Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. október 2. péntek, 4:10

L. Ritók Nóra

Esélyegyenlőségi napló

L. Ritók Nóra


Berettyóújfaluban születtem, itt élek a családommal, és itt dolgozom az alapítványi művészeti iskolámban. Eredetileg általános iskolai tanárként indultam. Tíz éve leginkább a művészeti nevelés és az esélyegyenlőség kérdése izgat. És minden, ami ehhez kapcsolódik. Vagyis az oktatásunk teljes egészében. Meg a kultúra. És a társadalom. Meg akarom érteni a problémákat.

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

3 üzenet

  1. terepmunkás szerint:

    http://www.blogter.hu/blogod/hevesy/bejegyzes/379612
    A legnehezebb azzal szembesülni, hogy akkor sem biztos hogy megy, ha teszel. Szerintem ezért is a nagy hallgatás.ki nem próbál nem szól, ki próbál, de nem tud, magával vív harcot, s aki tudja jól,és teszi remekül, nos ők a Köznevelés oldalain pózolnak.

  2. L. Rirók Nóra szerint:

    Igen, a Köznevelés….Bár egyszer lehozták egy problémát körvonalazó írásomat, ennek ellenére továbbra is úgy érzem, egy idealizált, a problémák mellett elnéző képet ad a mai oktatásról. Mindenütt sikerek, mosolyok. Sokáig én is, ha jött hozzánk valaki, úgy éreztem, a jó dolgokat kell megmutatnunk. Pl. a változásra kész, tiszta, mosolygó cigánygyerekeket, és családjukat. Aztán , talán három éve kaptam a fejemhez: hát hülye vagyok én, hogy én is egy torz képhez asszisztálok? Hogy minden problémamentes, és csodálatos? Hogy fejlődésre kész a vidék, a pedagógus, és a hátrányos helyzetű gyerek egyaránt? Azóta váltottam: ma már a problémákat mutatom meg a hozzánk látogatóknak. De ezzel nem vagyok túl népszerű… Valahogy kevés ember látja így…. Mindenki a Köznevelés-stílusban szeretné magát mutatni, a valós problémák nem illenek ebbe a szépen kigondolt rendszerbe. Persze, tudom, nem lehet, hogy mindig a problémák felől közelítsük. De már túl vagyunk egy ponton! Hiteltelen, és hamis azt állítani, hogy minden rendben van! Vagy tényleg mindenütt OK minden, csak ahol én élek, ahová én utazom, ott van mindenütt baj? Vagy én megyek szerencsétlenül mindig rossz helyre? Próbálom pozitívan nézni, de nem megy. Biztosan tudom, nem én látom rosszul. Ez van.Persze a sikerek mellett. Nem akarok általánosítani, dícséretesek a jól működő dolgok. Csak az arány borul. Erősen.

  3. Cziffrus szerint:

    Kedves Nóra!

    Arra vigyázzon, hogy a hite megmaradjon és …. fertőzze tovább a környezetét HITTEL. Engem is megfertőztek és tudom milyen nagy öröm adni valamit.

    András

Hozzászólás a(z) terepmunkás bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.01.22.
Maruzsa Zoltán: a felvételin a szülők nem léphetnek az iskolákba – exkluzív interjú
Az ismert biztonsági óvintézkedések maradéktalan betartása végett, a korábbi évekkel ellentétben jóval több helyre lettek beosztva a jelentkezők – általános iskolákat is bevonva –,...
(Forrás: infostart)
--
2021.01.22.
Lázméréssel kezdődik a holnapi felvételi
Az érettségik során már alkalmazott és bevált járványügyi szabályok szigorú betartása mellett tartják meg holnap a középiskolai felvételi vizsgákat – közölte lapunkkal az Emberi Er...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.01.22.
Felvételi a vírus árnyékában
Az Oktatási Hivatal tájékoztatója szerint a koronavírus-járvány miatt elrendelt intézkedések megegyeznek a tavalyi érettségin bevezetett szabályokkal: mindenhol biztosítani kell a kézfert...
(Forrás: Népszava)
--
2021.01.22.
Távoktatással indulhat a következő félév az egyetemeken
A kormány dönteni fog a február 1-je utáni szabályokról, de jelen pillanatban változtatás nem várható. Tehát nagy valószínűséggel az egyetemek a korábbi távoktatás szerint kell, hogy...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.01.21.
Belebetegszenek, belefáradnak a tanárok a Covid alatti oktatásba
Súlyos mentális, és bürokratikus munkaügyi terheltség, romló kapcsolat a diákokkal és szüleikkel, kevés érdemi intézményes segítség. Ezek voltak azok a leggyakrabban leírt körülmények...
(Forrás: mérce)
--
2021.01.21.
TANÍTÁSHIÁNYOS FELKÉSZÜLÉSSEL ÉS JÁRVÁNYÜGYI KÉRDŐJELEKKEL INDULNAK SZOMBATON A KÖZÉPISKOLAI FELVÉTELIK
A mostani 10, 12 és 14 éves felvételizőknek ráadásul nemcsak a digitális oktatás hiányosságai miatti ismerethiánnyal, hanem a világjárvány mentális következményeivel is meg kell birkó...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep