Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. október 2. péntek, 4:10

L. Ritók Nóra

Esélyegyenlőségi napló

L. Ritók Nóra


Berettyóújfaluban születtem, itt élek a családommal, és itt dolgozom az alapítványi művészeti iskolámban. Eredetileg általános iskolai tanárként indultam. Tíz éve leginkább a művészeti nevelés és az esélyegyenlőség kérdése izgat. És minden, ami ehhez kapcsolódik. Vagyis az oktatásunk teljes egészében. Meg a kultúra. És a társadalom. Meg akarom érteni a problémákat.

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

3 üzenet

  1. terepmunkás szerint:

    http://www.blogter.hu/blogod/hevesy/bejegyzes/379612
    A legnehezebb azzal szembesülni, hogy akkor sem biztos hogy megy, ha teszel. Szerintem ezért is a nagy hallgatás.ki nem próbál nem szól, ki próbál, de nem tud, magával vív harcot, s aki tudja jól,és teszi remekül, nos ők a Köznevelés oldalain pózolnak.

  2. L. Rirók Nóra szerint:

    Igen, a Köznevelés….Bár egyszer lehozták egy problémát körvonalazó írásomat, ennek ellenére továbbra is úgy érzem, egy idealizált, a problémák mellett elnéző képet ad a mai oktatásról. Mindenütt sikerek, mosolyok. Sokáig én is, ha jött hozzánk valaki, úgy éreztem, a jó dolgokat kell megmutatnunk. Pl. a változásra kész, tiszta, mosolygó cigánygyerekeket, és családjukat. Aztán , talán három éve kaptam a fejemhez: hát hülye vagyok én, hogy én is egy torz képhez asszisztálok? Hogy minden problémamentes, és csodálatos? Hogy fejlődésre kész a vidék, a pedagógus, és a hátrányos helyzetű gyerek egyaránt? Azóta váltottam: ma már a problémákat mutatom meg a hozzánk látogatóknak. De ezzel nem vagyok túl népszerű… Valahogy kevés ember látja így…. Mindenki a Köznevelés-stílusban szeretné magát mutatni, a valós problémák nem illenek ebbe a szépen kigondolt rendszerbe. Persze, tudom, nem lehet, hogy mindig a problémák felől közelítsük. De már túl vagyunk egy ponton! Hiteltelen, és hamis azt állítani, hogy minden rendben van! Vagy tényleg mindenütt OK minden, csak ahol én élek, ahová én utazom, ott van mindenütt baj? Vagy én megyek szerencsétlenül mindig rossz helyre? Próbálom pozitívan nézni, de nem megy. Biztosan tudom, nem én látom rosszul. Ez van.Persze a sikerek mellett. Nem akarok általánosítani, dícséretesek a jól működő dolgok. Csak az arány borul. Erősen.

  3. Cziffrus szerint:

    Kedves Nóra!

    Arra vigyázzon, hogy a hite megmaradjon és …. fertőzze tovább a környezetét HITTEL. Engem is megfertőztek és tudom milyen nagy öröm adni valamit.

    András

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.07.
Nemzetközi normáknak sem felel meg a magyar tanárok sztrájkjogának csorbítása
A pedagógusok fizetése alacsony Magyarországon, ezt szinte mindenki tudja. De miért szerepel a tüntetések molinóin, hogy a sztrájk alapjog? Miért követelik vissza a sztrájklehetőségüket...
(Forrás: euronews)
--
2022.10.07.
A katolikus püspökök is tisztában vannak pedagógusaik „nehéz helyzetével”
„A katolikus egyházmegyei fenntartók minden esetben az Alaptörvénnyel, illetve a hatályos jogszabályokkal összhangban álló intézményi működés mellett elkötelezettek. A jelenlegi helyzetre...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.10.07.
Megelégelték a diákok, hogy velük zsarolják a tanáraikat Interjú a Diákok a Tanárokért mozgalom elnökségével
abár a teljes társadalmi szolidaritás vagy az általános sztrájk, sőt forradalom (?) még várat magára, és a tüntetés maga is inkább apolitikusnak tekinthető koncertezésbe fulladt, aki kint...
(Forrás: mérce)
--
2022.10.07.
A FINN CSODAISKOLÁKBAN SEMMI OLYAN NEM TÖRTÉNIK, AMIT NE LEHETNE BÁRHOL, AKÁR INGYEN IS MEGVALÓSÍTANI
Az iskola nyitott volt számunkra, amúgy is rendszeresen járnak oda a világ minden tájáról. Az első, ami feltűnt, a hihetetlen tisztaság. Sehol egy porszem, még a szekrények teteje is tükö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.10.07.
Tengernyi kockázatot hordoz, ha nem foglalkoznak eleget a médiaműveltséggel az iskolában
A digitális térrel kibővült valóság számos kockázatot hordoz a gyerekek egészséges személyiségfejlődésére. Az online térben túl könnyen férnek hozzá ártalmas tartalmakhoz (pl. pornogr...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.10.07.
A tanárok ma nyitott kapukat döngetnek
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter az elmúlt hónapokban többször is ismertette, hogy tervben van egy kiemelt pedagógus-bérfejlesztés. Azt a tényt viszont nem lehet mellőzni, hogy 2020-tól...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep