|
Sajtófigyelő
2023.01.31. „A tankerületekhez hasonlóan a szakképzési centrumok is próbálják fékezni a sztrájkot” - Több helyen egész napos munkabeszüntetésre készülnek a tanárok Kedd délelőtt a PDSZ és több más ágazati érdekképviselet (köztisztviselők, kormánytisztviselők, védőnők, rendvédelmi és szociális dolgozók) vezetői közös sajtótájékoztatót tartanak... (Forrás: Népszava) --
2023.01.31. A kormány már nem beszél a pedagógussztrájk jogszerűtlenségéről, csak várja, hogy kifulladjon Maruzsa Zoltán közoktatásért felelős belügyi államtitkár persze már jó előre figyelmeztette a szakszervezeteket, hogy fokozottan oda fognak figyelni, minden a pedagógusokra vonatkozó új „... (Forrás: Mérce) --
2023.01.31. Jó választás lehet a technikum és a szakképző Növekszik a technikumok és a szakképző intézmények népszerűség és színvonala – fejtette ki lapunk kérdésére Pölöskei Gáborné szakképzésért felelős helyettes államtitkár. A du... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.01.31. „A tankerületekhez hasonlóan a szakképzési centrumok is próbálják fékezni a sztrájkot” - Több helyen egész napos munkabeszüntetésre készülnek a tanárok Kedd délelőtt a PDSZ és több más ágazati érdekképviselet (köztisztviselők, kormánytisztviselők, védőnők, rendvédelmi és szociális dolgozók) vezetői közös sajtótájékoztatót tartanak... (Forrás: Népszava) --
2023.01.31. Évek óta nem nyelvvizsgáztak olyan kevesen, mint tavaly - az amnesztia újabb pofon volt a nyelviskoláknak Kevesebb mint 83 ezren nyelvvizsgáztak tavaly, közülük ráadásul csak 60 ezren szerezték meg a bizonyítványt - derül ki a friss adatokból. A 2020-as negatív rekord óta nem emelkedett 90 ezer... (Forrás: Eduline) --
2023.01.30. Egyházi iskolai tanár: „Köreinkben soha nem volt ekkora az elkeseredés” Az egyházi iskolákban tanító tanárok egy része pár év alatt radikalizálódott, magárahagyatottságot és dühöt érez, állítja Posta István, a budapesti Piarista Gimnázium magyar és filoz... (Forrás: válasz online) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
szerintem tegeződhetnénk-mondja jenő, nekem- hisz oly rég ismerjük egymást- mégis más a szó, na! nincs jelentősége a nagybetűnek a mondat elejének, hisz az élet egy folyamat, nem is tudjuk, honnan nézzük az elejét. Egy kávé? – kérdi, már gőzölög az arcom előtt. visszautasítani illetlenség, gondolom magamban végig. Befogadtak, ismét. 2004 óta fogott magánnyugdíj-pénztári egyenleg értesítő, hozam szociális segélyből, közfoglalkoztatott bérből, stb.- mi jár? Bankos, családgondozó, szociális munkás, közfoglalkoztatatottak jogsegélye, már minden vagyok. egyszerre, a másodperc töredéke alatt tudj válaszolni életet, mindennapi életet meghatározó, pénzbeli portfóliókra. Kommunikálok, alapértelmezetten, alfában. Próbálom omegáig eljuttatni. Olyan ez, mint a logika diszjunktív szillogizmusa. gondolkodási műveletek nyüvése általános szinten. Kis magyar-mélyszegény-halmozottan hátrányos helyzetű rapszódia.
Igen, Csilla, próbálunk mindent, a helyzet pedig napról napra érzékelhetően romlik. Tegnap a villanykikapcsolások, majd a víz, ma a behajtócégek kérlelhetetlen saját szabályai. Keresem a logikát, az emberséget, a kiszámíthatóságot, de nincs, csak a bizonytalanságot, és az elkeseredettséget tapasztalom. Tapintható feszültséget a patikában, ahol nem tudják kiváltani a gyerekek gyógyszerét.
Már mindenkiben ellenséget látnak, az orvosban, ha nem gyógyul a gyerek, de legfőképp ma a polgármesterekben, akik nem adnak elég embernek közmunkát…Annyit érzékelnek a dolgokból, amennyit a bőrükön tapasztalnak. Közben pedig a döntéshozók a saját, mondjuk 10 évvel ezelőtti tapasztalatukból és sztereotípiáikból kreálnak szabályokat, ami szerintük majd utat mutat…de lesz e aki végigmegy ezen az úton?
A "legviccesebb" behajtás a csatorna hozzájárulási díj, környezetkárosítás címén, ott ahol vezetékes víz sincs csak közkút, sőt a kukadíj, lakossági hulladék szállítás a térségi hulladék lerakóba. Szerződés szerint a ház kapujából elszállítandó. Ám nem hogy út, járda sincs a kanyargós, sártengerben. Szerződés szerint a cég alkalmazottja viszi a kapu elől. melyik jogcímen támadjam meg a végrehajtást, az inkasszót a lakossági folyószámlára: mélyszegénység miatt negyedévente nem tud 5200 Ft-ot fizetni a szemétért, vagy hogy a szolgáltató cég alkalmazottja nem megy be egy kétéltű járművel (pszh) a kapuig, az önkormányzat által pályáztathatott útalap rekonstrukció stb.stb. Itt nincs közmű, csak kötelezettség és inkasszó, háztartásonként, pályázat szerint lakásonként.
Betegség, bizalom, tudom miről beszélsz, amikor a mélyszegénynek az orvos odavágja: azt akarja, hogy meghaljon a gyereke? Nem!!! Csak nincs pénze antibiotikumra. Mennyibe is kerül 2000-3000 Ft. Generációk vélt vétkét miért kell a mai 3-10 éves korosztályon büntetni? Ingyenes vakcinák? Mennyi? Ki mérte fel? Hogyan fertőződik újra meg újra egy óvoda? Miért nincs meg a kihasználtsága, Normatíva visszavonás: hiányzás miatt? óvodáztatási támogatás hiányzás miatti igényelhetetlensége? (oktatási törvény szerint óvodásra, ha a szülő azt mondja, hogy beteg volt, nem tanköteles: akkor igazolható a hiányzás, így a szégyen miatt, hogy nem tudok gyógyszert kiváltani, nem is viszem el orvoshoz, hanem a reklámok után veszek, még mindig olcsóbb gyógyszernek nem minősülő készítményeket a saját diagnózisom mellé. Bizalom?
Közvetítenék: kirándulási pénz, csoportpénz , osztálypénz, fényképezés, foglalkoztató füzetek ára: mind elérhetetlen luxus. Felvetem esetkonferencián: újra kellene gondolni az alapítvány alapító okiratát: pénzt az kapjon, aki a pedagógus excel-táblája szerint javít 2-4 tizedet, ne csak a kitűnő, jeles, tudjuk mindannyian mely körből kerülnek ki többségében ezen településekről. siketség!!!
Részletezhetném a való élet valamennyi mindennapi megélt, minőségileg máshogy megélt, anyagiakban megélt,alacsony szociokulturális szinvonalon megélt, mélyszegénységben fogant, éhező terhes anya, mélyszegénységben született, mélyszegénységben cseperedett, mélyszegénységben óvodás, kisiskolás élet mindennapjait az oktatási intézmények utáni élet mindennapjait(nincs iskolaotthon mert drága a fenntartónak, nincs felsős napközi, mert drága a fenntartónak) áram nélkül, víz nélkül és következményeit, sehová sem kapcsolódik számomra, a nagy gondolkodó elméleti pedagógusok dilemmája mellé.
Van 12 éves unokaöcsém, aki négy nyelven beszél, hasonló gond a tehetségének gondozása is. A középszintet tudjuk, vagy ezt akarjuk: probléma mentességet.
Innen békából így látszik!
És ma reggel hallom a Kossuthon Balog Zoltán úrtól, hogy nem felzárkóztatni kell, hanem felzárkózni…fontos az önerő, az akarat….igen..fontos…..szívesen beültetném egy hétre abba a családba, amivel épp most foglakozom. Hogy érezze kicsit, milyen fontos az akarat, és mennyi (!) lehetőség lenne, ha akarnák…..
Kedves L. Ritók Nóra! Én is hallgattam ma reggel a rádiót. Úgy gondolom, talán mégsem azt kellene éllel bírálni, aki végre megpróbál tenni valamit az ügyben. Ha elfogulaltanul állunk a kérdéshez, senki nem gondolhatja komolyan, hogy nem épp a felzárkózás elősegítése az egyetlen helyes megközelítés – olyan, amely hosszú távon jelenthet megoldást.
Kedves Kinga, talán részletesebben kellett volna kifejtenem, igaza van, így félreérthető.Nem mentség, csak ok, hogy Csillával már félszavakból megértjük egymást.
Természetesen nem az a bajom, hogy a felzárkózás segítését támogatja, hanem az, hogy ennek a túlhangsúlyozása a feltételek biztosítása nélkül nem lesz célravezető. És sajnos, türelmetlen is vagyok: nem látom a stratégiát, a konkrét lépéseket, az idő pedig telik, és gyerekek élnek és nőnek fel a nyomor újratermelésében, méltatlan körülmények között. Már régen azt gondolom, hogy nem az akarattal van baj, hanem a lehetőségek, elsősorban a munkalehetőségek hiányával. A szakképzetlenséggel, a hasznosulás nélküli képzések sorával,az analfabetizmussal, a munka világába visszavezető álprojektekkel, melyeknek a társadalmi hasznosulása semmi, vagy minimális. Hogy egy társadalmi réteg él ma a szociális megélhetés béklyójában, amiben persze az ő felelősségük is benne van, de sokkal nagyobb részben felelős a generációk óta a realitással szembe néző, álsikerekben tetszelgő politika (pártmeghatározástól függetlenül). Én, aki napi szinten dolgozom ebben az iszonyú problémahalmazban, más túl sok frázishalmazt próbáltam értelmezni. És mindig csodáltam az éppen aktuális döntéshozók magabiztosságát. És a riporttal csak annyi bajom volt, ami az államtitkár úr összes eddigi, általam ismert megnyilatkozásával: felszínesnek érzem, frázisnak, amiben nem látom a konkrét problémákra reagáló elgondolást, a konkrét feladatokat, megoldási módokat. És sajna nem tudok túllépni azon a nyilatkozatán sem,amikor a cigányságról ő a zenész cigányokra asszociál, és a megoldást a szórakózóhelyek cigányzenészekkel való ellátásában véli megtalálni…..Biztosan nincs könnyű helyzetben. Én is a magamét szajkózom, Csilla is, még sokan, és ő is. Biztos, hogy mindannyian megoldást szeretnénk. Én már nagyon. És az egyet nem értés nálam nem rágalmazás, vagy vádaskodás. Sosem.
Csak a dolgok jobb megértése iránti vágy.
De abban teljesen igaza van, hogy ez félmondatokkal félreérthető. Máskor részletesebb megközelítésekkel fogalmazok.de a véleményem vállalom.A jobbítás reményében.
Álprojektekhez:
az eddig ÚMFT: Új Magyarország Fejlesztési Terv, az unióhoz való csatlakozásunk után lehívható pályázati források és lehívásához szükséges projektek összeérése, találkozása, koordinációja, gyakorlatilag a szakterületi pályázati koordinátor intuitív, szakmaközi képzettségének determinációjaként volt sikeres. Ha csak szakterületeként volt meghatározott, akkor 6 önkormányzat, 6 pályázat eredményhirdetéseként volt nyertes, de nem értek össze: oktatás, teleprekonstrukció,(ROp) közösségfejlesztő, családsegítő csoport fejlesztő projektje, tartós munkanélküliek csoport fejlesztése, baba mama klub, szülők iskolája, kompetencia program, mentor program, vállalkozás fejlesztési programok: TÁMOP, de sehol egy koordinációs központban sem ért össze.
Leegyszerűsítve: egy telep rekontstrukciója: (Nyíregyháza, Huszártelep), infrastrukturálisan fejlődött a felhasznált pénzeszközök felhasználása tekintetében, de az ingatlan fenntartása érdekében nem ment párhuzamosan vele a foglalkoztatási program, : azok vakolják a házat, akik lakják, munkabérért, akik ott laknak, és nyertes pályázó foglalkoztatottjai ott dolgznak. A közösségek a foglalkoztatott apukák feleségének csoportja, akik személyesen is érdekeltek az alapítvány, szülői érdek képviseletek oktatási intézmények fejlesztéséért, kénytelenek voltak megismerni az integrációs programot, amely nem csak az iskolavezetés hanem a pedagógus attitűdjén keresztül minősíttetett meg a többi hozzáadott értéke alapján.
Egy villanyrezsón főz a fél utca, mert huszonnyolcadika van és nem telik már gázpalackra, a lakásfenntartási támogatás előlegét meg csak egy egy család kapta meg hivataltól. Van akinek kávéja van, van akinek cukorja, szóval tizenkét szempár mered rám, hogy kérek-e kávét, ha nemmel válaszolok szemrehányást kapok, hogy ciánynál nem iszok. már leoltottak hepa b-vel, tehát bólintok. porcelán csészében kapok, kanállal, a többiek kikeverve, kanál nélkül. az ülőgarnitúrán hátradőlni nem merek, közben macska ugrik az ölembe, amit megsimogatva magam mellé tessékelek, és hallgatok. Záporoznak rám a társadalom és szociálpolitikai kérdések és épp elúsznék, csak közben hazajön a túlkoros hetedikes és kéri az összes létező testvérére az osztálypénzt. Most kell visszavinni, különben igazolatlan óra. Hat gyereknek, huszonnyolcadikán ugyanolyan lehetetlenség, mint elsején. Nincs miből. és hogy ne maradjanak szégyenben, sőt a családi miatt, mindenki elkezd kotorászni a zsebében. ezer van. De túlkoros már ezzel elindul.
hivatástudat, alulfizetettség, motiválatlanság, kontraszelekció. Közöttük és velük. kell, hogy ők is akarják, de ne így motiváljuk őket. Üljön oda más is velem együtt, válaszoljon kérdésekre, és érezze a milliőt. nem rosszabbak senkitől, elkeseredettek és megkeseredettek, szegények és motiválatlanok, általunk motiváltathatatlanok. Emberek az embertelenségben. Lopnak , csalnak, hazudnak a mélyszegénységben. Ügyeskednek, kiutakat keresnek, elkeserednek, veszekednek, szeretnek, élnek és meghalnak. Farkasok a farkasok között. Kell, hogy szeretve neveljük őket. én ezt hiszem, akarom hinni. aki nem, azt várom és nézze meg azt, amit nap mint nap látok.