Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2017. május 25. csütörtök, 8:09

Neked mindegy? Nekem nem!

11. Nyuszikákat tenyésztünk

Arról a problémáról, amit az okoz, hogy a 6 és 8 osztályos középiskolákba negyedik vagy hatodik évfolyam után felvételiznek a gyerekek, keveset szoktak beszélni. Azok, akik ebben az életkorban kiválóan teljesítenek, a nyuszikák – s ez különösen érvényes a fiúkra. A normális, kreatív, teremtőképes fiúk ekkor személyiségfejlődésük zavaros, szétesett részét élik, és egyáltalán nem motiváltak a szívós, rendszeres, kitartó tanulásra. Ez azt jelenti, hogy ettől a ponttól kezdve determinált az életpályája. Az elit gimnáziumokba bekerülő gyerekek továbblépnek az egyetemekre, ahol ők kapják majd a tehetséggondozó, emelt szintű kurzusokat és a szakkollégiumokat – ami azt jelenti, hogy jól teljesítő nyuszikákat tenyésztünk, különösen a fiúk esetében.

A legértékesebb, kreatív srácok gyakorlatilag kimaradnak a rendszerből vagy a futottak még kategóriába kerülnek. Egy fiúnak általában 16 éves kora körül kezd megjönni az esze. Érettségi előtt szokták összekapni magukat, és ez teljesen egészséges. Mint ahogy az is, hogy az ötödik osztálytól a hetedikig nem tud elszámolni azzal, hogy mivel foglalkozott. Ezt a szülők úgy érzékelik, hogy feküdt az ágyon és zenét hallgatott éveken át. Vagy a gépe előtt ült. De ez nem igaz, mert akkor érnek meg benne bizonyos dolgok.

Az elit iskolákban tenyésztett nyuszikák nem fognak innovatív startup-okat létrehozni. Inkább elmennek Ausztriába egy jól fizető biztos állásba, amiből Magyarországnak sok haszna nincs. Vagy megszállják az államigazgatást, ahol sok pénzt akarnak keresni. Ez egy becsülendő, katonai fegyelemmel működő szektor, ahol utasításokat kell végrehajtani. De hiányzik az a „félanarchista kreatív tenyészet”, amelyik a modern 21. századi gazdaságot előre mozdítja. Ez nagyon nagy probléma, aminek az árát később fogja megfizetni a magyar gazdaság.

Setényi János gondolatait kiemelte és összegezte: Gönczöl Enikő
A Gazdaság TV Ezeregy sebből vérzik a magyar közoktatás című 2017. januári felvétele itt nézhető meg.

Kinek jó ez? Mit és hogyan kellene változtatni?

Kiknek és miért jó, hogy a magyar oktatási rendszerben a 4 osztályos mellett 6 és 8 osztályos gimnáziumok is működnek? És kik azok, akik számára ez biztosan nem jó?

Véleményed szerint hány éves korukig kellene egységes intézménytípusban tartani a gyerekeket? Hol van az a pont, amikor már minden gyerek számára az a legjobb, ha képességei és érdeklődése szerint, más-más speciális iskolatípusba kerül?

Vajon lehet-e jól kezelni egy intézményen belül azt a tényt, hogy a gyerekek nem azonos tempóban érnek? S ha igen, hogyan?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.08.05.
A Klebelsbeg Központ elnöke szerint nem kell minden iskolába külön kémiatanár
Interjút adott a Magyar Nemzetnek Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke, aki többek között a tanárképzés átalakításának terveiről is beszélt. A Népszava arról írt korábban,...
(Forrás: 24.hu)
--
2021.08.05.
Hajnal Gabriella: Nagyon bízom benne, hogy végre visszaáll a rend
2022-től sokkal gyakorlatiasabbá és vonzóbbá válik a tanárképzés, a hallgatók már a tanulmányaik kezdetétől fogva minden tanévben kötelezően a terepen lesznek, és alaposabban felkész...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.08.05.
Az igazság ügyének szentelve – Az egri Eszterházy Károly Katolikus Egyetem alapító díszünnepsége
„Az egyetemek jövője valójában Magyarország jövője. A magyar felsőoktatás fejlesztése, megújítása nemzetstratégiai kérdés. Cél, hogy a fiatalok versenyképes tudásra tegyenek szert...
(Forrás: Magyar Kurír)
--
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep