sorozatunkban (Széllel szemben) a szakiskolák nevelési problémái kerülnek napirendre. Eddig három rész jelent meg.

Digitális pedagógia

Digitális nemzedék Ez történt a Digitális nemzedék konferencián (1-4.)

Műveltség és tudásépítés a digitális korban (kerekasztal-beszélgetés 1-3.)

Digitális_de_generáció 2.0, tanulmánykötet, Underground Kiadó

Ez történt a Digitális pedagógus konferencián (1-3.)

Tehetséggondozás (országos konferencia)

Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek. Gyorsjelentés a konferenciáról és műhelybemutatók (1-11.) (A sorozat zárása már 2014-ben történik majd Gyarmathy Éva tanulmányával.)

Kapcsolat a szülőkkel

Virtuális szülői értekezletek (1-5.)

Mit old meg az egymásra mutogatás? (Online kérdőív a szülők és pedagógusok kommunikációjáról)

Értjük egymást? Értsük egymást! Konferencia megnyitó. (A Kölöknettel és a Tárki Tudokkal végzett kutatás eredményeinek értékelése és közzététele a következő év feladata lesz.)

Állandó OFOE programok

A Hajónapló 2013 évi eseményei

Beszélgetés az online generációról (vendég: Gyarmathy Éva)

Beszélgetés a játékpedagógiáról (vendég: Jesztl József)

Tárgy, tantárgy, műtárgy. Beszélgetés a múzeumpedagógiáról (vendégek: Joó Emese és Széni Katalin)

Felnőtt témák az ifjúsági irodalomban (vendégek: Boronkai Szabolcs és Fenyő D. György)

Neveljük-e az olvasót? (vendég: Pásztor Csörgei Andrea)

OFOE filmklub

Az OFOE Filmklubban 2014-ben látott filmek közük a következő három váltotta ki a legélénkebb visszhangot:

Lazhar tanár úr

Beszélnünk kell Kevinről

A vadászat

Reflexiók a közoktatáspolitika aktuális eseményeire

Földes Petra: Ki kezd ki????

Nyílt levél a HÍR TV-nek és Hoffmann Rózsának

A pécsi pedagógusok nyílt levele a köznevelési államtitkárságnak

Fóti Péter – Miskolczi Zsuzsanna: Egy film tanulságai, avagy az iskolai demokrácia minimuma

Szekszárdi Júlia

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep