Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
?>
2017. június 4. vasárnap, 7:40

Neked mindegy? Nekem nem!

12. A gyerekek ne elszenvedői legyenek az oktatásnak!

Az AKG várhatóan 2018 őszén induló általános iskolája leginkább magabiztosságot, tájékozódási képességet, információszerzési és –szűrési képességet, valamint szociális intelligenciát és együttműködésre való képességet szeretne kialakítani leendő diákjaiban.

Terveik szerint az iskolában nem lesznek osztályok. Az évfolyamonkénti 48 diák 6 pedagógushoz tartozik majd. Úgy, hogy bár mindenki több gyereket tanít, közvetlenül 8 tanulóért lesz felelős. Nekik segít abban, hogy megtalálják saját tanulási útjaikat. Nem lesznek hagyományos osztálytermek sem. Az évfolyamok egy-egy „lakást” kapnak, amelyben lesz közös tér, konyha és kisebb kuckók is. S a berendezés lehetővé teszi, hogy az aktuális igények szerint időről időre át tudják majd alaktani a tereket. Nem lesz központi tanterv sem. Az iskolaalapítók nem tantárgyakban gondolkodnak, hanem témakörökben, témahetekben, játék alapú foglalkozásokban és projektekben. Fontosnak tartják, hogy a gyerekek ne elszenvedői, hanem kíváncsiságuk által vezérelt aktív résztvevői legyenek az oktatásnak.

Hagyományos tanítási órákat sem terveznek. Rugalmas hosszúságú idősávok állnak majd rendelkezésre az egyes tevékenységekhez, s az is változó lesz, hogy melyik sáv programjában milyen bontásban vesznek részt a gyerekek. Lehet, hogy a reggeli első sávban saját 8-as csoportjukban az alapkészségekkel foglalkoznak majd. Utána jöhet egy olyan sáv, amikor más összetételben mozgásos játékok segítségével oldanak meg feladatokat, majd következhet a közös ebéd és a pihenő. Délután pedig a művészetek és különféle projektek. Házi feladat sem lesz, viszont a tervek szerint az iskola egészének lesznek 6-8 hetet átfogó témái, s minden diák abba kapcsolódhat be, amelyik leginkább érdekli őt. Közben pedig más évfolyamok tagjaival működik majd együtt.

Niedermüller Anna gondolatait kiemelte és összefoglalta: Gönczöl Enikő
A Koncz Andrea által 2017 januárjában készített interjú teljes szövege itt olvasható.

Megvalósítható ez egy átlagos magyar iskolában?

Mi értelme lehet annak, ha a tanulás helyszíne egy lakáshoz hasonlít? Vajon megszervezhető-e a gyerekek eredményes tanulása egy ilyen megváltozott környezetben?

El tudod-e képzelni, hogy az egyes tanulási szakaszok különböző létszámú csoportokban valósulnak meg? Olykor egész kis csoportokban, máskor meg szokatlanul nagy számban foglalkoztatva a gyerekeket?

Vajon milyen következményekkel jár, ha egy iskola nem használ központi tantervet? Ha nem a hagyományos tantárgyi és tanórai keretekben tanít? Ha nincs házi feladat? Eredményesebb lesz-e ettől a tanulás? Milyen csapdák rejlenek e hagyományostól eltérő megoldásokban?

Szerinted lehetnek a gyerekeknek egymástól eltérő tanulási útjai egyazon iskolán belül? Ha igen, milyen feltételek szükségesek hozzá?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
--
2023.07.15.
A státusztörvény miatt elhagyja a tanári pályát Jocó bácsi, az ország kedvelt pedagógusa
Elhagyja a tanári pályát Balatoni József, vagy ahogy mindenki ismeri, Jocó bácsi. A közel százezer követővel bíró pedagógus úgy fogalmazott, „a lelkem egy darabja most kicsit belehal ebbe...
(Forrás: Index)
--
2023.07.09.
Kiválóan fejlesztő általános iskolák. Asztalos György írása
Egy intézmény akkor kerül fel a kiválóan teljesítők listájára, ha az elmúlt öt kompetenciamérésen legalább egyszer a „sárga pont” felette van a „kék vonalnak”. Vagyis a gyerekek...
(Forrás: tani-tani online)
--
2023.07.09.
Pedagógusoknak, rendőröknek ad havi 150 ezres albérlet-támogatást Terézváros
Három éven át havi bruttó 150 ezer forintos albérlet-támogatást nyújt 18 olyan munkavállalónak Terézváros, akik az állami szférában dolgoznak nehéz körülmények között, ezzel is pr...
(Forrás: Telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep