|
Sajtófigyelő
2023.06.06. Benyújtja a Belügyminisztérium a pedagógus státusztörvény tervezetét a parlament elé Hónapok óta tüntetnek a tervezet ellen a diákok és a tanárok is. Ha elfogadják a törvénytervezetet, akkor a fenntartó belenézhet a tanárok munkahelyi számítógépébe, táblagépébe, de... (Forrás: hvg.hu) --
2023.06.06. Az egyetemi modellváltást levezénylő Stumpf István belebukott a rektorválasztásba a Tokaj-Hegyalja Egyetemen Stumpf - aki a kuratórium elnöke, korábbi kancelláriaminiszter, volt alkotmánybíró, de ami még érdekesebb, a felsőoktatási modellváltással és az új fenntartói modell működésével kapcsolatos... (Forrás: 444.hu) --
2023.06.06. A magyar tanárok sokkal jobb fizetés kapnak a határon túl A pedagógusbérek régiós összehasonlítása nem könnyű feladat: mindegyik országban próbáltuk a magyar Pedagógus I-nek megfelelő kategóriát használni, és az egyetemi végzettségű, magasabb... (Forrás: g7) --
2023.06.05. Radó Péter: Az iskolák és a szülők közötti problematikus kapcsolatról Az elmúlt évtizedbea miénknél kevésbé elmaradott országokban intenzív gondolkodás zajlott arról, hogy a jövőben milyen irányba fejlődnek majd az oktatás kormányzásának rendszerei. Az... (Forrás: portfolio.hu) --
2023.06.04. Ideje átgondolni a pályaválasztást: a mesterséges intelligencia arannyal kövezi ki a karrierutakat A mesterséges intelligencia viharos gyorsasággal írja át a munka világát, több millió munkahelyet szüntet meg, viszont kutatók szerint legalább ennyi új munkalehetőséget teremt. Szakért... (Forrás: Index) --
2023.06.03. A köznevelési államtitkár megállapította, hogy a holnap iskolája nem lehet olyan, mint a tegnapi Maruzsa Zoltán elmondta, hogy a magyar köznevelés 11 935 helyszínen zajlik, és 1,5 millió óvodást és tanulót szolgál ki. Hozzátette: éppen tíz éve vette át az állam e hatalmas intézm... (Forrás: Hírklikk) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Nóra, itt megtalálod: http://www.eduline.hu/kozoktatas/ 20101122_hoffmann_rozsa_interju.aspx
Elolvastam. A rövidebb, és a hosszabb változatot is. A cikkíró szerintem is inkább irónikusan használta a fogalmat. De ettől függetlenül a helyzet kétségbeejtő. És még ezt is próbálják a jótékony köntösbe bújtatva, hogy jobb lesz a szülőnek, mert nem kell utaznia…
Az is eszembe jutott, hogy fog majd ezzel a csodás elképzeléssel színelni az óvodák-iskolák települési létszámbiznisze…Ahogy visszatartanak, vagy küldenek attól függően, hogy jön ki az éppen megfelelő létszám az első osztályban. Tegnap is néztem két aprót: ikrek. Az egyik 9 kg, a másik 10 volt szeptemberben, most sem hiszem, hogy több. Hatévesek, de jöttek, mert jönniük kellett, felsőbb érdekek miatt. Ezeket vajon hogy kezeli majd ez a "mindig a gyerek érdekeit szem előtt tartó" rendszer. Feltehetően életszerűbb lesz így látni a gyerekeket, otthon. Persze, egy cseppet sem illetődnek majd meg, mikor a csöppnyi szobába bemegy az a pár szakember. Biztosan tele lesznek bizalommal. És vajon megjelenik a busz a gazdagoknál is? Mert problémás gyerek ott is van…Elképzelem a diagnosztikai buszt a Rózsadombon….
És még sok bajom van a törvénytervezettel. De gondolom, nem vagyok egyedül. Mit gondoltok, hány olyan szember lehetett abban a titokzatos tervezet előkészítő csoportban, akik láttak már HHH, vagy SNI gyereket? Úgy érzem, ezek az elgondolások olyan emberektől származnak, akiket bizonyára a jó szándék vezényel, de szívesen kivinném őket egy-egy élelmiszerosztásra, vagy ahhoz a családhoz, ahol épp most derült ki a 14 éves lány előrehaladott terhessége. Az apára több tippje is van. Vagy ahová most sikerült kerti wc-t vinnünk. Mert eddig nem volt a hétgyerekes családnál. Ahol a víz sincs bevezetve. Ahol nemrég sikerült visszakapcsoltatnunk a villanyt…Jajj, nem ragozom. Úgy is értitek, miről van szó. Ti értitek.
De már ez is jó a mai világban. Hogy legalább mi értjük egymást.
Nóra! Értjük! Itt ezen a szinten igen:
Nincs új a nap alatt! Te is tudod a létszámmal már régóta, a normatívával (SNI – Zöldbéka után) jó pár éve játszanak a fejünk fölött. A gyermek mindenek felett való érdeke, már az első képviselő-testületi üléseken megbukott, amikor költségvetési rendeletalkotáskor meghatározták a következő tanév indítható pedagógus létszámát és utána az indítható osztályok számát. A társulások korában meg ez már könyékből ment: először lecsökkentették a következő tanév pedagógus-létszámát, majd amikor szólt a közig hivatal, hogy a társult önkormányzatoknak is kell a beleegyezésük (határozatuk) a leépítéshez: senki, de senki a testületek tagjai közül meg nem kérdezte, hogy kik ők? csak a kezüket emelték föl azokra a pedagógusokra, akik egy fél évvel még hozzájuk tartoztak. (igazgató is ült közöttük) Lesz tanulószoba, napközi, iskolaotthon minden iskolában? Hurrá? És melyik költségvetési sor szól erről a költségvetési rendeletben majd a költségvetési törvény alapján, amit mindjárt elfogadnak?
Mennyit jelent időben az e-onnál a villany visszakapcsoltatása? minimum félév! Addig a feladott házi feladatot napközi, tanulószoba, sőt asztal és szék nélkül négy óra után sötétben, hogyan is oldja meg a gyermek, szülői segítséggel. A szülő partner: hallgattam ezt 1999-től, sőt: ébresszem rá, hogy szülő!
Élelmiszer osztás, ruha-játék adomány, karácsonyi betlehemezés a faluban. Igen, miért is mondom én ezeket, velük vagyok!
A 20 éves lányom utazott a vonaton Budapesttől Tiszafüredig, egy nagy számú cigány család körül ürült ki a vagon, azt vette észre, hogy a laptopjával és a családdal egyedül maradt a kocsiban. El kezdett játszani, majd a gyermekek köré gyűltek, majd az apuka és az anyuka is mögé könyökölt a háttámlán: mindent megtudott az esküvőjükről, a halott siratásról, az elhálásról. Anya csak Ennyi! gesztus kellett: egy játék a gépen: és kommunikáltunk. Megkérdezték búcsúzóul: a férje a cigány? Öreg és régi gyógypedagógus barátném Tiszaburáról, rég nyugdíjas. Még mindig aktív, utazó gyógypedagógus, járja a megye településeinek iskoláit. Miért is van még mindig rá szükség? Ki fog tanítani ebben a foglalkoztatási formában? Ezekben az osztályokban? Hol van ennyi képzett gyp-s? Vagy csak valakinek az iránymutatásával végzik az eddigi pedagógusok az osztályokban a munkát? Akkor? Mit is fogunk elérni?
"És az eszement gyűlölet"
Jééé, csak nem őt is megszivatták annakidején? Isten hozott a klubban!