Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. október 2. péntek, 4:10

L. Ritók Nóra

Esélyegyenlőségi napló

L. Ritók Nóra


Berettyóújfaluban születtem, itt élek a családommal, és itt dolgozom az alapítványi művészeti iskolámban. Eredetileg általános iskolai tanárként indultam. Tíz éve leginkább a művészeti nevelés és az esélyegyenlőség kérdése izgat. És minden, ami ehhez kapcsolódik. Vagyis az oktatásunk teljes egészében. Meg a kultúra. És a társadalom. Meg akarom érteni a problémákat.

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

3 üzenet

  1. terepmunkás szerint:

    http://www.blogter.hu/blogod/hevesy/bejegyzes/379612
    A legnehezebb azzal szembesülni, hogy akkor sem biztos hogy megy, ha teszel. Szerintem ezért is a nagy hallgatás.ki nem próbál nem szól, ki próbál, de nem tud, magával vív harcot, s aki tudja jól,és teszi remekül, nos ők a Köznevelés oldalain pózolnak.

  2. L. Rirók Nóra szerint:

    Igen, a Köznevelés….Bár egyszer lehozták egy problémát körvonalazó írásomat, ennek ellenére továbbra is úgy érzem, egy idealizált, a problémák mellett elnéző képet ad a mai oktatásról. Mindenütt sikerek, mosolyok. Sokáig én is, ha jött hozzánk valaki, úgy éreztem, a jó dolgokat kell megmutatnunk. Pl. a változásra kész, tiszta, mosolygó cigánygyerekeket, és családjukat. Aztán , talán három éve kaptam a fejemhez: hát hülye vagyok én, hogy én is egy torz képhez asszisztálok? Hogy minden problémamentes, és csodálatos? Hogy fejlődésre kész a vidék, a pedagógus, és a hátrányos helyzetű gyerek egyaránt? Azóta váltottam: ma már a problémákat mutatom meg a hozzánk látogatóknak. De ezzel nem vagyok túl népszerű… Valahogy kevés ember látja így…. Mindenki a Köznevelés-stílusban szeretné magát mutatni, a valós problémák nem illenek ebbe a szépen kigondolt rendszerbe. Persze, tudom, nem lehet, hogy mindig a problémák felől közelítsük. De már túl vagyunk egy ponton! Hiteltelen, és hamis azt állítani, hogy minden rendben van! Vagy tényleg mindenütt OK minden, csak ahol én élek, ahová én utazom, ott van mindenütt baj? Vagy én megyek szerencsétlenül mindig rossz helyre? Próbálom pozitívan nézni, de nem megy. Biztosan tudom, nem én látom rosszul. Ez van.Persze a sikerek mellett. Nem akarok általánosítani, dícséretesek a jól működő dolgok. Csak az arány borul. Erősen.

  3. Cziffrus szerint:

    Kedves Nóra!

    Arra vigyázzon, hogy a hite megmaradjon és …. fertőzze tovább a környezetét HITTEL. Engem is megfertőztek és tudom milyen nagy öröm adni valamit.

    András

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
--
2021.07.21.
Covid-örökség: hogyan tovább, felsőoktatás?
Mindenki máshogy könyvelte el tapasztalatait, a hallgatók Facebook csoportokban és memeoldalakon adtak hangot véleményüknek. A felsőoktatási intézmények belső üléseken vitatták meg a sz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.07.21.
Még egy szám, ami befolyásolja a ponthatárokat: minden, amit a kapacitásról tudni kell
ha a felvehető kapacitásnál többen jelentkeznek egy képzésre, akkor a jelentkezők között rangsorolni kell. Ez pedig azt jelenti, hogy a jogszabályi minimumpontnál - alap- és osztatlan eset...
(Forrás: Eduline)
--
2021.07.21.
Okafogyott kérdésekkel rakta tele a kormány a “gyermekvédelmi” népszavazást
Anépszavazás inkább a jelenleg is zajló nemzeti konzultáció hangulatára hasonlít: értelme nem sok van, politikai haszna – a kormány várakozásai szerint legalábbis – annál több. Az,...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep