|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Jó pár éve összehozott a sors bizonyos emberekkel (nem milliomosokkal, csak az erős középréteg egyszerű tagjaival), akik egyszerűen nem hitték, hogy úgy is lehet élni (és vannak sokan, egyre többen, akik úgy élnek), mint én. Számukra annyira idegen volt – hát még az általad és általam is ismert gyerekek – pedig (még) messze állok most is tőlük. Azt hiszem, hogy az átlagemberek többsége sem, de a döntéshozók sem ismerik valójában a helyzetet. Ezért van nagy szükség ezekre a híradásokra, kétségbeesett jelentésekre. Abban nem vagyok biztos, hogy eljutnak-e valaha is ezekhez az emberekhez! Talán jó lenne "bombázni" őket, megszerezni az email címeiket és naponta küldeni a híradásokat: hé, álljatok meg egy percre, mi is itt vagyunk!
Igen, ezt a bloggal is tanúsíthatom: a többség nem tudja ezt elképzelni sem. Vannak, akik eljönnek, és megnézik. És akkor döbbennek meg igazán. De sokszor a pedagógusok zöme sem, akik tanítják őket, ők sem mennek ki a társulás központján túlra…vagy a település szélére, hogy megnézzék azokat a családokat, akiknek a csemetéit nem értik…A döntéshozók? Ők meg nem hiszem, hogy ebben a világban élnek…annyira nem vesznek tudomást a valóságról. Valami idealizált világot építenek, ami az ő gyermekkori élményeiken alapul, és innen, ebből a 20-30 éves szűkre szabott tapasztalatból gondolnak megdönthetetlen igazságokat a világról…Nem rossz szándékból, hiszem, hogy nem…csak a megingathatatlan mindenekfelett levők emberi gyarlósággal átitatott magabiztosságából.Sajnos, most így érzem. És bizakodom, hogy egyszer majd érezhetem másként is.
Túl vagyok egy hosszúra nyúlt esetkonferencián: pedagógus kezdeményezte: nem érti miért nem dolgozik a gyermek? nem akar, nem érti miért. Megkeres! örülök, szomorkodom, de örülök. összeülünk, ott van a szorongó gyermek a nagy felnőttek körül, harmadjára kezdi a harmadik osztályt: furcsának tartja az osztálytársait, mert olyan gyermekesek, igen ők még valóban kicsik, hozzá képest a tizenkét éveshez. iskolarendszer, óh istenem! egy kezdeményező pedagógus, egy a saját nevelőtestületében, nem érti miért nem befogadó, nyílt a gyermek. felajánlom apró ajándékaimat egy gyermeki mosolyért az órán ( ha csak ennyiért tudjuk dícsérni, jutalmazni, tegyük) végig beszéljük már az érintett gyermek nélkül az esetet és szégyenli magát az igazgató, hogy az apró motivációk, mint ajándék ceruza, világítós matrica, füzet, filctoll készlet egy jelentkezésért miért nem jutott eszébe? Miért is: mert teljesítményorientálttá tettük az oktatást, mert elfelejtkeztünk az egyénről, a kicsi diákról, akiből egykor majd szülő lesz, és alig egy emberöltő múlva hozza a gyermekét hozzánk és várja a pozitív hozzáállást maga miatt, kicsi szeretetet és odafordulást.
Kértem, hogy a szegregált övezetben a 29. szám-tól számítva töltsenek el velem három órát, még valamennyi házat végig látogatunk és érezzük meg azt, hogy az utca végén már más világ van. Egy hosszú hétvége, egy délután négy órától este tíz óráig tartó időintervallum milyen meghatározó ebben a környezetben. És csak akkor, amikor mi kocsival kiérünk az utca elejére más világot látunk-e? Igen! nem jobbat, nem szebbet, de mást!